Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė aviacija

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 05 Lie 2016 19:48
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 367
Taigi, kadangi tarp dabar daromų mano modelių vyrauja laivai, tai nusprendžiau, kad reikia pasiįvairinti sau gyvenima kažkuo neįprastu. Ir pasirinkimas krito ant tikrai nerealaus lėktuvo prototipo: Caproni "Stipa".
Truputis istorijos (nors tarp nuotraukų yra istorija lenkiškai, bet išversiu):
Caproni "Stipa" - italų eksperimentinis lėktuvas, kurio konstrukcija įdomi tuo, kad liemuo yra vamzdžio formos. Šio tipo lėktuvus Italijoje konstravo konstruktorius Luidži Stipa. Jau savo konstruktoriško darbo pradžioje jis susidomėjo šia tema ir iškėlė sau tikslą pastatyti lėktuvą su liemeniu, kuris buvo paremtas Venturi vamzdelio principu. Tokiame korpuse jo siaurėjančioje dalyje pratekantis oras įgįja didesnį greitį sumažėjusio statinio spaudimo sąskaita. Stipos teorija buvo pagrįsta tuo, kad spaudimas, kurį sukurs prieš liemenį išdėstytas sraigtas bus pagreitintas liemens viduje , o tai pakels variklio naudingumo koeficientą. Taip pat sumažės triukšmas, o pats lėktuvas bus stabilesnis. Pagal idėją tokia konstrukcija vėliau turėjo būti pritaikyta didesnių gabaritų lėktuvui. savo teorinėms išvadoms patikrinti reikėjo pastatyti nedidelį vienvariklį lėktuvą. Luidži Stipa pats ėmėsi projektuoti lėktuvą. Bet problema tapo tai, kad jis pats neturėjo lėšų mašinai pastatyti ir konstruktorius kreipėsi finansinio palaikymo į Italijos valdžią. Pristačius projektą, valdžios atstovams jis pasirodė daug žadantis ir įspūdingas, kad buvo nuspręsta jo įgyvendinimui skirti lėšų. Gamyba buvo patikėta Caproni aviacijos gamyklai. Lėktuvo konstrukcija buvo paremta žiediniu - nerviūriniu karkasu, variklis pasirinktas 120 a. g. galios de Havilland "Gipsy" III. Prototipas buvo baigtas antroje 1932 metų pusėje ir spalio 7 jis pirmą kartą pakilo į orą. Jį valdė Caproni firmos lakūnas - bandytojas Domeniko Antonini. Bandymu metu lėktuvas tiesiame skrydyje buvo labai stabilus. Tas stabilumasbuvo toks didelis, kad pilotas turėjo panaudoti nemažai jėgos, norėdamas pasukti mašiną. bet greitis buvo per mažas. Lėktuvas skraidė lėtai, nenorėjo atlikti posūkių, o Venturi vamzdelio principu paremta konstrukcija nebuvo pilnai išnaudotia ir ne iki galo pasitvirtino. Pabaigus bandymus, lėktuvas atiduotas Caproni firmai, kuri toliau jį tobulino Gvidonia Montecelio vietovėje. Bet Italijos valdžios požiūriu toks lėtas ir mažai manevringas lėktuvas, o dar ir netipiško projekto ir dideliu siluetu nebuvo vertas tolimesnio finansavimo. Caproni "Stipa" lėktuvo projektavimo tolimesni darbai anuliuoti. Luidži Stipos patirtis iš darbo su šiuo lėktuvu buvo panaudota vėlesnio, taip pat netipinio, itališko lėktuvo Caproni "Campini" Nr. 1. projektavime.
Techniniai duomenys:
Ilgis: 5880 mm
Mostas: 14280 mm
Aukštis: 3000 mm
Maksimalus skridimo svoris: 800 kg
Įgula: 2 žmonės (pilotas ir žvalgas)
Variklis: benzininis 120 a. g. galios de Havilland "Gipsy" III
Maksimalus greitis: 130 km/ val
Tūpimo greitis: 68 km/ val

Viršelis ir žurnalo vidus (karkaso kelios detalės jau iškirptos):
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis

Na ir modelį pradėjau nuo karkaso. Pirmą špantą, kurio neįmanoma buvo išpjauti iš 1 mm kartono (0,75 mm storio žiedelis) padariau iš 0,8 mm diametro aliumininės vielos. Galines nerviūrų dalis sujungiau papildomais stačiakampiais įdėklais iš 1 mm kartono, kurie nebuvo numatyti projekte.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 08 Lie 2016 21:19
  


Užsiregistravo: 07 Sau 2016 16:27
Pranešimai: 139
Bus kažkas naujo ir įdomaus...
Laukiam


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 10 Lie 2016 12:11
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 367
Taigi, suderinus ir apšlifavus karkasą, pradėjau vidinių dangų klijavimą. Čia viskas ėjosi ne taip sklandžiai, kaip tikėjausi. Jei galinė dalis tiko puikiai, tai priekinė niekaip visa nenorėjo lysti į savo vietą. Buvo lyg tai per ilgas apskritimas. Po 1,5 mm iš kraštų nukirpau - tiek buvo per ilga detalė. Ir... Detalė į savo vietą įlindo, bet tapo 3 mm per trumpa :!: Teko vėl įklijuoti iškirptas dalis. ir vaizdelis dabar ten ne koks. Gerai, kad viskas bent dalinai varikliu prisidengs.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Taip pat jau pradėjau išorinių dangų surinkimą, bet jos dar nepriklijuotos.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 11 Rgp 2016 20:23
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 367
Taigi, su liemeniu - vamzdžiu kaip ir baigta. Kad ir kaip stengiausi, detalės sutapo labai prastai. O galinės dar ir kitokio atspalvio pasirodė esančios :( ... Nors mesk lauk visą liemenį ir naują žurnalą pirk, bet ar jame viskas bus taip, kaip reikia?

Paveikslėlis Paveikslėlis

Ir pradėjau daryti kabinos karkasą - čia viskas paprasčiau:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Rgp 2016 09:37
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 367
Palengva judam toliau su kabinos karkasu ir įranga:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis

Pažiūrėjus į nuotrauką, susidaro vaizdas, kad prietaisų lentą teks truputį aukštyn kilstelt, nors viskas priklijuota pagal pažymėjimus.

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 03 Rgs 2016 18:39
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 367
Taigi, kabinoje priėjau prie pilotų sėdynių:

Paveikslėlis

Šias dalis nusprendžiau padaryti su "tikromis" grandinėmis. Tai, ką Jūs matote - 2 valandų rezultatas:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Rgs 2016 18:54
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 367
Taigi, vienas krėslikas jau sukomplektuotas:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Rgs 2016 20:17
  


Užsiregistravo: 24 Gru 2014 01:08
Pranešimai: 33
Na bus įdomu pažiūrėt kaip modelis atrodys finale, nes pats modelis keistokas. Darbas švarus,tos grandinės tikrai gerai tinka.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 25 Rgs 2016 09:32
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 367
Taigi, su kabinų įrengimu baigiau. Liko tik tai, kas tvirtinsis ant piloto kabinos sienelių. Taip pat pradėjau kabinų gondolos vidinių dangų klijavimą. Jis truputį nesutampa su špantais, bet tas nesutapimas - pakenčiamas.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 08 Spa 2016 20:02
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 367
Su kabinų vidinėmis dangomis ir kabinų įranga baigta. Tik va, fotoaparatas tos įrangos nelabai nori "matyti":

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 5 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007