Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė karinė ratinė ir vikšrinė technika

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 31 Sau 2014 11:05
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, po ilgokos pertraukos grįžtu prie tankiuko.

Toliau krapštausi su transmisijos elementais.

Transmisija - įrenginiai ir įtaisai, kuriais perduodama mech. energija iš variklio darbinėms mašinoms arba mechanizmams, šiuo atveju - varantiesiems ratams. Antrojo pasaulinio karo vokiškų tankų transmisiją sudarė pagrindinis frikcionas (kitaip sakant sankaba), pavarų dėžė, planetarinis posūkio mechanizmas ir borto pavaros. Tačiau skirtingi gamintojai taikė skirtingus techninius sprendimus, tad tankų transmisijos tarpusavy skyrėsi.

Kaip įprasta vokiškos konstrukcijos tankams, variklis buvo montuojamas korpuso gale, transmisija - priekyje. Variklį su pavarų dėže jungė kardaninis velenas. Daugumoje tankų pagrindis frikcionas, pavarų dėžė ir pagrindinė pavara sudarė vieną mazgą, planetarinis posūkio mechanizmas, stabdžiai ir borto pavara - kitą. Trejukėje pagrindinis frikcionas buvo montuojamas prie variklio, posūkio mechanizmas buvo sujungtas į atskirą mazgą kartu su pagrindine pavara ir atraminiais stabdžiais, o borto stabdžiai sumontuoti atskirai. Trejukės stabdžių ventiliacijai buvo naudojami variklio aušinimo sistemos ventiliatoriai - per visą tanką nuo stabdžių iki ventiliatorių buvo nuvesti ortakiai. Taigi, trejukės bendra schema būtų tokia: variklis - pagrindinis frikcionas - kardaninis velenas - pavarų dėžė - pagrindinė pavara - du planetariniai posūkio mechanizmai su atraminiais stabdžiais - dvi borto pavaros (išorėje) su borto stabdžiais (viduje) - varantieji ratai.

Taip atrodo surinkta modelio transmisija

Paveikslėlis

O toliau, kaip sakoma, kuo giliau į mišką, tuo daugiau partizanų.

1. GPM suprojektuotame transmisijos mazge borto stabdžiai sujungti su atraminiais stabdžiais (planetarinio posūkio mechanizmo apačioje), o reikėjo sujungti su planetarinio posūkio mechanizmo viršutine dalimi. Dėl to borto stabdžiai nusileido į korpuso apačią, o turėtų būti viršuje. Šią klaidą aptikau Cardarmy.ru forume.

2. Kažkas negerai su transmisijos mazgų dydžiais, nors galiu ir klysti. Peržiūrint negausias fotografijas ir brėžinius susidaro įspūdis, kad pavarų dėžė turėtų būti siauresnė ir žemesnė, tuo tarpu planetarinis posūkio mechanizmas - didesnis. Dėl to į korpusą vos telpa vairuotojo ir radisto kėdės, o valdymo svertams vietos beveik nelieka. Atraminiai stabdžiai taip pat atrodo didoki.

3. Keistai atrodo vairuotojo darbo vieta: dešinė koja vietoj akseleratoriaus pedalo įsiremia į atraminį stabdį. Vietos lieka tik kairei kojai, o ten reikia sutalpinti 2 pedalus (modelyje akseleratoriaus pedalo priklijavimo vieta pažymėta tiesiai po atraminio stabžio būgnu - o jis ten netelpa). Dar vienas pedalas - stabdžių - instrukcijoje "kaba ore", be to aukštyn kojom. Kiek teko matyti forumuose, dauguma jį taip ir priklijuoja. Pabandykit nuimti koją nuo akseleratoriaus ir paspausti stabdžius kažkur krūtinės aukštyje .

4. GPM pavarų dėžę patalpino korpuso centre, o sprendžiant pagal fotografijas ir brėžinius ji turėtų būti pastumta į dešinę link radisto. Tai matosi palyginus velenus, jungiančius planetarinius posūkio mechanizmus ir borto stabdžius - vairuotojo pusėje jis ilgesnis ir uždengtas apsauginiu gaubtu. Taip pat transmisijos aptarnavimo liukas vairuotojo pusėje platesnis nei radisto. Tačiau dabartiniai pavarų dėžė ir kėdės ir taip vos įsitalpina į korpusą.

5. Radisto kėdė yra pastumta į priekį tiek pat, kiek ir vairuotojo (maždaug ant antros torsionų poros). Na, su vairuotoju viskas aišku - jam reikia pasiekti pedalus, kurie yra korpuso priekyje. O va radisto aparatūra lieka kažkur už nugaros, be to į krūtinę įsiremia kažkokia dėžė (tikriausiai irgi radijo aparatūros dalis). Šiuo atžvilgiu daugiausia informacijos suteikia kolegų, dirbančių su plastiku fotografijos. Radisto kėdė turėtų būti šiek tiek atitraukta atgal (kažkur tarp antros ir trečios torsionų poros).

6. GPM pagrindinius stabdžius prilipdė tiesiai prie bortų , o fotografijose aiškiai matosi, kad tarp borto stabdžių ir korpuso yra tarpas į kurį atvedamas ortakis stabdžių aušinimui (modelyje ortakiai priklijuojami tiesiai ant stabdžių).

Paveikslėlis Paveikslėlis

Įdomiausia tai, kad visas šitas jovalas velkasi kaip š...a virvė per eilę modelių:
GPM 203 - PzKpfw III Ausf.G (2003m.);
GPM 209 - StuG III Ausf A. (2004m.);
GPM 210 - PzKpfw III Ausf. G (2004m., 1:16);
GPM 286 - StuG 40 Ausf. F (2009m.);
GPM 292 - PzKpfw III Ausf. J (2010m.)

Paskyręs daug labai negražių žodžių šio modelio autoriui nusprendžiau padaryti minimalius pakeitimus su dabartinėm detalėm ir bent kiek ištaisyti klaidas. Pagrindinius stabdžius maksimaliai pakėliau aukštyn ir atitraukiau nuo korpuso palikdamas vietos ortakiams. Pavarų dėžę teks guldyti tiesiog ant torsionų - kitaip nesutampa pagr. stabdžių ir planetarinio posūkio mechanizmų ašys. Taip pat pavarų dėžę pastumsiu dešinėn, o radisto kėdę - atgal. Stabdžių pedalui tvirtinti padariau papildomą atramą (kaip ir turi būti trejukėje).

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


Paskutinį kartą redagavo baziliskas 02 Kov 2016 14:13. Iš viso redaguota 1 kartą.

          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 31 Sau 2014 21:24
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 01 Sau 2014 22:11
Pranešimai: 58
Miestas: Kaunas
Labas,

labai išsamus "postas", buvo įdomu pasiakityti.

Dėl modelio galimo keletos mazgų neatitikimo aš asmeniškai perdaug į galvą neimčiau, nes abejoju ar visi modelistai kurdami modelius turi 100procentinę informaciją. Ir "juridiškai" mąstant betkokios korekcijos pagal nuotraukas paties modelio teisingesniu tarsi nepadaro... ;)

Bet užteks kritikos iš mano pusės, tikiu, kad yra grubių netikslumų (xaltūrų) ir šaunu, kad kažkas nuprendė padaryti geriau.
Sėkmės darbe


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 17 Vas 2014 11:38
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, keletas smulkesnių detalių tanko interjerui.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Užpildytas valdymo ir kovinis skyrius

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 25 Vas 2014 09:36
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, užpildytas tanko variklio skyrius.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 14 Kov 2014 10:18
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, sumontavau korpuso viršutinę dalį.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Priekinę karkaso detalę T12 išsipjoviau naują, nes dedant originalią tarp T12 ir T11 gaunasi 2-3mm dydžio plyšys. Karkaso detalės - lygūs stačiakampiai, tad suklijuoti juos į savo vietas taip, kad apklijavus karkasą sutaptų skylės liukams ir bokšteliui pakankamai sudėtinga (ypač tanko priekyje). Neįvertinta ir tai, kad tanko apačioje karkaso detalės suklijuojamos tarpusavyje, o tanko viršuje tarp karkaso detalių įsiterpia vidinės apklija (tai maždaug 0,4mm). Smulkmena, bet juk viskas ir susideda iš smulkmenų.

Toliau "auginu" reljefą. Dabartinis vaizdas.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 14 Kov 2014 21:33
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 14 Bal 2013 15:38
Pranešimai: 181
Miestas: Panevėžys - Neringa
Nu,visiškas brolis dvinys, gerai, kad nors kamufliažas skiriasi, įdomu kokie modelio matmenys ?, sėkmės pereinant prie ratų gamybos , vos ne penkiasdešimt - tikras iššūkis !


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 14 Bal 2014 09:57
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, mano modelis tradiciniame 1:25 mastelyje, tad dydis mažesnis nei 1:16 mastelio. Be to, ir versija skiriasi - Ausf. J

Šiek tiek progreso: sulipdžiau sparnus (ar kaip čia dar pavadinti?) ir oro įsiurbimo mazgus. Su jais korpusas darosi panašesnis į tikrą tanką.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Toliau - eilinis šaukštas deguto. Sparnai - trijų sluoksnių sumuštinis: apatinė dalis, viršutinė dalis ir penkios plokštės ant viršutinės dalies (popieriuje - trys). Plokščių susijungimo vietose tvirtinasi vamzdeliai , kurie, kaip suprantu, yra dalis konstrukcijos, kuria sparnai ir tvirtinami prie korpuso. Kadangi pirma klijavau oro įsiurbimo mazgo detales, o tik po to tvirtinau vamzdelius, gavosi taip, kad paskutinis vamzdelis netelpa į savo vietą.

Paveikslėlis

Bet čia tik žiedeliai. Panagrinėjus fotografijas ir brėžinius, supratau, kad projektuotojas gerokai prigrybavo nustatant sparno lenkimo vietas, viršutinių plokščių dydžius ir vamzdelių tvirtinimo vietas. Žiūrint į dabartines tvirtinimo vietas pirmą vamzdelį reiktų atitraukti atgal už priekinio šarvo plokštės, antras daugmaž savo vietoj, trečią - atitraukti atgal arčiau oro įsiurbimo mazgo, ketvirtą - gerokai patrauti atgal. Įdomiausia tai, kad surinkimo instrukcijose yra du paveikslėliai, kuriuose matomas vamzdelių tvirtinimas. Viename viskas parodyta taip, kaip ir suprojektuota popieriniame variante, o štai antrame - taip, kaip turi būti tikrame tanke (detalė 143).

Paveikslėlis

Yra netikslumų ir oro įsiurbimo mazge: dabartiniame variante tinkliukas su rėmu uždengia oro įsiurbimo angą tik ant pačio mazgo, o tikrame tanke rėmas (pats kraštelis) tvirtinamas tiesiogiai ant korpuso.

Šiuo metu klijuoju važiuoklės elementus. Jau iškilo klausimų dėl vikšrų įtempimo mechanizmo. O ir balansyrų konstrukcija nežavi.

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 03 Lie 2014 08:56
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, baigiau pagrindinius ir vikšrų palaikymo ratukus. Didesnių problemų nebuvo, nors pagrindinių ratukų konstrukcija pakankamai sudėtinga. Vidinį skylėtą diską teko impregnuoti superklijais. Kai kurių nesutapimų nurašyti savo kreivoms rankoms nepavyko, mat naudojau lazeriu pjautas detales.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Prieš mėnesį pagaliau sulaukiau lazeriu pjautų žieminių vikšrų komplekto, bet jais užsiimsiu vėliau.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 07 Lap 2014 11:17
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, po vasaros darbai sunkiai, bet juda. Įveikiau balansyrus, nors iš duotų iškarpų pagal instrukciją jų surinkti neįmanoma - teko pjaustyti, derinti ir pan. Aišku modelyje duoti balansyrai
šiek tiek skiriasi nuo originalo. Taip pat sulipdžiau amortizatorius ir kreipiančiuosius (ar vikšrų įtempimo?) ratus.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Na ir pradėjau surinkinėti važiuoklę. Kad balansyrai stovėtų lygiagrečiai korpusui teko papildomai priklijuoti 0,5mm plokšteles. Amortizatorius teko kiek patrumpint, kitaip netilpo į savo vietas.
Beje, kairėje pusėje amortizatoriai stovi vertikaliai, dešinėje - kiek įstrižai (neįvertinta tanko važiuoklės asimetrija). Primatavus kreipiančiuosius ratus paaiškėjo, kad jie per daug išlenda į
šonus, tad ašis teko patrumpint.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Beje, nuotraukose aiškiai matosi modelio balansyrų konstrukcijos absurdiškumas - judėdamas balansyras greičiau atsitrenks į gretimą balansyrą nei į savo eigos ribotuvą. Manau šioje nuotraukoje
aiškiai matosi, kur padaryta klaida.

Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 11 Gru 2014 13:53
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, uždengiau visas korpuso skyles (išskyrus bokštelio). Visi liukai atsidaro, nors žurnale yra duotas ir butaforinių lankstų komplektas. Čia išlindo eilinis GPM nesusipratimas (jau
nebenustebino) - duoti du variklio aptarnavimo liukų variantai: dvivėriai (ankstyvieji J) ir kažkur toliau užkišti vienvėriai (vėlyvieji J). Šiuo atveju klijuojama vėlyvoji trejukės J versija.
Sutinku, galima būtų naudoti ir dvivėrius liukus, nes išlikusias anstyvąsias J versijos trejukes perginklavo ilgavamzdėmis KwK 39 L/60 patrankomis. Bet tada reikėjo pridėti ir galinių liukų
komplektą ankstyvąjai J versijai, nes jie taip pat skyrėsi nuo vėlyvosios. Instrukcijos nė velnio nepadeda, mat šalia vienas kito du brėžiniai vaizduojantys skirtingų J versijų trejukių galines
dalis. Beje, internete neradau nei vieno šio tanko surinkto su vienvėriais variklio liukais (išskyrus GPM testinį). Liukus su "grybais" teko patobulinti, nes vidinė jo pusė turi būti ne plokščia, o
su ventiliacine anga. Transmisijos ir stabdžių aptarnavimo angos (priekyje) buvo kiek didokos liukams (čia naudojant lazeriu pjautą karkasą), tai jie vis taikėsi prasmegti - teko bent minimaliai
"priauginti" angos kraštus ir sukurti atramą.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis


Vidinės liukų pusės žurnale nudažytos šviesia spalva, kas man atrodo nelogiška - dramblio kaulo spalva išdažytas tik kovinis tanko skyrius. Variklio ir transmisijos skyriai yra išgruntuoti tamsiai
ruda spalva. Pasikapstęs atradau, kad visų atsidarančių išorėn liukų vidinė pusė buvo nudažoma pagrindine tanko spalva - šiuo atveju tamsiai pilka. Atrodo, teks perdažyti.

Taip pat surinkau išorinius stebėjimo prietaisus ir kulkosvaidžio lizdą. Žurnale duotas standartinis kulkosvaidis MG 34 su perforuota vamzdžio apsauga, bet į tankus buvo montuojama šarvuočiams
skirta versija MG 34 Panzerlauf (MG 34T), kuri nuo standartinės skyrėsi vientisa sustiprinta vamzdžio apsauga. Tokį ir padariau.

Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007