Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė aviacija

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:10
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Alvidas rašė:
Sveiki, pristatau sekanti modelį :) Šiek tiek istorijos apie jo atsiradimą.


Pabaigoje 1930 metų JAV oro pajėgose gimė idėja sukurti šiuolaikišką naikintuvą su aukštomis skrydžio charakteristikomis. 1939 lapkričio 27 buvo išleista specifikacija (techniniai reikalavimai) kuri pasitarnavo konkursui sukurti geriausią projektą.

Suinteresuotos bendrovės buvo supažindintos su sąlygomis 1939 gruodžio 18. Kažin ar konkurso iniciatoriai galėjo numatyti kad konkurso rezultatas taps kelių stūmoklinių naikintuvų gimimu JAV. Iš tiesu šie lėktuvai tapo " gulbės giesme" Amerikos propelerinių naikintuvų aviacijoje. Aukšti reikalavimai pateikti naujam lėktuvui privertė konstruktorius naudoti pačius netradicinius konstrukcinius sprendimus.

Iš viso konkurse dalyvavo trylika įmonių, ir devyni iš trylikos projektų naudojo schemas su stumiančiu sraigtu. Toks sprendimas atrodė labai viliojantis, nes naudojant stumiantį sraigtą nereikėjo naudoti jėgos fiuzeliažo apipūtimui. Be to galima buvo kompaktiškai patalpinti priekinėje dalyje ginkluotę, palengvinant jos aptarnavimą ir nevargti su sinchronizacija. Nenuostabu kad visi trys laimėtojai išreiškė būtent šią
koncepsiją. Bet kaip žinoma lazda turi du galus, kūrybos procese ir bandymuose pradėjo ryškėti tokios sistemos trūkumai.

Tačiau pradžioje viskas atrodė tiesiog puikiai. 1940 Gegužės 15 vykusiame Wright Field susirinkime buvo nustatyti laimėtojai. Pirmą vietą užėmė "Waltham Eykraft", antra atiteko "Curtiss-Wright Corporation" o trečioji "Northrop airkraft". Sprendimas dėl visų trijų orlaivių gamybos buvo priimtas 1940 gegužės 31 o 22 birželio kompanijos gavo užduotį
detalesnėms savo projektų studijoms. Savo lėktuvui bendrovė "Curtiss-Wright" pasirinko sistemą "antis". Tokia sistema buvo seniai žinoma konstruktoriams( pakanka prisiminti kad pirmas brolių Raitų lėktuvas buvo "antis") bet tuo laikotarpiu nebuvo populiari.

Nutarę dalyvauti konkurse R-40c-II bendrovė "Curtiss-Wright" pavedė naujo naikintuvo gamybą savo padaliniui Sent-Luise. Už projektavimą buvo atsakingas E.M. Flešas. Po to kai oro pajėgos priskyrė projektui antrą vietą su bendrove buvo sudarytas kontraktas numatantis modelio gamybą 1:4 masteliu skirtą bandymams vėjo tunelyje. Atlikta daugiau
nei 600 bandymų bet rezultatai buvo nepatenkinami. Kontrakto likimui iškilo grėsmė ir bendrovė priėmė precendento neturintį sprendimą pagaminti skraidantį modelį 1:1 masteliu. Jis gavo pavadinimą Curtiss-Wright modelis 24B arba CW-24B.

Fiuzeliažą pagamino iš plieninių vamzdžių o sparnus padarė medinius. Lėktuve įmontavo Menasco C68-5 275 a.g. variklį. Šasi paliko neįtraukiamą. Bendrai modelio konstrukcija buvo maksimaliai supaprastinta ir leido daryti keitimus bandymų eigoje.

1941 gruodžio 23 CW-24B pirmą kartą pakilo į orą, jį pilotavo bendrovės "Curtiss-Wright" bandytojas Harvey Gray. Nuo 1941 gruodžio iki 1942 gegužės padaryta 169 bandomųjų skrydžių ir gauta daugybė duomenų įrodančių patikimumą pasirinktos sistemos. Patikrinus gautus rezultatus 1942 birželio 10 kariškiai davė leidimą trijų prototipų 3,5 milijono dolerių vertės gamybai. CW-24B išsiuntė į tyrimų centrą Langley bandymams vėjo tunelyje.

Paveikslėlis

Naujas naikintuvas gavo pavadinimą XP-55 ir vardą Ascender(S N 42-78845). Galinėje fiuzeliažo dalyje buvo variklis Allison V-1710-95 1275 a.g. galingumo. Pirmąjį Ascender be ginkluotės pristatė iš surinkimo cecho į Scotfield (IL) 1943 birželio 10. Kitą dieną prasidėjo bandymai ant žemės o birželio 13 Harvey Gray pakėlė šį neįprastą naikintuvą į orą. Bandymai vyko pakankamai sklandžiai bet 1943 lapkričio 15 lėktuvas patyrė
katastrofą. per bandymus užgeso variklis ir lėktuvas papuolė į plokščią apverstą "kamščiatraukį". Grejui pavyko numesti sraigtą ir iššokti su parašiutu.

Paveikslėlis

Kadangi antrasis bandomasis lėktuvas (SN 42-78846) buvo jau beveik baigtas tai jame nebebuvo esminių pakeitimų. Jis pirmą kartą pakilo 1944 sausio 9 jo bandymuose buvo ivesti kaikurie skrydžių apribojimai.

Tik su trečiu prototipu (S N 42-78847) pavyko bandymai pagal pilną programą. Sparnai buvo padidinti nuo 12,35 iki 13,42 m. lėktuvą apginklavo keturiais 12,7 mm. kulkosvaidžiais Colt Browning M2.

Naikintuvas pakilo 1944 balandžio 25. Oro pajėgos aukštai įvertino "Ascenderio" skrydžius bet pažymėjo per didelę pakilimo distanciją ir nepakankamą stabilumą be to pasižymėjo prastas variklio aušinimas ir nepakankama jo galia.

Baigiantis bandymams jau atsirado pirmieji reaktyviniai lėktuvai ir oro pajėgos pamiršo apie XP-55. Trečią prototipą perdarė 1944 lapkritį ginkluotės bandymams, gruodį jį grąžino į Wright Field kur pasvėrė ir nustatė traukos centro vietą. Po to programa buvo uždaryta.

Trečiasis Xp-55 sudužo 1945 gegužės 27 per aviašou kai atlikinėjo "statinę", pilotas žuvo. Antrasis prototipas dabar randasi nacionaliniam aviacijos ir kosmoso muziejuje JAV, Vašingtone.

Paveikslėlis

Čia galima pažiūrėti filmuką apie X-55:

http://www.youtube.com/watch?v=ybEDawKLvjE

Techniniai duomenys:

Ekipažas 1
Sparnų plotis 12,38 m
Ilgis 9,02 m
Aukštis 3,06 m
Maksimalus greitis 628 km/h
Pakilimo aukštis 10500 m
Tuščio svoris 2882 kg
Maks.pakilimo svoris 3497 kg
Variklis 1 х Allison V-1710-95 V12 1275 a.g.

Apie leidinį , viršelis :

Paveikslėlis

Viduje trys lapai detalių :
PaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlis

Ir brėžiniai su aprašymu :
PaveikslėlisPaveikslėlis

ir plakatas ant sienos pasikabinti :)
Paveikslėlis

Tai tiek pradžiai toliau ieškau Capono kur nusipirkti ir bandysiu darbe nupūsti detales su pulverizatoriumi. Idomu pabandyti kas ten per stebuklai vyksta impregnavus Caponu kur tiek visi naudoja :)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:11
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Jevgenij rašė:
Grazus nuostabus pistatymas. O toliau matysime.
Bet aplamai manau drasus pasirinkimas.
Laukiam!


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:11
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Geris rašė:
...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:12
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Alvidas rašė:
Jau nusipirkau litriuka, Senukuose ir radau, Bauhofe tik kažkoks lakas su glaistu Capono tebuvo ir 10L mažiausia :). Balkone šaltoka dabar, sustings dar :) o namie vaikas tai žmona tikrai išvys iš namų nes kiek supratau jis turi smarvės, tai išeitis tik darbe lakuotojo-dažytojo paprašyt kad nupūstu :).


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:12
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Jevgenij rašė:
O sita pasakykit man apie ta capona ?
Kam jis reikalingas?


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:12
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
masius rašė:


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:12
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Jevgenij rašė:
O gal paprasciau suklijavus modeli tiesiog palakuot?


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:12
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
masius rašė:
suklijavus modelį jį nulakuot bet kuriuo atveju reiktų, o Capon'as skirtas popieriaus sutvirtinimui ir pirminiam impregnavimui.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:12
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Jevgenij rašė:
Paniatno. Bet nieko tokio jaigu ir su Capon nepapursksi. :)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Vas 2014 20:13
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Ar po Capono procedūros popierių klijuoja PVA klijai?


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007