Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė karinė ratinė ir vikšrinė technika

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: T-34/76, 1:25, A. Halinski
StandartinėParašytas: 17 Lap 2015 12:50
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, naujas projektas - legendinis T-34/76. Leidėjas - A. Halinski, mastelis tradicinis - 1:25.

Paveikslėlis

T-34 tradiciškai laikomas geriausiu Antrojo Pasaulinio karo tanku. Be to, pačiu masiškiausiu: 1940 - 1958m. pagaminta apie 80000 tankų. Modernizuotą T-34/85 kai kurių šalių armijose galima sutikti dar ir šiandien.

T-34 "gimė" Charkovo gamyklos nr.183 konstruktorių biure (vadovas M. Koškin), serijinė gamyba pradėta jau minėtoje gamykloje nr.183 ir Stalingrado traktorių gamykloje (STZ). Prasidėjus karui prireikė gerokai daugiau tankų, tad T-34 pradėjo gaminti ir kitos gamyklos: Gorkio gamykla nr.112 "Krasnoe Sormovo", Čeliabinsko Kirovo gamykla, Uralo sunkiosios mašinų pramonės gamykla (UZTM), Leningrado gamykla nr.174 (evakuota į Omską). Į Uralą buvo evakuota ir "gimtoji" gamykla nr.183. Karo metu tankas buvo nuolat modernizuojamas (kiekvienoje gamykloje savaip), tad atsirado gausybė T-34 modifikacijų ne itin besiskiriančių viena nuo kitos. Bandymas susigaudyti šiose modifikacijose gali sukelti galvos skausmą. Tradicinis skirstymas pagal gamybos metus ir gamyklą yra labai sąlyginis, o vokiškoji klasifikacija (Ausf. A, B, C ir t.t.) šiuo atveju visiškai bevertė.

Pabandžiau išsiaiškinti, koks gi tankas žurnale. Aprašyme teigiama, kad prototipas yra T-34/76 "Rodina" ("Tėvynė") kovojęs 1942m. lapkritį Stalingrade. Radau tik vieną šio tanko fotografiją, tačiau joje beveik nesimato važiuoklės, nėra desanto rankenų ir papildomų kuro bakų. Užtat radau 2 to paties dailininko paveiksliukus, kuriuose vaizduojamas tas pats tankas su skirtinga važiuokle...

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Čia toks lengvas nesusipratimas, nors iš principo galima surinkti ir tokį tanką (atsisakius kai kurių detalių). Gerai, kad pridėta papildoma bokštelio detalė be jokio užrašo. Žurnale duotas tankas tradiciškai priskiriamas 1942m., kartais 1943m. Šios laidos tankui būdinga mišri važiuoklė: pirmi ir paskutiniai ratai - aplieti guma, trys vidiniai - Stalingrado tipo su vidine amortizacija. Bokštelis - naujo tipo šešiakampis (lietas) su dviem vienodais liukais. Ant korpuso ir bokštelio yra rankenos desantui. Papildomi kuro bakai - kampuotos dėžės tvirtinamos tanko gale. Žurnale duoti ir cilindriniai papildomi bakai, bet man nepavyko surasti nuotraukos, kurioje būtų kartu abiejų tipų bakai. Na ir detalė, kuri sudėlioja visus taškus ant i: pjūklas, kuris atsirado tik ant gamyklos nr.183 tankų ir tik 1943m. pavasarį.

Taigi, žurnale duotas tankas pagamintas 1943m. pradžioje Uralo tankų gamykloje nr.183(dar žinomos kaip UralVagonZavod Nižnij Tagile), karo metu išleidusios bemaž pusę visų trisdešimtketvirtukų. Kaip tik tokio tipo tankai (pirmas ir trečias) matomi šiose fotografijose (11-osios atskirosios gvardijos tanku brigados mašinos mokymuose prieš Kursko kautynes).

Paveikslėlis Paveikslėlis

T-34/76 (1943m.) techniniai-taktiniai duomenys

Masė - 30,9 tonos;
Ekipažas - 4 žmonės;
Gabaritai:
korpuso ilgis/ilgis su pabūklu - 5920mm/6620mm;
plotis - 3000mm;
aukštis - 2520mm;
klirensas - 400mm;
Šarvų storis:
priekyje viršuje/apačioje - 45mm(60°)/45mm(53°);
šonai viršuje/apačioje - 45mm(40°)/45mm(0°);
bokštelis - 52mm(30°);
Ginkluotė:
pabūklas - 76mm F-34(100 sviedinių);
du 7,62mm kulkosvaidžiai DT (2898 šoviniai);
Variklis - dyzelinis V-2, 500a.g.
Didžiausias greitis - 54km/h;
Vidutinis greitis plentu/raižyta vietove - 30/25km/h;
Eigos atsarga plentu/raižyta vietove - 250/220km;
Kliūčių įveikimas:
įkalnė - 30 laipsnių;
griovio plotis - 3,4m;
sienos aukštis - 0,75m
brastos gylis - 1,3m;
Pakaba - Kristi tipo spyruoklinė, individuali;
Santykinis slėgis į gruntą - 0,79kg/cm2;
Santykinė galia - 16,2a.g./t.

Kaip ir reikia tikėtis iš Halinskio, žurnalas storas, daugybė smulkių detalių. Yra visa vidaus įranga, viskas atsidaro, sukiojasi ir pan. Formatas - B4. Keletas žurnalo vaizdelių

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pradžia tradicinė - karkasas/korpusas.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Šiai dienai taip pat surinktos amortizatorių apsaugos ir dalis amunicijos. Viskas įklijuota į korpusą.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Lap 2015 12:40
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, surinkti Kristi tipo pakabos elementai: spyruoklės, amortizatoriai, balansyrai.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

T-34 buvo paskutinis sovietinis tankas su šio tipo pakaba, kurią "paveldėjo" iš BT tankų serijos. 1941m. buvo numatytos "mažoji" ir "didžioji" tanko modernizacijos. "Mažosios" modernizacijos metu planuota pašalinti serijinės mašinos trūkumus. "Didžioji" modernizacija - tai naujo tanko projektas su padidintu bokšteliu, sustiprintais šarvais ir torsionine pakaba. Prasidėjęs karas gerokai pakoregavo modernizacijos planus, tad T-34 pakaba liko nepakitusi.
Nors spyruoklinė Kristi pakaba yra atgyvena, ji vis dar naudojama viename šiuolaikiniame tanke. Tai Izraelio Merkava Mk.I - Mk.IV.

Taigi, spyruoklės korpuse, balansyrai savo vietose.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Taip pat dar šiokie tokie pakabos/važiuoklės elementai. Vikšrų įtempimo mechanizmas dar nepriklijuotas - bus galima reguliuoti įtempimą galutinai surenkant važiuoklę.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Na ir suklijuotas avarinis liukas. Į vietą įstatysiu įrenginėjant valdymo skyrių (o tai dar netyčia nulaušiu - vis tik atsidarinės).

Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 14 Gru 2015 14:47
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, pradėjau interjerą. Pirmieji sąraše - pavarų dėžė, starteris, stabdžiai.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Teko girdėti, kad šis transmisijos mazgas gan sunkiai įsitalpina į korpusą, tad montavau atskiras dalis. Kaip ir tikėjausi, porą smulkių detalių teko paploninti. Razultatas:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Starteris bus prilipdytas ant pavarų dėžės montuojant ventiliatorių (jis kartu ir smagratis). Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 02 Kov 2016 13:51
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, surinkau ventiliatorių, o pradėjus rinkti pertvarą su oro filtrais iškilo nenumatyta kliūtis - dėžės ant kurių statosi filtrai įsiremia į stabdžių traukių karkasą ir neleidžia pastatyti pertvaros į vietą.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Ilgai sukau galvą ką daryti. Vis tik, sprendžiant iš brėžinių ir fotografijų, per aukštai sukeltas stabdžių traukių karkasas (apatinė dalis per aukšta 2 mm), mat jis turėtų būti kiek žemesnis nei filtro pagrindas (dėžė). Teko atsargiai atlupti ir perdaryti.

Paveikslėlis

Pagaliau pertvara savo vietoj.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 02 Kov 2016 22:54
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 23 Geg 2013 22:10
Pranešimai: 85
Miestas: Panevėžys
Labai jau stipri pradžia, tiesiog miela žiopsoti nuotraukas, liuks, taip laikyti...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 04 Kov 2016 13:20
  


Užsiregistravo: 07 Sau 2016 16:27
Pranešimai: 139
Nerealiai gražu, tobula...
Nenustebčiau, jei po visko dar ir užsikurtų... ir iššautų...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 31 Kov 2016 09:24
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, dėkui už gerus žodžius. Pagaliau įveikiau variklį. Na ir radiatorius, kaip priedą.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Bal 2016 14:20
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, variklis su ventiliatorium sujungtas su pavarų dėže. Čia kilo nedidelių nesutapimų ir variklis per 1mm išlindo priekin, tad teko kai ką paploninti ir grąžinti į pažymėtą vietą. Savo vietose atsidūrė ir radiatoriai, kurių tvirtinimas itin nepatogus, bet tokia jau jų konstrukcija. Variklio skyrių uždengiau pertvara. Savo vieton (ant pavarų dėžės) prilipdžiau ir starterį. Čia taip pat teko kai ką pakoreguoti, mat tarp starterio krumpliaračio ir smagračio (jis kartu ir ventiliatorius) susidarė 1mm tarpas. Na ir prijungiau vamzdukus tarp radiatorių ir pridėjau išmetamuosius vamzdžius.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Bal 2016 12:01
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, ruošiami elementai valdymo ir kovinio skyriaus interjerui. Čia amunicija, radijo aparatūra, prietaisų skydeliai ir kita smulkmė.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Visa tai artimiausiu laiku keliaus į savo vietas. Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 04 Geg 2016 15:06
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, baigti valdymo skyriaus elementai - suspausto oro balionai, pedalai, valdymo svirtys, kėdutės ir net trys diskai kulkosvaidžiui.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007