Pagrindinis diskusijų puslapis » KITI MODELIAI » Savadarbiai (nuliniai) modeliai

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 13 Sau 2019 00:14
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi, gavau va tokį užsakymą - padaryti šitokio laivo modelį 1: 100 masteliu.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Žinoma, salono nebus. O tam, kad įsivaizduotimėte, kas laukia - brėžiniai (ant jų uždėta 60 cm ilgio liniuotė):

Paveikslėlis Paveikslėlis

Apie laivą:
Pastatytas 1915 metais "Barclay Curle & Company" Glazgo mieste Škotijoje Rusijos laivininkystės kompanijai "Russian American Linie" ir pavadintas "Carica" ("Carienė"). Buvo paskutinis iš keturių šio tipo laivų serijos, kurie skyrėsi vienas nuo kito nežymiais konstrukciniais elementais. Vėliau trys iš jų plaukiojo su Lenkijos vėliava (SS "Polonia", SS Pulaski" ir SS "Tadeusz Kosciuszko" - ex "Carica"). Laivų statybą dalinai finansavo našlė carienė Marja Romanova lėšomis, gautomis pardavus papuošalus. Todėl kartais šie laivai vadinti "Kunigaikštienės Dagmaros puošmenomis".
I Pasaulinio karo metais TSS "Carica" plaukiojo kaip karo transportas.
1921 sausį kartu su kitais trimis laivais atiteko Danijos kompanijai "Det Ostasiatitske Kompagni", pavadinimas pakeistas į SS "Lithuania" (kiti gavo pavadinimus: SS "Polonia", SS "Estonia" ir SS "Latvia"). Tokie pavadinimai suteikti dėl to, kad naujasis savininkas tikėjosi gero uždarbio iš Pabaltijo tautų emigrantų į Ameriką.
1930 kovą SS "Lituania" nupirko Lenkijos Transatlantinės Laivybos draugija ("Polskie Transatlantyckie Towarzystwo Okrętowe" kartu su SS "Polonia" ir SS "Estonia") ir pavadino jį "Kosciuszko". Draugija nupirko visas teises į šios linijos aptarnavimą kartu su trimis jos laivais (SS "Latvia" buvo įsigytas vėliau). Šie laivai plaukiojo į Niu Jorką, vėliau - į Palestiną ir Pietų Ameriką, o taip pat vykdė kruizinę laivybą. Ilgiausiai "Kosciuszko" kapitonu buvo Eustazy Borkowski, kuris vėliau perėjo į naują pastatytą keleivinį lainerį MS "Batory". Vėliau laivui vadovavo kapitonas Edward Pacewicz, kuris prieš pat karą buvo perkeltas į naują laivą MS "Chrobry".
"Kosciuszko", Italijoje pastačius naujus laivus MS "Batory" ir MS "Pilsudski", buvo iš Niu Jorko linijos nukreiptas į Pietų Amerikos trasą, kurioje plaukiojo kartu su MS "Pulaski". 1939 metais šioje linijoje juos pakeitė nauji laivai MS "Sobieski" ir MS "Chrobry" (antrasis į pirmą reisą išplaukė prieš pat karą). "Kosciuszko" 1939 metais buvo išbrauktas iš sąrašų ir turėjo būti supjaustytas 1940 metais.
Bet dėl artėjančio karo, kaip ir MS "Pulaski" 1939 metų rugpjūčio 29 išplukdytas į didžiąją Britaniją su paskubomis surinkta daline įgula, kuriai vadovavo atšauktas iš atostogų kapitonas Mamert Stankiewicz. Britanijoje laivas priskirtas Lenkijos Kariniam Laivynui ir turėjo tarnauti kaip laivas - bazė. Jam suteiktas pavadinimas ORP "Gdynia" ir nuo 1939 lapkričio 10 jo prirašymo uostu tapo Devenportas, kuriame ant šio laivo stiebo ir buvo pakelta Lenkijos KJP vėliava.
1941 birželio 30 dieną jis grąžintas Lenkijos Prekybiniam laivynui , tuo pačiu grąžintas ir "Kosciuszko" pavadinimas.
Po Lenkijos Prekybinio laivyno vėliava laivas tarnavo karo transportu. Tuo metu jame dirbo sumažinta iki 235 asmenų įgula, kurioje tik 45 buvo lenkai, tarp jų ir kapitonas Jan Strzembosz, vadovavęs laivui nuo 1941 rugsėjo iki 1967 spalio. Laivas dalyvavo kariuomenės pervežimo į Indijos, Atlanto vandenynų salas, Viduržemio jūrą, išsilaipinime į Siciliją.
1946 metų balandį kartu su MS "Pulaski" parduotas anglams, kurie laivą pavadino "Empire Helford". Toliau vežioti sąjungininkų daliniai, repatriantai ir kiti keleiviai. 1949 metais išbrauktas iš eksploatacijos sąrašų ir nukreiptas supjaustymui. 1950 metais Bluto miesto laivų statykloje supjaustytas.
Techninės charakteristikos:
Tipas: keleivinis garlaivis
Laivų statykla: Barclay, Curle & Co. Ltd.
Nuleistas į vandenį: 1915
Talpa: 5300 dedveito tonų
Įgula: 290
Igula karo metu: 235
Keleivių skaičius: 712
Ilgis: 138800 mm
Plotis: 16200 mm
Grimzlė: 7420 mm
Vandentalpa: 6852 bruto registrinių tonų arba 4207 neto registrinių tonų
Variklis: garo mašina
Variklio galia: 2 × 5600 a. g.
Sraigtų skaičius: 2
Maksimalus greitis: 14 mazgų.

Na, o čia matote savaitės darbus kasdien dirbant po 4 - 5 valandas. Iš 5 ir 6 mm PVC plastiko išpjaustytas kilis, visi špantai ir viena vaterlinijos pusė, kurią reikia priderinti prie špantų. Viskas dar tik "sausai" sunerta.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Tai tiek


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 20 Sau 2019 11:20
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Per savaitę buvo pabaigtas karkasas ir suklijuotas epoksidiniais klijais. Taip pat korpusas dviem trečdaliais apkaltas medžio lentutėmis:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 26 Sau 2019 23:41
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi,korpusas jau apkaltas ir nušlifuotas bei pradėti apatinio denio fragmentai,kurie bus kažkiek matomi pro skyles falšbortuose. Medžiagos - 1 mm polistirolas, 0,25 raudonmedžio ir buko lukštas:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Korpusas jau ir nušlifuotas bei paruoštas glaistymui automobiliniu glaistu bei iš 6 mm PVC plastiko daromi galinės ir padaryti bei bušlifuoti priekinės dalies kraštiniai sektoriai:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Korpusas nuglaistytas iriš 1 mm polistirolo pagaminti bei į vietas įtvirtinti falšborto sektoriai:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Keletas nuglaistyto korpuso vaizdelių ir beveik užpildytas PVC galas:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Štai kas turės matytis priekinėje apatinio matomo denio dalyje - tiesa, čia nepažymėtas krovininis liukas, falšborto kontraforsai, gelbėjimosi liemenių dėžės, dugninių talpų nuorinimo "žąsiukai" bei ventiliaciniai deflektoriai:

Paveikslėlis

Ir visa ši įranga jau padaryta, bet dar nedažyta, be iliuminatorių stiklų ir rėmelių, durų rankenų,turėklų ir trapo nišoje - medžiagos: 0,5; 1; 2 mm polistirolas, 3 mm PVC, aliuminio vamzdelis, temptas plastikas. Viskas tik sudėta į vietas ir dar nepriklijuota:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 02 Vas 2019 19:50
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Galinės matomos apatinio denio dalies sienų ir abiejų krovininių liukų eskizai:

Paveikslėlis

Ir padarytų detalių vaizdai - kol kas dar niekas nepriklijuota, nes dar nedažyta ir turėklai bei durų rankenos nepritvirtintos:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Priekinis krovininis liukas bei dar nepriklijuotos gelbėjimo liemenių dėžės - suoliukai:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Baigiamasis (tikiuosi) glaistymas:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Ventiliacinių deflektorių išdėstymo eskizai ir jų specifikacija - matmenys, kiekiai (tik "galvų", vamzdžių aukštį imsiu nuo brėžinių):

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 17 Vas 2019 16:29
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi,per ligą (gerai,kad ne gripas) nepadariau tiek, kiek galėjau, bet judėjimas pirmyn yra. Reikiamose vietose dar pridėjau automobilinio glaisto ir nuišlifavau:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pradėjau apklijavimą "kniedytais" lakštais. Į horizontalų tarpelį tarp lakštų eilių galima nekreipti dėmesio - jį pridengs dar viena juosta "kniedyto metalo":

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Iš medienos pasidariau puansonus deflektorių galvų spaudimui:

Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 03 Kov 2019 13:48
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi, išsispaudžiau "pypkių" "galvas" iš 1 mm polistirolo ir pradėjau gaminti pačias pypkes. Kol kas pavyko pasigaminti tik pirmo dydžio 11 vienetų. Tiesa, dydis pagal "galvos" matmenis - aukščiai skirtingi. Pamiršau nufotografuoti tai, kaip atrodo išspaustos "galvos", bet kitą savaitgalį pasitaisysiu :oops: :oops: :oops . Viso jų turi būti 8 dydžių 42 vienetai:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 11 Kov 2019 13:25
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi, šitaip atrodo ką tik išspaustos "pypkių galvos":

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

O čia jos jau pagamintos beveik visos, tik 4 didžiausioms neturėjau 7 mm diametro vamzdelio ir apie 10 jau stovi pasiruošusios dažymui ant kėdės - dažymo stendo:

Paveikslėlis

Dalis detalių paruoštos dažymui baltai:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pirmos dažytos detalės, kurios dar gaus ir kitų spalvų bei bus klijuojamos kitos detalės (turėklai, rankenos, iliuminatoriai,...):

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 29 Kov 2019 22:22
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 23 Geg 2013 22:10
Pranešimai: 98
Miestas: Panevėžys
Bet tai toks mastelis išties pareikalaus stipraus detalumo, na tos "pypkės" tai liuks gavosi


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 01 Bal 2019 19:01
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Na, Gediminai", didelio detalumo su juo "išlaužti" nepavyks. Yra tik gamykliniai brėžiniai, bet jie, kaip žinia, pastatymo laikotarpio. O kiekvienas savininkas kažką keitė. Nuotraukų taip pat nėra daug ir beveik visos jos iš tada, kai šia laivas (kaip ir kitos 3 "Karalienės Dagmaros puošmenos") jau priklausė lenkams ir vadinosi "Kosciuško" bei kitų trijų serijos laivų. O jomis aklai taip pat remtis neišeina - laivai truputį skyrėsi vienas nuo kito jau pastatymo metu. O ką kalbėti apie laikotarpį, kai jie vadinosi "Polonia", "Lituania", "Latvija" ir "Estonia"... Taigi, modelis bus vidutinio detalumo, bet stengsiuos "privesti" kuo arčiau bent jau "brėžininės" tiesos.

Tai tiek


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: TSS "Lituania". 1:100
StandartinėParašytas: 05 Geg 2019 12:53
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi, nors konkurso organizaciniai darbai ir trukdė dirbti su modeliais, bet jie nestovėjo vietoje. Ir, nors ir nebuvo kada rodyti viską forumuose, kažkas buvo daroma. "Lituania" apatinių denių fragmentai buvo pilnai pabaigti:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Iš 1 mm polistirolo 4 atskirų gabalų pasigamintas pagrindinis denis ir priklijuotas į savo vietą - ant apatinio denio nedaug kas liko matyti:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Ir pagrindinis denis jau įpusėtas kloti lentomis:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007