Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė aviacija

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:23
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Sveiki gyvi, forumiečiai. Jau greit bus pusė metų, kaip išleistas WMC leidinys Vega. Ir kažkaip niekas nerodo jo konstravimo. Pabandysiu tada aš, ne kiek norėdamas parodyti savo darbą, kiek padėti įveikti sparno suprojektavimo netikslumą jums.

Aš tai labai džiaugiuosi, kad atsirado šitas leidinys. Nors tai tam tikra prasme "iššūkis", kaip sako Caras. Pirmiausia - tai kiekvieno lietuvio širdį suvirpinanti pirmųjų transatlantinių skrydžių istorija. Antra - tai galimybė pasirinkti net iš trijų to paties lėktuvo modifikacijų, ir kiekvienas iš tų lėktuvų - neišdildomas iš aviacijos istorijos. Ir Amelijos Earhart, ir Vili Posto, ir Felikso Vaitkaus skrydžiai nebus pamiršti niekada.

Jei yra galimybė, patogu turėti būsimo modelio brėžinį 1:1, t.y. 1:33. Prano patartas, susiradau Lituanikos II brėžinį "Plieno sparnų" 3 numeryje ir pasididinęs susiklijavau į vieną:

Paveikslėlis

Iškart atsiprašau, kad nuotraukos telefoninės, nes fotoaparatas sugedo jau prieš pusę metų, o kito greit nenusipirksiu.

Paveikslėlis

Čia raudonos detalės - Amelijos Earhart lėktuvas Lady Lindy, o oranžinė - Felikso Vaitkaus Lituanika II. Ketinu surinkti visus tris, o dabar "pasitreniravimui" griebsiu Vili Posto "Winnie Mae":

Paveikslėlis

Svarbiausia čia tai, kad sparnų profilis suprojektuotas ne toks, koks turėtų būti. Tai patvirtino ir Pranas. Taigi aš padariau iš putplasčio sparnų šablonus, kokie jie turėtų būti ir vieną jų supjaustęs nerviūrų vietose gavau naujus nerviūrų profilius:

Paveikslėlis


Paveikslėlis
Po to perkėliau viską ant išblukusios tarybinių laikų "milimetrovkės" ir nuskenavęs įdedu jums. Kadangi milimetrai gerai matosi, tai persispausdinti reikiamu masteliu jums nebus sunkumų. Sparnų dangos detalės prie šitų rėmų turėtų tikti.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Man surinkti šitą modelį naudojant plokštumų užpildymą nebus sunku. Bet visai neįsivaizduoju kaip reikėtų išgauti iš popieriaus uodegos ir sparnų formas be užpildo, kad popierius neįdubtų:

Paveikslėlis


Turiu puikią knygą apie Vaitkaus skrydį, todėl informacijos apie lėktuvą netrūks:
Paveikslėlis

Apie modelio projektą dar galiu pasakyti, kad krinta į akis, kad variklis labai išdetalizuotas daugybe mažyčių detalių. Ten jau beveik tanko vikšrai. O kabina suprojektuota itin primityviai. Bet ir variklis, ir prietaisų lenta ne tokie kaip reikia. Vieną variklį aš padarysiu pagal instrukciją, bet jums vargti nepatariu, nes to viso vargo beveik nesimatys. Na, kitas smulkmenas parodysiu vėliau, o čia dar keletas nuotraukų iš tos knygos:

Lituanikos II krikštas:
Paveikslėlis

Feliksas Vaitkus:
Paveikslėlis

Kai turėsiu ką, parodysiu daugiau. Pamėginkite šitą modelį ir jūs, bus smagiau! Ir džiaugsiuos, jei mano pataisos jums padės.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:23
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
REDline rašė:
Labai įdomus darbas, o ir lietuvio širdžiai mielas. Bus įdomu sekti progresą. Paminėsiu, kad neseniai Lietuvos aviacijos muziejuje buvo pristatytas dokumentinis filmas skirtas kaip tik F. Vaitkaus skrydžio per Atlantą 75-osioms metinėms paminėti.
Vienas iš įdomensių faktų tas, kad Vaitkus buvo pirmasis pilotas įveikęs Atlantą su radiokompasu.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:23
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Andrius rašė:
Įdomu bus stebėti surinkimo progresą. Beje šį moddelį suprojektavo irgi lietuvis - A. Riuminas


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:23
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Ne tik lietuvis - netgi panevėžietis. :)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:23
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Dainavietis rašė:
Taip - įdomus ir savas dalykas. Būčiau aš lėktuvų mylėtojas, tikrai klijuočiau, o dabar tai bijau, kad viskas bus ne taip, nes lėktuvuose žinau tik keletą dalių...
Bet pažiūrėt, kaip kuria išmanantys, tai labai įdomu :).


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:23
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Šiek tiek progreso.
Su varikliu dar tik įpusėjau. Tie cilindrai panašūs į Egipto piramides. Sluoksnis po sluoksnio vis auga aukštyn.


Paveikslėlis

Stabilizatorių su aukštumos vairais jau matėt, dabar prisidėjo ir kilis su posūkio vairu. Matosi vielutės, kuriomis sujungiu plokštumas.

Paveikslėlis

Taip pat pritvirtinu ir eleronus. Matosi niša eleronams, kuri susidaro, apklijavus putplasčio sparną popierium.


Paveikslėlis

Modelio gabaritų patikrinimas. Sparnai ir stabilizatorius su vairais visai atitinka mano pasidarytą brėžinį.

Paveikslėlis

O čia pirmas neatitikimas. Liemuo ties uodega apie 3 mm per trumpas. Nieko, ištaisysiu. Bet va pamiršau prieš pradedant modelį nulakuoti lapus, tai baltas modelis labai tepasi. Fiuzeliažas jei ir teisingas savo forma, tai išvaizda smarkiai subjaurota. Konkursui toks jau netiks, bet parodai nuvešiu. Dar matosi, kad kabina turi būti siauresnė. Suprantu, kad brėžinys čia Vaitkaus lėktuvo, o modelis - Posto, bet aš tikrinau - ir Lituanikos II kabina tokio pat pločio, taigi skirtųsi nuo brėžinio. Reiks patvarkyti, kai tą modelį konstruosiu.

Paveikslėlis

Ratai numatyti kiek per dideli. darau pagal savo brėžinį. Turiu maniją būtinai daryti besisukančius ratus ir propelerius. Žinau, kad įtaisyti ratus į ankštus gaubtus bus sunku, bet turiu patirties - tokius jau dariau Dariaus ir Girėno Lituanikai ir Lysanderiui.

Paveikslėlis

Ratų gaubtai suprojektuoti aiškiai per dideli, bet aš klijuosiu juos ant formos, padarytos iš plūdinės medžiagos, tai man tų pakraščių su įkirpimais labai ir nereiks.

Paveikslėlis

Kad nereikėtų kartoti to paties darbo, pasidariau ratų ir gaubtų ruošinius iš karto visiems trim lėktuvams.

Paveikslėlis

Iš šios nuotraukos jau suprantat, ką darysiu toliau - išpjausiu pažymėtas ratų vietas ir apklijuosiu ruošinius popierinėmis detalėmis.

Paveikslėlis

Tiek šiam kartui.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
- Dar vienas pratęsimas:

Išpjoviau plūdinėse ratų gaubtų formose nišas ratams, o po to užklijavau vidines gaubtų puses ir per jas perdūriau ašių galus ir viduje užmoviau ratus. Po to jau galima užklijuoti ir išorinius ratų gaubtų šonus. Atkreipkite dėmesį į metalinę juostelęiš kurios padaryta ašis. Prieš keletą metų Maximose pardavinėjo tokius vaikiškus namelius - palapines. Po poros sezonų tas namelis buvo "nurašytas", bet medžiagų neišmečiau. Danga spalvinga ir tvirta ir tinka aitvarams siūti, o standumo juostelės iš plieno tiesiog idealios lėktuvų modelių važiuoklėms. Jų storis tik 0,5mm, o tvirtumo užtenka su didele atsarga. Išlankstai, apklijuoji popierinėmis detalėmis ir turi profiliuotą važiuoklės detalę.


Paveikslėlis


Čia neapklijuotos plūdinės formos skirtos kitam modeliui, jas pridėjau dėl aiškumo kaip atrodo. O popierinės spyrių detalės ne tokios , kokios turi būti. Gal vėliau įdėsiu brėžinį, kokios turi būti. Dar svarbiau, kad leidinyje nėra parodyta, kokiu pločiu ir kokiais kampais reikia jas išlenkti. Paprastai būna parodytas šablonas 1:1. Man tai labai padėjo tas pasidarytas brėžinys, tai neaiškumų neturėjau.


Paveikslėlis

Važiuoklės amortizatoriai jungiasi prie korpuso iš šonų ne tiesiai, o per lašo formos "guziukus". Juos ir padariau iš balzos. Balzą modelistai dabar plačiai naudoja. Kažkas iš forumo jau prieš keletą metų siūlė ją naudoti, bet aš maniau, kad per brangu. Dabar pamačiau, kad balzos kaina jau įkandama, o tecnologiškai ji dar geriau už tą mano mėgiamą rudą putplastį. Taigi čia tas retas atvejis, kai globalizacija tikrai atnešė naudą. Iš balzos padariau paaukštinimą ant salono lubų, kad būtų prie ko tvirtinti sparnus, antraip jie būtų pakibę tik ant kabinos įstiklinimo, t.y. būtų visai silpni.

Paveikslėlis

Kabinos vidus detalizuotas labai skurdžiai - tik sėdynės, variklio valdymo sektorius, prietaisų lenta, pedalai bei vairolazdė. Pedalai keistai maži, vairolazdė gal per ilga, visa kabina žymiai per plati, bet čia projekto autoriaus kaltinti nereikia - tikriausiai per maža informacijos apie Vegos interjerą.

Paveikslėlis

Prietaisų lenta tiek primityvi, kad įdėjau atspausdintą nuo kito modelio. Žinoma, tai neatitinka originalo, bet nors vaizdas tikroviškesnis.

Paveikslėlis

Uodegos ramstis šito lėktuvo kažkoks keistas ir gerai nesimato nuotraukose. Gal jo gale buvo mažytis ratukas. Tik žinoma, kad kylant tolimiems skrydžiams perkrautu lėktuvu, uodegos ramstis buvo įdedamas į specialų vežimėlį, kuris likdavo ant pakilimo tako lėktuvui pakilus.

Paveikslėlis

Prie variklio galinės dalies priklijavau apvalų formerį, kaip ir nurodyta. Bet nenurodyta, kad tada variklio gaubtas užsimauna ant fiuzeliažo per toli, ir todėl dar reikia blyno iš balzos, kad viskas susiklijuotų teisingai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Čia variklis atrodo grubokai, bet iš toliau vaizdas pakenčiamas. Ant cilindrų galvučių viršaus pagal projektą dar reikėtų statyti vieną aukštą iš 3 detalių. Aš ir šiaip abejojau, ar tą daryti, nes tos vietos beveik nesimato. Bet paskui paaiškėjo, kad daugiau nieko klijuoti nebegalima, nes tada variklis nebelįs į gaubtą. Taip išsisukau nuo 'tankistiško" darbo. O Vaitkaus lėktuvo variklis turi dar keletą stambių detalių, kurias bandysiu modelyje atvaizduoti.

Paveikslėlis

Surinkus viską į vieną, modelis pasirodė netikėtai gražus. Iš arti pažiūrėjus akis bado sutepliojimai, špakliavimai iš šveitimai, bet iš toliau bendras vaizdas geras. Lėktuvo formas atkartoti bendrai pavyko.

Čia dar trūksta kabinos įstiklinimo rėmų, Pito vamzdelio ir išmetimo vamzdžių.


Paveikslėlis

Paveikslėlis

Taigi kitą kartą beliks įdėti galutinį WALK AROUND...
Iki.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Tamosis rašė:
Sveikas sugrįžęs, Donatai, malonu matyti patį ir paties modelius :)

Norėjau paklausti kas per medžiaga detalių viduje, spėju, kad kažkas panašaus kaip plūdėms naudodavom vaikystėje?


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Ačiū, Tomai, už pasveikinimą, tikrai pamažu atsigaunu.
- Ratų gaubtai ir uodegos plokštumos užpildyti jūrinės plūdės medžiaga. Ją lengva pjauti ir šveisti, bet ji daug tvirtesnė už visus putplasčius. Trūkumas tik toks, kad iš jos galima daryti tik nedideles detales, nes ta plūdė tai kokių 20 cm skersmens ritinys su skyle centre. Sparnai užpildyti rudu putplasčiu, bet jis jau man baigiasi, ir toliau ketinu pereiti prie balzos. Manau, kad ji mums užpildymams labai tinkama medžiaga. Rekomenduoju, kur rekės užpildyti, ją ir naudoti. Vilniuje nusipirkau dvi lenteles 100x10x1cm ir 100x10x1,5cm ir dabar manau man užteks ilgam. Sumokėjau 15 ir 20 Lt. Balza ne tik labai lengva apdoroti, bet ir puikiai klijuojasi lipalu.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Lapinas rašė:
Laaabai simpatiškas modeliukas! :)


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 8 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007