Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė karinė ratinė ir vikšrinė technika

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 16 Geg 2013 14:43
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, pradedu naują tankiuką - PzKpfw III Ausf J L/60.

Apie tanką

PanzerKampfwagen III - Antrojo Pasaulinio karo nacistinės Vokietijos vidutinis tankas (vokiškoji klasifikacija pagal pabūklo kalibrą). Vermachto "darbinis arkliukas". Serijinė gamyba 1938m. (versija E) - 1943m. (versija N). Iš viso buvo pagaminta 5691 įvairių modifikacijų tankų. Taip pat šių tankų pagrindu buvo gaminamos ir kitos mašinos, tarp jų ir savaeigis šturmo pabūklas StuG III.

Prof. Richard Ogorkiewicz (Britanija) knygoje "Design And Development Of Fighting
Vehicles" (1967m.) išdėstė naują teoriją apie pereinamąją lengvų-vidutinių tankų klasę. Jo manymu, pirmasis šios klasės atstovas yra sovietinis T-26 ginkluotas 45mm pabūklu. Taip pat šiai klasei priskyrė LT-35 ir LT-38 (Čekija), La-10 (Švedija), Cruiser Mk.I - Mk.IV (Britanija), BT tankų serija (SSRS) ir Panzer III (Vokietija). Šių tankų techninės-taktinės charakteristikos gana panašios. Visi jie praaugo lengvųjų kategoriją, bet visaverčiais vidutiniais tankais taip ir netapo. 4-ajame dešimtmetyje lengvieji-vidutiniai tankai ginkluotės/judrumo atžvilgiu buvo laikomi universaliais, tinkantys tiek palaikyti pėstininkus, tiek savarankiškai pralaužti frontą. Vis tik 1936-39m. pilietinis karas Ispanijoje parodė, kad lengvieji-vidutiniai tankai, judantys pėstininkų greičiu, dėl nepakankamų šarvų lengvai pamušami prieštankiniais pabūklais. O Antrojo Pasaulinio karo pradžia parodė, kad ir antrosios funkcijos dėl nepakankamos ginkluotės lengvieji-vidutiniai tankai savarankiškai atlikti nepajėgūs. Problemą šalys sprendė skirtingai: Britanija dalį tankų perginklavo 76mm haubicomis, SSRS pagamino pusantro šimto artilerijos tankų BT-7A su 76mm pabūklu padidintame bokštelyje. Vokietija nusprendė apsunkinti sau gyvenimą ir pradėjo dviejų skirtingų tankų gamybą: Panzer III - kovai su priešo šarvuota technika, Panzer IV su 75mm trumpavamzdžiu pabūklu - parama ugnimi pėstininkams. Nors ketveriukė buvo labiau vykęs tankas, trejukės kovinės charakteristikos buvo pakankamos. Problemos kilo 1941m. "užsirovus" ant T-34 ir KV. 75mm pabūklo į Panzer III įmontuoti nebuvo jokios galimybės, o su 37mm ar 50mm pabūklu naujiems sovietiniams tankams jis neprilygo. Pradėjus serijinę Panterų ir Tigrų gamybą 1943m. trejukių gamyba nutraukta, užtat racionalesnė ketveriukė buvo gaminama iki pat karo pabaigos.

Apie versiją J

Pagrindinis versijos J skirtumas nuo ankstesnių - pabūklas. Į pirmuosius J tankus buvo montuojami 50mm KwK 38 L/42 (ankstesniuose buvo 37mm KwK 37 L/45). Taip pat dvivėrius transmisijos aptarnavimo liukus pakeitė vienvėriais. Buvo ir kitų, smulkesnių pakeitimų. Nuo 1942m. sausio į J versijos tankus pradėta montuoti 50mm KwK 39 L/60 pabūklai, vienvėriais pakeisti ir variklio aptarnavimo liukai.

PzKpfw III Ausf. J L/60 techniniai-taktiniai duomenys

Masė - 21,5 tonos;
Ekipažas - 5 žmonės;
Gabaritai:
korpuso ilgis/ilgis su pabūklu - 5520mm/6280mm;
plotis - 2950mm;
aukštis - 2500mm;
klirensas - 385mm;
Šarvų storis priekyje/šonuose - 50/30mm;
Ginkluotė:
pabūklas - 50mm KwK 39, ilgis - 60 kalibrų (84 sviediniai);
du 7,92mm kulkosvaidžiai MG-34 (2700 šoviniai);
Variklis - benzininis Maybach HL 120TRM, 300a.g.
Didžiausias greitis - 40km/h;
Vidutinis greitis plentu/raižyta vietove - 22/18km/h;
Eigos atsarga plentu/raižyta vietove - 155/85km;
Kliūčių įveikimas:
įkalnė - 30 laipsnių;
griovio plotis - 2m;
sienos aukštis - 0,6m
brastos gylis - 0,8m;
Pakaba - torsioninė, individuali;
Santykinis slėgis į gruntą - 0,94kg/cm2;
Santykinė galia - 14a.g./t;
Serijinė gamyba - 1941m. kovas - 1942m. liepa
Ausf. J L/48 - 1549vnt.
Ausf. J L/60 - 1067vnt.

Apie žurnalą

Formatas - B4. Viduje - 11 lapų detalėms, 5 lapai vikšrams (paprasti juostiniai ir iš atskirų grandžių ir žieminiai juostiniai ir iš atskirų grandžių), 2 lapai karkasui, 2,5 lapų (5 puslapiai) schemų. Poligrafija nebloga, nors kai kur pastebimas dažų poslinkis nuo kontūro. Yra pseudo reljefas. Modelis su pilna vidaus įranga, kamufliažas žieminis, gerokai padėvėtas. Taktiniai žymenys - 24-osios tankų divizijos, 1942-43m. žiemą visiškai sunaikintos Stalingrado "katile". Mastelis standartinis 1:25.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Prototipo nuotraukos aptikti nepavyko, tačiau keletas įdomesnių fotografijų:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pirmoje - 24-osios tankų divizijos trejukės Stalingrado priemiestyje. Gerai matomas tanko Nr.525 (modelio Nr.523). Antroje - Panzer III Ausf.J su 24-osios divizijos žymenimis Kubinkos muziejuje (Rusija). Trečioje - pamuštas Panzer III Ausf.J su žieminiais vikšrais.

Kol kas tiek

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


Paskutinį kartą redagavo baziliskas 02 Kov 2016 14:15. Iš viso redaguota 3 kartus.

          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Geg 2013 15:21
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, kol laukiu lazeriu pjauto karkaso rinkinio, renku atskirus tanko mazgus. Pradėjau nuo variklio.

MAYBACH firmos varikliai buvo montuojami beveik į visus vokiečių gamybos tankus, savaeigius artilerijos pabūklus ir pusiauvikšrinę karinę techniką. Panzer III, IV tankuose ir SAP stovėjo 300a.g. karbiuratoriniai keturtakčiai HL 120 V-formos 12 cilindrų varikliai. Darbinis tūris - 11867 kub.cm. Trejukėje buvo vienas 320 litrų talpos kuro bakas (variklio dešinėje). Važiuojant plentu tankas surydavo 287 litrus benzino 100km. Benziną pumpavo trys(G-N modifikacijos) kuro siurbliai Solex EP100. Karbiuratoriai - du Solex 40 JFF II. Variklis aušinamas vandeniu.

Variklio mazgai

Paveikslėlis

Surinktas variklis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


Paskutinį kartą redagavo baziliskas 02 Kov 2016 14:00. Iš viso redaguota 2 kartus.

          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Geg 2013 17:52
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 12 Bal 2013 12:19
Pranešimai: 69
Miestas: Panevėžys
Kniedes gražiai atrodo ;)

_________________
Nekask kitam duobės, nes pats įkrisi


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Geg 2013 18:30
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 14 Bal 2013 15:38
Pranešimai: 181
Miestas: Panevėžys - Neringa
Aš galvoju, kad kniedės , tai su muštuku įmuštos duobutės , puikiai gavosi , jei taip ir man reiks pabandyti .


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 28 Geg 2013 08:34
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, turėsiu nuliūdint - jokių kniedžių su muštukais nedariau. Tiesiog žurnalo poligrafija tokia - sužaidė šešėliais ir išgavo pseudo reljefą.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 06 Bir 2013 08:25
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, surinktas kuro bakas, aušinimo sistemos elementai.

Paveikslėlis Paveikslėlis


Išlindo GPM leidyklos "neapsižiūrėjimas" - nesutampa tekstinė ir grafinė instrukcijos. Pvz. pagal instrukciją variklį sudaro detalės 52-61. Tačiau detalės 61 jokiame paveiksle nėra. Galiausiai nusprendžiau, kad detalė 61 yra detalės 59 dublikatas (jos vienodos). Renkant ventiliatorių bloką nurodomos detalės 42(a-e), o paveikslėlyje čia dar prisideda detalės 33d,e, o tai jau transmisijos elementai, bet, pasirodo, jos tikrai klijuojasi į ventiliatorius. Žodžiu, visai atsipalaiduoti neteks.

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


Paskutinį kartą redagavo baziliskas 02 Kov 2016 14:02. Iš viso redaguota 1 kartą.

          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 02 Lie 2013 10:59
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, pagaliau atkeliavo lazeriu pjautas karkasas.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Taigi, pristabdžiau darbus su transmisijos elementais ir pradėjau surinkinėti korpusą. Karkasas gana primityvus - dantukus tarpusavio sukabinimui turi tik didžiausios detalės (dugnas ir bortai). Visi kiti elementai - paprasčiausi stačiakampiai, kurie klijuojasi tiesiog ant briaunos. Todėl karkasą rinkau iškart su korpuso vidine apklija. Nebenustebino ir nesusipratimas su detale T5. Kadangi dalis šios detalės korpuso gale įsiterpia tarp bortų, atitinkamas įpjovas teko pasidaryti pačiam. Pamatavus išorinę apkliją paaiškėjo, kad galines detales T4 ir T5 teks gerokai paploninti.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Galutinis rezultatas

Paveikslėlis Paveikslėlis

Įdomu, kaip buvo klijuojamas šio žurnalo testinis modelis. Žurnale ir internete publikuojamose nuotraukose vidaus įranga matoma tik tiek, kiek galima įžiūrėti išėmus bokštelį. Visi liukai uždari, tad variklio gali ir nebūti. Susidaro įspūdis, kad buvo paimtas senas žurnalas (pvz. GPM 203 - PzKpfw III Ausf.G) ir šiek tiek pakoreguotas.

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


Paskutinį kartą redagavo baziliskas 02 Kov 2016 14:04. Iš viso redaguota 1 kartą.

          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 02 Lie 2013 15:26
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 14 Bal 2013 15:38
Pranešimai: 181
Miestas: Panevėžys - Neringa
Kol kas neblogai gaunasi, aš tai savo modelį darysiu su nuimamu ne tik bokšteliu , bet ir visu viršutiniu dangčiu, jei galima taip pasakyti, nes kitaip reiktų palaidoti apie 350 detalių vidaus įrangos , o ten puse modelio grožio :D


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 28 Rgp 2013 13:32
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, prieš atostogas padariau torsionus ir jų tvirtinimo elementus, tik nebespėjau įkelti nuotraukų į forumą.

Trejukėje buvo 6 poros torsionų, žurnale duotos 4 porų tvirtinimo detalės ir 3 poros pačių torsionų. Dvi poras uždengs kovinio skyriaus grindys ir jų visiškai nesimatys, čia viskas aišku, bet kur dingo dar viena pora? Kadangi torsionus darau originalius popierinius, o ne pagal šablonus, tai nusprendžiau visas 3 poras suklijuoti į tanko priekį, o gale viską uždengs variklis su kitais priedais.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Atostogaudamas kaime nedaug tenuveikiau - padariau korpuso sutvirtinimo elementus ir įklijavau į vietą.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Nuimamo korpuso viršaus neplanuoju. GPM 203 trejukės korpuso viršus suprojektuotas kaip dėžutė, o maniškis - ištisinė juosta, teks pasitenkinti tuo, kas matysis pro liukus.

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


Paskutinį kartą redagavo baziliskas 02 Kov 2016 14:07. Iš viso redaguota 1 kartą.

          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 28 Rgp 2013 14:22
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, grįžau prie transmisijos. Suklijuota pavarų dėžė ir kiti transmisijos elementai.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Greičių dėžė sukėlė įtarimų. G versijos trejukėje (GPM 203) stovėjo 10 greičių pavarų dėžė Variorex SRG 328-145. Į H ir vėlesnes versijas montavo 6 greičių mechaninę sinchronizuotą Maybach SSG77 pavarų dėžę. O lyginant GPM 203 (Panzer III Ausf. G) ir GPM 292 (Panzer III Ausf. J) pavarų dėžės vienodos.

SSG77 pavarų dėžė taip pat buvo montuojama į H ir J versijos Panzer IV (GPM 237 - Panzer IV Ausf. H) ir savaeigį artilerijos pabūklą Nashorh (Modelik 2003 09). Šiuose modeliuose pavarų dėžės visiškai kitokios. Gal aš ir klystu, bet man atrodo, kad darau J versijos trejukę su G versijos vidaus įranga.

Nemalonu, bet, kaip sakoma, iš dainos žodžių neišmesi. Viską sulipdžiau į vieną mazgą.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Turiu pastebėti, jog kai kuriuos transmisijos mazgus buvo galima suprojektuoti paprasčiau ir lengviau sulipdomus, jei taip galima pasakyti.

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


Paskutinį kartą redagavo baziliskas 02 Kov 2016 14:09. Iš viso redaguota 1 kartą.

          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007