Pagrindinis diskusijų puslapis » Smėliadėžė (Sandbox) » Apie viską...

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 23 Bal 2013 19:21
  


Užsiregistravo: 14 Bal 2013 14:56
Pranešimai: 9
Sveiki,
seniai ruošiausi išverst į lietuvių kalbą rusišką tekstuką, kurio nuorodą senajame forume buvo įdėjęs ŽALIAS:
http://www.modelizmas.com/forumas/viewtopic.php?t=3067
Manau, kad dabar gera proga - naujo forumo startas.
Psichologiniai modelistinio bejėgiškumo aspektai
Priežastys ir pasekmės

Autorius: Sergejus Poduškinas.
http://www.scalemodels.ru


Paveikslėlis
Štai, daktare, niekaip negaliu baigti!
Kam skirta ši knyga?

Tiesiog bet kuriam „stendininkui plastmasistui“. Bet ypač ji rekomenduojama „sugrįžėliams“ – t.y. tiems, kurie anksčiau konstravo tokius modelius, bet gana ilgą laiką šį užsiėmimą buvo atidėję, o dabar nusprendė grįžti prie šio puikaus hobio. Bet šiame „sugrįžimo“ kelyje laukia sunkumai. Ir kuo geresnis modelistas jis buvo anksčiau, tuo sunkiau jam bus dabar. Pasiryžusio sugrįžti tyko naujoviškas susirgimas – AMS (Advanced Modeler Syndrome) – lietuviškai tai būtų PMS (Patyrusio Modelisto Sindromas). Šios ligos simptomai ir bus aprašyti šioje knygoje. Tikiuosi, kad pateiksiu ir veiksmingiausius gydymo metodus. Žinoma, jums tai gali ir nepadėti, bet tai visiškai nereiškia, kad jūs neišgydomas. Tereikia tiktai jūsų troškimo išsigydyti ir PAGALIAU SURINKTI MODELĮ IKI GALO!


Susiklostė juokinga situacija – stendinių modelistų forumai pilni nagingų ir nekvailų žmonių, kurie NEDARO modelių. Kai kurie iš jų gali pademonstruoti kokį nors juvelyriškai padarytą mazgą, pavyzdžiui kabinos gaubtą arba važiuoklės dalį, bet baigtų modelių jie nerodo. Todėl, kad baigtų modelių jie ir neturi. Ir jau seniai. Jie NEGALI BAIGTI. Apsikraudami dėžutėmis, pradėdami vis naujus ir naujus modelius, jie niekaip negali pabaigti nors vieno pilnai. O tuo tarpu tuose pačiuose forumuose visada būna žmonių, kurie vos prieš keletą mėnesių uždavinėjo kvailus klausimus, o šiandien jau demonstruoja gražius modelius, kas kartą gerindami savo pasiekimus. Tai kaip čia yra? Kas ne taip su pimąja mūsų aprašyta grupe? Juk jie turi daugybę pranašumų – moka laikyti rankose įrankius ir aerografą, jie moka nagrinėti brėžinius, įvertinti detalių kokybę ir daryti išvadas...Atsakymas paprastas – jie serga. Bet nebeviltiškai.

Taigi, pabandysime aprašyti ligos simptomus ir gydymo metodus.

PerfekcijaPaveikslėlis



Tai pats pavojingiausias simptomas. Jis sukelia daugelį kitų komplikacijų. Nugalėję perfekciją, nugalėsite ir visus kitus negalavimus. Perfekcija – tai troškimas pritrenkti visus iš karto savo modelistiniu meistriškumu. Ne tiesiog surinkti modelį, o su tokiom įmantrybėm, kad visi forumiečiai ir draugai negalėtų sulaikyti susižavėjimo. Kol visi eina nuo paprastesnio prie sudėtingesnio, jūs iš karto taikotės pasiekti aukščiausią lygį. Juk prieš 15 metų mokykliniame būrelyje jūs buvote tiesiog virtuozas, garsėjote kaip vienas iš geriausių. Kovoti su perfekcija reikia taip: kai tik užeina noras ką nors „patobulinti“, tiesiog užgniaužkite jį, nepasiduokite jam. Jeig jūs nesurinksite ŠIO modelio tiesiog iš dėžutės – jūs jo išvis nesurinksite. Tol, kol jūsų lentynoje neatsiras vienas – du neseniai surinkti modeliai, net nesvajokite apie patobulinimus. Tai LABAI SVARBU! Jokių kniedžių, atidarytų liukų, detalizuotų nišų ir kabinų. Antraip šitas modelis taip ir liks dėžutėje.

PirkimacijaPaveikslėlis


Pavojingas simptomas, dažnai jį turi pacientai, kuriems teko pagyventi Tarybų Sąjungoje. Bet ne vien tie. Kaip rodo mūsų užsienio kolegų patirtis, netgi žmonės, gimę visko pertekusiose vakarų šalyse ir nematę tarybinio deficito, taip pat suserga pirkimacija. Moksliniai tyrimai rodo, kad pirkimacija - tai iškreipta šopomanijos forma, kurios objektas – modelistinė produkcija. Sergantis pirkimacija pacientas nuolat ir dideliais kiekiais perka modelius ir aftermarketą bei literatūrą. Toks netgi gali pradėti kokį nors modelį, bet po neilgo laiko tas modelis keliaus į lentyną „iki geresnių laikų“. Kovoti su šiuo negalavimu reikia šitaip: Pajutus norą ką nors pirkti, užduokite sau klausimus – „Kiek nepadarytų modelių jau turiu?“, „Kiek modelių pilnai užbaigiau per pastaruosius metus?“ (Ne pradėjau, ne beveik pabaigiau, ne tuoj tuoj baigsiu). Nesunku suskaičiuoti, kiek laiko jums užtrunka pilnai, visiškai užbaigti vieną modelį. Jeigu jūs neturite nė vieno užbaigto modelio, laikykite tą laiką begaliniu. O tada sudauginkite vieno modelio gamybos laiką iš jūsų turimų modelių skaičiaus. Kiek metų ten gavote? Ir jūs tikitės tiek pragyventi? O gal jūs tikitės šitą modelį surinkti greičiau nei kitus? O gal šitas modelis kažkuo daug geresnis už kitus? O kuo? Gal tai superretenybė už juokingą kainą? O gal jūs įsitikinęs, kad surinksite šitą anksčiau už tamigavą, kuri seniai dulka spintoje? Ak taip, šito modelio gamyba nutraukta ir 5 metus jo negamins? Tai jūs tikitės, kad per tuos penkerius metus sukonstruosite viską, kas pas jus prikaupta? O per paskutinį penkmetį kiek pavyko sukonstruoti? Tai iš kur įsitikinimas, kad per ateinantį penkmetį pavyks daugiau?
Todėl pasitraukite nuo prekystalio arba užverkite internetinės parduotuvės puslapį ir giliai įkvėpkite. Yra vilčių, kad pirkimacijos priepuolis praeis ir jūs įstengsite NEPIRKTI šito modelio.

DimensijaPaveikslėlis



Nemažiau pavojingas simptomas, dažnai pasitaikantis tarp žmonių su inžineriniu išsilavinimu arba tiesiog inžineriškai mąstančių. Dimensija – iškrypusi techninio perfekcionizmo forma. Dimensijos apimtas pacientas patologiškai priekabus modelio geometriniams netikslumams, jis gali pulti į depresiją aptikęs modelio matmenų neatitikimą viršijantį vieną procentą. Net geri modeliai perpjaustomi, prikaišiojami aftermarketo, bet vis vien po kurio laiko nebaigtas modelis keliauja į spintą „iki geresnių laikų“.
Patarimai tokiam ligoniui: - Pirmiausia, nepirkite pirmo jums pasitaikiusio šio prototipo rinkinio. Patarimas lyg ir elementarus, bet modelistiniuose forumuose pilna temų „Nusipirkau XXX modelį, išleistą YYY firmos ir kaip dabar iš jo išspausti kažką gero?“. Susipažinkite su ekspertų nuomone, bet aklai jais netikėkite – ekspertai irgi turi prietarų. Jei ekspertas rekomenduoja geriau rinktis senutėlį rauplėtą Airfix be detalizacijos bet su siūlėmis ir kniedėmis vietoj šiuolaikinės Tamiya vien todėl, kad pas Airfixą jo nuomone „ šiek tiek teisingiau padaryta kairiojo apatinio ortakio rajone po dešiniuoju stabilizatorium“, tai į tokią rekomendaciją galite ir neatsižvelgti. Ekspertas dažniausiai jau seniai modelių nebedaro ir todėl viskas jam atrodo labai paprasta – ir siūles perbrėžti, ir geometriją pakeisti. Jums gi reikalingas kuo lengviau surenkamas modelis, bet panašus į prototipą. Jeigu jūs jau nusipirkote kažkokį „supertaisyklingą“ šlamštą – parduokite arba atidėkite giliau į spintą. Jei turite nusipirkęs nesunkiai surenkamą, bet „kreivą“, irgi galima parduoti, bet geriau panaudoti terapijai (apie tai vėliau). Lyginti modelį su brėžiniais dažniausiai beprasmiška, nes tie, kurie braižo ir publikuoja brėžinius nebūtinai gilinasi labiau už tuos, kurie gamina formas.
Sumanęs „truputį pataisyti“ modelio geometriją užduokite sau tokio pobūdžio klausimus: - Kas MAN nepatinka šiame modelyje? Ar tai labai svarbu? O iš viso, ar tai matosi? Ir net po nudažymo?
Jūs tiesiog surinkite ŠITĄ modelį. Juk vėliau jūs visada galėsite padaryti ir dar vieną, visiškai taisyklingą. O jau šitą, jeigu jis jums vis dar labai nepatiks ir išsiskirs jūsų supertaisyklingų modelių kolekcijoje – atiduosite žaisti vaikams. Bet jūs tik pirma jį surinkite, nes be šito „tiesiog surinkto“ modelio pas jus ir supertaisyklingo neatsiras.


DetaliacijaPaveikslėlis



Taip pat labai pavojingas simptomas, dažnai išsivystantis tiems, kurie surinko mažai modelių. Detaliacija taip pat yra iškrypusi perfekcionizmo forma. Detaliacijos apimtas pacientas paranojiškai užsiciklinęs į maksimalią vidinę detalizaciją. Jeigu turite polinkį į aftermarketą, „pagerinantį“ interjerą, jei naudojate lietas detales ir „travlionkę“ kabinos išbaigtumui net jei kabinos gaubtas bus uždarytas arba jei ilgai ir sunkiai surinkinėjate oru aušinamą variklį, kuris visada bus uždengtas po kapotu, tai jūs - detaliacijos ligonis. Į klausimą „kam čia kankiniesi, juk vis vien nieko nesimatys?“ toks pacientas atsako: - „O užtat aš žinosiu, kad ten viskas yra!“. Kaip ir anksčiau aprašytais atvejais, po kurio laiko nebaigtas modelis keliaus į spintą. Kodėl normaliam žmogui kyla detaliacija? Dažniausiai dėl per mažos modelistinės patirties. Kol jūs nesurinksite pakankamai modelių, jums nebus aišku, kas surinktame modelyje matosi, o kas – ne. Nusprendęs „kiek papildyti“ variklį ar kabiną, užduokite sau keletą klausimų: - „kiek iš viso šito matysis po surinkimo?“, „Ar man verta daryti detales, kurių nesimatys iš viso?“, „Ar aš turiu amžinybę atsargoje, o gal tiesiog BIJAU užbaigti modelį?“. Tada tiesiog surinkite ŠITĄ modelį iš dėžutės, ir tikrai žinosite, į ką atkreipti dėmesį kitą kartą.

DokumencijaPaveikslėlis



Kiek mažiau pavojingas simptomas, paprastai pasireiškiantis vyresnės kartos modelistams, kurie, kaip jau minėta, prisimena Tarybų Sąjungą ir tų laikų sportinį modelizmą.
Dokumencija – sudėtingas reiškinys. Iš vienos pusės, tai šopologijos atmaina, tik nukreipta į knygas, žurnalus, brėžinius, nuotraukas ir panašiai. Iš kitos pusės tai aistra rinkti nereikalingus daiktus. Tai, kad dabar knygas ir nuotraukas dabar galima parsisiųsti iš interneto, susirgimo esmės nekeičia (nors ir leidžia sumažinti išlaidas). Sindromas pavojingas tuo, kad prisisiuntęs knygų, brėžinių ir nuotraukų, modelistas paskęsta toje informacijoje. Vis daugiau ir daugiau pastangų jam prireikia, kad suvoktų visus aprašytus niuansus ir atskirtų bendras tendencijas nuo atskirų vienetinių atvejų. Ilgai gilindamasis į temą, tapdamas joje ekspertu, modelistas vis labiau tolsta nuo modelio užbaigimo. Pirmiausia dėl to, kad beprasmiškam prototipų nagrinėjimui iššvaistoma daugybė laiko, o dar ir dėl to, kad tai procesas be galo. Kai tik išsiaiškinate eilinę jūsų prototipo konstrukcijos ypatybę (dažniausiai modelio konstravimui neturinčią reikšmės), tuoj pat kyla keletas „labai svarbių“ klausimų, kuriems išsiaiškinti reikia papildomo įsigilinimo. Todėl vietoj papildomų prototipo studijų paklauskite savęs: - O ko gi man betrūksta, kad padaryčiau šitą modelį „iš dėžutės“? Kas trukdo tiesiog rinkti viską pagal instrukciją, o po to nudažyti pagal rinkinio schemą? Kodėl aš manau, kad instrukcija neteisinga? Man gi reikia sukonstruoti šito prototipo modelį, o ne visas 15492 tos serijos mašinas. Gal tie, kas ruošė modelį, jau pasiekė ekspertų lygį šioje temoje anksčiau už mane?

EkspercijaPaveikslėlis


Tai tolimesnė dokumencijos fazė. Paprastai pasireiškia po to, kai viską ką galėjo, modelistas atsisiuntė ir susipirko bei atidžiai išstudijavo. Taigi jis dabar toje srityje ekspertas. Tam buvo paaukota daug laiko, bet dar daugiau pastangų reikia tam, kad ir liktų ekspertu. Juk reikia nuolat atnaujinti savo žinias – publikuojama nauja informacija, sena suvokiama naujame kontekste ir t.t. Kaip tik todėl ekspertai modelių neužbaigia. Jie gali muštis sau į krūtinę ir įtikinėti, kad jie vis dar modelistai, gali netgi netgi pademonstruoti keletą juvelyriškai padarytų būsimo modelio mazgų, bet užbaigto modelio jūs niekada nepamatysite. Jeigu norite tapti ekspertu – tapkite, tai ne taip ir sunku, bet tada modelistu jūs nebebūsite. Rinkitės.

InstrumencijaPaveikslėlis

Vidutinio sunkumo sindromas, šopologijos atmaina, tik nukreipta į įvairiausius instrumentus ir medžiagas – klijus, glaistus, lakus, dažus ir taip toliau. Susirgusiam instrumencija pacientui atrodo, kad jis negalės užbaigti modelio, jei nenusipirks šito įmantraus kniedžių imituotojo arba ano specialaus ciakrino. Suprantama, kol šitie gyvybiškai svarbūs dalykai neatkeliavo iš užsienio (o dar blogiau – neatsirado vietinėje ūkinių prekių parduotuvėje), modelio konstravimas užšaldytas. Nesiginčysime, yra eilė būtinų įrankių ir medžiagų, be kurių neišeina dirbti, bet jų ne taip jau ir daug. Sumąstęs, kad jums žiauriai būtinas koks įrankis ar medžiaga, paklauskite savęs: - o kam man to reikia konstruojant va šitą modelį iš dėžutės? Jei anksčiau esate surinkęs modelių, prisiminkite, ar tada naudojotės kažkuo panašaus? Ir ką – be to negalėjote surinkti modelio? O ar tie, kurie nuolat TIKRAI daro modelius ir publikuoja jų nuotraukas – ar jie tokiom įmantrybėm naudojasi? O gal įmanoma kol kas be šito apsieiti? O gal yra analogas, kurį galima nusipirkti parduotuvėje už kampo?

InternecijaPaveikslėlis


Internecija irgi pavojingas sindromas. Tai internetinės priklausomybės atmaina, su pakraipa į modelizmą. Pacientas su įsigalėjusia internecija labai daug laiko praleidžia modelistų forumuose. Ten stengiasi viską perskaityti ir bendrauja su giminingomis sielomis, panašiais į jį žmonėmis, save laikančiais modelistais. Čia ir slypi situacijos pavojingumas – tai, kad forumuose jis dažniausiai sutinka tokius pat ligonius. Jo pašnekovai taip pat, užuot darę modelius, sėdi internete. Ir jiems pradeda atrodyti, kad pokalbiai internete su tais, kurie nedaro modelių, tai ir yra modelizmas. O jūs, prieš prisijungdamas prie eilinio forumo, paklauskite savęs, ką tokio būtino šio modelio sukonstravimui jūs norite čia išsiaiškinti? Ką naujo ar naudingo man gali pasakyti žmonės, kurie patys neturi ką parodyti? O jei aš noriu parodyti rezultatus to, ką padariau, tai diskusijos tam nereikalingos.

Be išvardytų simptomų, yra dar viena problema, kuri trukdo užbaigti modelį.

AftermarketasPaveikslėlis

Kam iš viso įsigyjamas aftermarketas? Reikalas tas, kad modeliai nėra idealiai geometriškai tikslūs, o daugelis detalių supaprastintos. Prisiklausęs internetinių kolegų, modelistas pradeda pernelyg sureikšminti tuos trūkumus. Jam atrodo, kad nepakankamai detalizuotos ratų nišos beviltiškai sugadins jo modelio vaizdą. Sparnų ilgio neatitikimas masteliui jam atrodo kaip neištaisomas geometrijos defektas. Todėl pradedama ieškoti išeities iš šios baisios padėties.
O internetiniai patarėjai to tik ir laukia, jie vienas per kitą patarinėja, ką dar reikia pripirkti ir pridėti, kad išeitų šedevras. Bet pasidairę po modelistinių svetainių galerijas ir parodas, pamatysime, kad modelių su aftermarketo panaudojimu ten nedaug, o patys gražiausi, atkreipiantys dėmesį modeliai surinkti „iš dėžutės“. Kodėl taip yra?

1. Aftermarketas trukdo užbaigti modelį. Priežastys dvi:Pirma – nesibaigiantis konstrukcijos tyrinėjimas. Reikalas tas, kad papildomos detalės (travlionka ir pan.) būna su nedidukėmis instrukcijomis, kur geriausiu atveju parodyta, kaip detalės jungiasi tarpusavy ir į kurią modelio dalį jas kišti. Bet vos tik modelistas pradeda detales derinti, rinkti ir dažyti, jam kyla daugybė klausimų – kas tai per detalė ir kaip ji atrodė realiame lėktuve, kaip ją dažyti, kaip tvirtinti? Ieškant atsakymų, vėl parsisiunčiamos nuotraukos ir knygos, o ko nepavyksta parsisiųsti internetu – perkama, kas vėlgi didina išlaidas modeliui. Giliai išstudijavus medžiagą (o tuo metu modelis tai nejuda), išaiškėja, kad
sudominusi detalė nevisiškai teisinga. Pasitaiko ir aftermarketo gamintojams suklysti, mąsto modelistas, bet tai viena detalė iš rinkinio. Tačiau patikrinus paaiškėja, kad ne viena. Modelistas nervinasi, nes vietoj didesnio tikslumo gavo papildomą klaidų skaičių ir dar primokėjo pinigų. Kadangi „modelistinė sąžinė“ jam neleidžia visko mesti, tai lieka du keliai – perdirbinėti aftermarketą arba ieškoti, kur nusipirkti naują komplektą - teisingą. Ir vienu ir kitu atveju modelis dar ilgai ilsisi ant lentynos.
Antra priežastis – aftermarketo panaudojimas dažnai tiesiog sunkus ir sudėtingas procesas, atimantis daug jėgų ir laiko. Modelistas gali atidėti modelį tokiu atveju tiesiog dėl to, kad nori nuo jo pailsėti.
Abi šios priežastys nukelia dažymo pradžią į miglotą ateitį.

2. Aftermarketas neleidžia nudažyti modelio. Priežastys ir čia dvi:Pirma – nurodytų instrukcijoje dažų sunku gauti, o kai bandote rasti analogų, pasirodo, kad jų spalvos netikslios, o internetiniai žinovai siūlo dažyti dažais, kuriuos gauti dar sunkiau.
Antra – dekalės iš dėžutės laikomos storomis, neteisingomis ir iš viso jas naudoti – žemas lygis. Modelistas nusiperka papildomas kito gamintojo dekales, o tada prasideda jau aprašyta begalinė istorija su aftermarketo neatitikimu. Rezultatas – beveik baigtas modelis atidedamas tam laikui, kai bus arba rastos nuotraukos, patvirtinančios turimų dekalių teisingumą, arba dekalės, atitinkančios turimas nuotraukas.

3. Prikrauti aftermarketo modeliai atrodo blogiau už dėžutinius.
Priežastis paprasta – po informacijos studijų ir daugybės derinimų galutiniam modelio išbaigimui energijos nebelieka.

4. Aftermarketas sukelia pokyčius modelisto savimonėje.
Jis pradeda įtikinėti save ir aplinkinius, kad procesas jam svarbiau už rezultatą, nor pasąmonėje jaučia diskomfortą dėl rezultato nebuvimo. Tai veda prie nuolatinio naujų modelių pirkinėjimo beieškant to išganingojo, kurį bus galima idealiai surinkti „iš dėžutės“. Bet atskyręs modelį nuo liejimo rėmelių, modelistas negali prisiversti pagaliau dirbti, nes jam vis atrodo, kad trūksta aftermarketo arba būtini kažkokie perdirbimai. Rezultatas – modelis keliauja į lentyną, o į internetinę parduotuvę keliauja naujas užsakymas aftermarketui, dėl kurio modelį pabaigti pasidarys dar sunkiau.

Išvados, postulatai ir aksiomos.
- Modeliavimo rezultatas yra BAIGTAS MODELIS.
- Neįpratęs daryti modelius „iš dėžutės“, nepadarysi ir to „šedevro“, apie kurį svajoji.
- Bet kurioje veiklos srityje žmogaus gebėjimai vystosi paprast prie sudėtingo. Neįmanoma pirmą kartą pabandžius arba po ilgos pertraukos parodyti meistriško rezultato.
- Jei nuolat neužbaiginėsite modelių, tai sugadinsite ir tą savo sumanytą „šedevrą“, vien jau dėl to, kad neturite dažymo ir sendinimo įgūdžių.
- Išmokti dažyti modelius galima tiktai dažant baigtus modelius.
- Įvertinti, ar vertėjo švaistyti laiką ir jėgas kokiai nors detalizacijai ar perdarymui galima tik užbaigus modelį.
- Įgūdžių tobulinimas ir naujų technologijų įsisavinimas gerai, bet darydamas pakankamai gerą modelį „iš dėžutės“, neapsikraukite eksperimentais ir įmantrybėmis.
TerapijaPaveikslėlis


Dabar jau galima pradėti gydymo kursą, t.y. veiksmų seką, kuri atves jus prie UŽBAIGTO MODELIO.
Pirmas etapas
1) Išsirinkite vieną ar kelis modelius, kurių neketinate daryti „rimtai“. Jei tokių nėra, galima nusipirkti pigų ir lengvai surenkamą modelį. Arba net ką nors nostalgiško, kaip seni NOVO modeliai.
2) Jums nereikės nieko, išskyrus modelio, klijų, žnyplių, peiliuko ir dildytės. Jei labai prireiks, leidžiama panaudoti švitrinį popierių.
3) Dabar suklijuokite šitą modelį pagal instrukciją.
4) Dažyti NIEKO NEREIKIA!
5) Išdžiūvus klijams, nuvalykite siūlių nelygumus ir liejimo vietų liekanas.
6) Užklijuokite dekales, jei jos yra komplekte.
7) Pasižiūrėkite, kaip gražiai viskas išėjo!
8) Padėkite į lentyną. Elkitės su modeliu atidžiai, pamilkite jį, juk tai pirmas jūsų modelis po tokios ilgos pertraukos!

Antras etapas
1) Dabar galima paimti kiek geresnį modelį, nors tinka bet kuris nesunkiai surenkamas modelis. Šiame etape jums draudžiama naudoti visokius senus Airfix, Novo, Monogram.
2) Dažome vidų pagal instruksiją, iš aftermarketo – maksimum travlionkos diržai arba dervinė sėdynė su diržais.
3) Atidžiai surenkam modelį, jokių korekcijų ir papildymų, apdorojam siūles, sutvarkom kniedes, jei reikia naudojam glaistą ir ciakriną.
4) Galima padaryti prešeidingą.
5) Dažom pagal instrukciją, renkamės paprasčiausią schemą.
6) Dekalės, lakas.
7) Baigiamosios operacijos, sendinimas – pagal pageidavimą.
8) Matinis lakas.
9) Priklijuojam smulkmenas (važiuoklės atramas, propelerius, balansyrus, ištempiam antenas (jei tokios yra) iš kaprono.
10) Džiaugiamės.
Po to jums jau turi susiformuoti supratimas apie tai, ką jūs mokate, o ko – ne. Labai naudinga išsirinkti mokytoją dirbantį „iš dėžučių“, iš kurio galėsite imti pavyzdį ir BŪTINAI klausyti jo patarimų, ypač apie tai, ko daryti NEREIKIA!

Mokytojų galima rasti, pavyzdžiui, čia:
Paveikslėlis


Tarp kitko, juk galima dar daryti ir lėktuvus ant stovelio skrydžio padėtyje – su įtraukta važiuokle ir pilotu kabinoje. Taip jie netgi gražiau atrodo...

Profesionalūs modelistai (taip, yra ir tokių, kurie užsidirba šiuo amatu pinigus) NEDARO to, ko nesimatys. Jie vertina savo laiką. Jūsų laikas nemažiau brangus. Nešvaistykite jo niekams, darykite modelius!

Yra technologijų, leidžiančių daugeliu atvejų labai supaprastinti gero modelio surinkimą. Jūsų dėmesio verti visi būdai, kurie leistų jums apsieiti be glaistymo ir siūlių atstatymo, pavyzdžiui, liemens ir sparnų sujungimuose.

Sėkmės!


Visi šios knygos veikėjai išgalvoti.
Sutapimas su realiais žmonėmis ir organizacijomis – atsitiktinis.
Komercinis šio teksto naudojimas draudžiamas be raštiško autoriaus sutikimo.
Susisiekti su autorium galima adresu s.podushkin@mail.ru


Paskutinį kartą redagavo donatas 05 Geg 2013 23:05. Iš viso redaguota 1 kartą.

          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2013 20:32
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 14 Bal 2013 15:38
Pranešimai: 181
Miestas: Panevėžys - Neringa
Sveikas Donatai,
malonu , kad prisijungei, papuošei forumą tikrai gilios minties vertimu,
o aš eisiu pas daktarą , turiu penkis nebaigtus modelius , todėl jau antri
metai neišeina atvažiuoti į modelistų šventę, tiesiog nėra su kuo , jau einu.....


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 25 Bal 2013 21:27
  


Užsiregistravo: 23 Bal 2013 23:09
Pranešimai: 1
Miestas: Kaunas/Kauno rajonas
Įdomu. Gal jau reikėtų užbaigti kokį modelį iš keturiolikos pradėtų... :oops:


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 05 Geg 2013 23:09
  


Užsiregistravo: 14 Bal 2013 14:56
Pranešimai: 9
Oho! O aš maniau, kad esu didžiausias ligonis su septyniais nebaigtais modeliais. Teks mums visiems gydytis, kas kaip išmano.


          Į viršų  
 
Atsijungęs
StandartinėParašytas: 04 Bir 2013 19:24
  


Užsiregistravo: 31 Geg 2013 02:15
Pranešimai: 13
Miestas: Panevėžys
na tai viručiai linkiu pasveikti nes pagal jus esu labai sveikas tik tinginys nes jau antri mętai kai kaip savo bismarkėli pradėjau lipdyti o nei pusės dar nėra padaryta :oops: nors pasiteisinu kad daliu nuo praitų kalėdu laukiu :roll:


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Bir 2013 18:58
  


Užsiregistravo: 02 Bir 2013 13:26
Pranešimai: 1
Miestas: Kaunas
Sveiki, o aš,- ko gero,- klinikinis atvejis esu... O ligos įvardijimas ir pralinksmino (visų pirma) ir ... nuliūdino...: pradėti projektai... neįgyvendintos fantazijos... dviračio išradinėjimas...
na nors viena gerai- dar jaučiu iš viso to malonumą: kažką darai, ekspermentuoji.... erzina tik nebaigti projektai, nors kai kuriuos (kad ir su dideliu liūdesiu) sunaikinu... O dėl kaupimo... (čia irgi klinikinis atvejis senesnės kartos modelistų) - paliksiu kažkam (tikiuos jog taip ir bus) :) Bet tema gera: linksma, atverianti akis :) AČIŪ už tai kad atkasei tas mintis ir paviešinai. Už temą - 10 balų :)
P.s. atsispausdinsiu ją ir prie darbastalio pasikabinsiu :)


          Į viršų  
 
Atsijungęs
StandartinėParašytas: 19 Bir 2013 02:07
  


Užsiregistravo: 31 Geg 2013 02:15
Pranešimai: 13
Miestas: Panevėžys
oi Arūnėli tik kad mačitu kai susitiksim gausi diržo už savo tuos maratonus kas daugiau o ne kas geriau nes nusibodo rašinėt kaip nereikia daryti


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007