Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė aviacija

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Dabar modelis jau beveik baigtas, pridėsiu tik kelias smulkmenas:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pito vamzdelis man čia išėjo nevisai teisingos formos, bet bent jis yra, o tai ryški lėktuvo išorės detalė, jos užmiršti nereikėtų.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kitoje nuotraukoje matyti ploni išmetimo vamzdžiai, išvesti iš po variklio gaubto palei fiuzeliažą. Internete radau, kad taip buvo padaryta paskutinės versijos Posto lėktuve, bet tada turėtų būti papildomos kiaurymės kapoto priekyje orui, kad aušintų lėktuvo šonus, nes konstrukcija tai medinė, o iš išmetimo vamzdžių kartais ir atvira liepsna eina. Be to tas lėktuvas turėjo didžiulį papildomą kompresorių ant kapoto priešais kabiną. Dar - buvo sumažintas kilis ir posūkio vairas, žodžiu, tai jau visai kita lėktuvo modifikacija, nebe 5B. Teisingiau buvo daryti visiems cilindrams bendrus du išmetimo vamzdžius kapoto apačioje. Aš tose vietose užklijavau popieriaus skrituliukus, kad pavaizduoti uždengtas kiaurymes kapote.

Paveikslėlis

Dar du pataisymai, kuriuos taikau Lituanikai II, tai kabinos susiaurinimas ir sparnų galai ne iš juostelių, o iš ištisinio popieriaus su įkirpimais. Taip vis dėlto turėtų sparnų galai išeiti švariau.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kabiną reikės pertvarkyti ir pagal aukštį - labai jau žemai dabar vieta pilotui sėdėti:

Paveikslėlis

Čia matosi, kiek pridūriau prie kabinos kraštų, kad susiaurinčiau ją. Gali būti, kad dalį to pridūrimo teks vėl nupjauti, kai pritaikysiu sparnus:

Paveikslėlis

Čia dar keli pakeitimai, pritaikyti LituanikaiII:
- Iš galo pailgintas liemens segmentas.
- Aukštumos vairų apklijavimas ne iš dviejų detalių, bet iš vienos sulenktos.
- Eleronai man buvo truputį per siauri, todėl dabar juos iškirpsiu su atsarga.
- Formeriai D ir F buvo per dideli, čia užbrėžiau naujas linijas.


Paveikslėlis

Ruošiniai iš balzos dviems komplektams sparnų. Tikiuosi su jais malonaus ir lengvo tolesnio darbo.

Paveikslėlis

Du komplektai uodegos plokštumų - iš plūdinės medžiagos.

Paveikslėlis

Kitu prisėdimu pabandysiu apibendrinti, kas gerai ir kas nevisai gerai šiame leidinyje.
Iki.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Taigi noriu apibendrinti savo patirtį konstruojant WMC leidinio Vega 5B:

Kas labai gerai:
- Puikus pasirinkimas. Ir todėl, kad lėktuvas įėjo į aviacijos istoriją ir dėl ryšio su Lietuva.
- Galimybė sukonstruoti net tris modifikacijas, t.y. trys viename.

Esminiai netikslumai:
- Ne toks koks turi būti sparnų profilis ir lonžeronai.
- Per plati kabina.
- Ne tokie variklio išmetimo vamzdžiai.
- Ne tokie važiuoklės spyriai.
- Nėra Pito vamzdelio.

Smulkūs netikslumai:
- Per dideli ratai ir ratų gaubtai.
- Truputį per dideli formeriai.
- Truputį per trumpas liemuo galinėje dalyje.
- Piloto sėdynė ir kabinos grindys per žemai.
- Variklis, toks koks suprojektuotas, netelpa po kapotu.
- Formeris C viena puse į kabinos vidų. Todėl jis turi būti dažytas
- Lituanikos II variklis buvo kiek kitokios išvaizdos.
- Ne tokios formos gabaritinės šviesos ant sparnų. Nėra šviesų liemens gale.
- Būtų galima pavaizduoti daugiau aptarnavimo liukų ir kitų smulkių detalių.
- Neišraiškingas kabinos vidus ir ypač pedalai bei prietaisų lenta, nėra diržų pilotui prisisegti.
- Ant sparnų priekinės briaunos jokios linijos nebuvo. Nubrėžta linija padeda teisingai sulenkti sparnų detales, bet ji turi būti vos matoma.

Aiškumas ir technologiškumas:
- Trūksta viso fiuzeliažo schemos – pjūvio, kur būtų parodyti visi formeriai ir kaip tvirtinasi variklis bei sparnai.
- Duotuose brėžiniuose nurodyti ne visų matomų detalių numeriai, todėl reikia papildomai aiškintis, ar tikrai čia ta detalė.
- Variklis perdėtai detalizuotas ir smulkios detalės ant cilindrų viršaus nereikalingos, nes ir nesimato, ir netelpa po kapotu.
- Variklio cilindrus paprasčiau daryti susukant iš ištisinio popieriaus ritinėlių.
- Reikėtų važiuoklės brėžinių 1:1, kad būtų aišku, kaip išlankstyti vielą važiuoklės spyriams.
- Iš viso neparodyta, kaip turi atrodyti detalės iš vielos (variklio vožtuvų svirtys, propelerio ašis, važiuoklės spyriai, uodegos spyris bei sparnų ir uodegos plokštumų jungimo detalės).
- Nenurodyta ar nepasiūlyta, kaip jungti ir tvirtinti sparnus ir uodegos plokštumas prie liemens.
- Sparnų galai geriau gaunasi ne iš juostelių, o iš vientisos detalės, jei reikia, įkerpant.
- Uodegos plokštumos turi dvipusį išgaubtumą, todėl jas padaryti išpūstas reikėtų įkerpant arba padarant užpildus.

Modelis nors nelabai sudėtingas, bet pradedantiesiems netinkamas. Gerai jį sukonstruoti gali tik patirtį turintis modeliuotojas.

Aš esu dėkingas leidėjams už šį projektą, nes jis labai tiko mano naudojamoms technologijoms pritaikyti. Be to, tai dar vienas žingsnis mums atkuriant lietuviškas aviacines konstrukcijas modeliuose.
Tikiuosi, kad mano patarimai padės tiems, kurie įsigijo šį leidinį.
O gal tie patarimai padės ir patobulinti antrą leidimą, jei toks bus...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Štai kai kurios detalės iš vielos. Pagal milimetrinį tinkliuką turėtų būti nesunku išspausdinti ir jums:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Rato gaubtams man užteko detalių tokio dydžio, kaip apibrėžta.


Paveikslėlis

Nauja prietaisų lenta, kurią specialiai Lituanikai II pagamino Vaitkus. Tie du juodi prietaisai tai radijo kompasas ir aperiodinis kompasas. Spėju, kad jie turėjo būti horizontalioje padėtyje, tai tam greičiausiai ir padaryta plati niša prietaisų lentoje.


Paveikslėlis

Padariau kompasus taip, kaip jie gal buvo įtvirtinti. Prietaisų lenta, žinoma, labai apytikslė, bet iš pirmo žvilgsnio primena tikrąją.


Paveikslėlis

Kabinos grindis ir sėdynę pakėliau aukščiau pagal anksčiau parodytą brėžinį. Trapecijos formos atlošas kartu buvo ir durys į keleivių saloną. Matyt, piloto sėdynė kažkaip buvo sulankstoma, o gal pilotas ją tiesiog perlipdavo. Lituanikoje II tuoj už piloto durų buvo didžiulis degalų bakas, todėl praeiti nebebuvo galima. Dėl to Vaitkus įlipdavo ir išlipdavo per liuką kabinos viršuje.


Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Variklis gana sudėtingų formų ir jas atkartoti iš popieriaus sunku. Vėlgi improvizavau, ir tam tikras panašumas yra.


Paveikslėlis

Paveikslėlis


Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Balziniai Lituanikos II sparnai jau beveik baigti, o Lindy Lady dar laukia savo eilės.

Paveikslėlis

Iki kito reportažo. Sėkmės jums visiems.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Planavau čia dar įdėti Lituanikos II nuotraukas, bet ją atidėjau, nes ruošiu Vilniaus konkursui kitą modelį. Na, ką galėjau pasakyti apie šį leidinį ir modelį, tai ir pasakiau. Todėl temą galima laikyti ir baigta, tik su pažadu vėliau įdėti nuotraukas likusių dviejų modelių iš šio leidinio.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Dėkui, Geri, už nuorodą, susidomėjęs peržiūrėjau. Švarumas pas jį nerealus, aš prie tokio ir nepriartėsiu. Ratų gaubtus jis perkūrė iš naujo, atrodo švariai, bet forma man atrodo teisingesnė mano. Yra pas jį ir aiškus trūkumas - tikrovėje šito lėktuvo sparnų viršutinė linija buvo tiesi, o čia sparnai kiek pasidavę žemyn. Taip pat kažkaip nevisai gerai atrodo kabina, bet čia jau dėl to, kad taip suprojektuota. Bendrai tai šitas leidinys daugeliui sukėlė susidomėjimą. Gal jau pradeda atsibosti kulkosvaidžiai ir bombos...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
taisyta


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Džiaugiuosi galėdamas pagaliau parodyti likusių dviejų Vegų vaizdus ir taip tikrai baigti šią temą.

Buvo kas domėjosi pataisyta Lituanikos II kabina. Negarantuoju, kad čia jau teisingai, bet tikrai teisingiau:
Paveikslėlis

O va herbus ir emblemą ant Lituanikos II durų buvom pražiopsoję visi. Pabandžiau tą piešinį padaryti, o po to sumažinau kiek reikia ir priklijavau:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Taip pat čia matosi ir vėjo malūnėlis, kuris suka inercinį kompasą. Taip tas prietaisas pavadintas, o kaip veikia, tai nežinau.

Kitoje pusėje fiuzeliažo pridėjau atramas kojoms lipant į kabiną bei aptarnavimo liuko dangtelį. Dar matosi ir mano papildomai pridėti išmetimo vamzdžiai.

Paveikslėlis

Tas tamsus blynas fiuzeliažo šone tai avarinio benzino išpylimo liuko dangtis. Tą priemonę turėjo ir Dariaus ir Girėno Lituanika. Jei tektų leistis ant vandens, staigiai išpilamas benzinas, o tuščias didžiulis bakas pasidaro kaip plūdė, leidžianti lėktuvui plūduriuoti kaip plaustui. Todėl nebereikėjo pasiimti pripučiamos valties. Tik aš čia per vėlai sugalvojau tą liuką vaizduoti ir jis ne toks koks turėjo būti - įleistas giliau po fiuzeliažo paviršium.

Paveikslėlis

Nelabai aišku, kaip atrodė kabinos viršus ir sparnai prie kabinos. Šita nuotrauka Vaitkaus avarijos vietoje įrodo, kad viršutinė dalis kabinos buvo neįstiklinta. Kartu tai buvo ir nustumiamas ar atlenkiamas liukas įlipti į kabiną. Už to liuko lyg bėgiai jam nustumti ir aukščiau sparnų paviršiaus iškilę detalės. Gal tai liukai degalų įpylimui, o gal sparnų prijungimo fiksacijos vietos. Gal kas nors iš jūsų šitą žinote ir galėsite paaiškinti. Aš tik padariau, kad būtų kažkas panašaus:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Modelis iš apačios:
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pito vamzdelis:
Paveikslėlis

Bendri vaizdai:
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Toliau belieka Lady Lindy. Kabinos jai nebekeičiau. Šiek tiek pataisiau važiuoklę, pridėjau išmetimo vamzdžius su duslintuvais, Pito vamzdelį, "guziukus" už kabinos ir padariau blizgantį propelerį:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Na ir štai visa mano Vegų eskadrilė. Užtrukau metus ir du mėnesius ir paįvairinimui šalia Vegų padariau dar tris kitus modelius.

HAPPY END:

Paveikslėlis

Paveikslėlis


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:26
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Taisyta


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:26
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Lithuanian123 rašė:
Labai gražios Vegos =D> .

Darbo(-ų) eigoje labai patiko jūsų patobulinimai, modeliai atrodo išties gyviau. Patiko walkaround'as. Į parodą tokius tik vežt ir nieko daugiau :) .


Sveikinu su darbų pabaiga. =D> :go:


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Kov 2014 21:26
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Dėkoju už pagyrimą. Į parodą tikrai ketinu jas atvežti.


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007