Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninių modelių projektavimas ir leidyba

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 04 Sau 2014 18:12
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 01 Sau 2014 22:11
Pranešimai: 58
Miestas: Kaunas
Sveiki,

džiaugiuosi galėdamas prisijungti prie atnaujinto formumo bendruomenės ir tuo pačiu po nedidelės pertraukos grįžti prie modeliavimo ;) .

Šiuo metu projektuoju šiuolaikinį prancuzų naikintuvą ir atakos lėktuvą "Dassault Rafale". Daugiau apie šį orlaivį, jeigu domina, manau galite pasiskaityti internetinėje erdvėje.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Iš pirmo žvilgnio paprasto "sudėjimo" lėktuvas ištikrųjų yra gana imantrių formų, dėl ko projektuojant Rhino3D aplinkoje teko panaudoti T-Spline įrankius. T.y. pirminę formą sukurti iš interpliuoto tinklo (mesh'o) ir tarsi skulptoriui, vadovaujantis brėžiniu ir nuotraukomis, pabandyti atkurti realias formas. (kas dirbę 3Dmax tai supras). Paskui, ant gautos formos, ten, kur man atrodo tūrėtu būti karkaso detalė ar formos pasikeitimo vieta, suprojektuoju linijas. Tuomet pagal pstarasias linijas sukuriu paprastą paviršių, kurį galima "iškloti".

T-Spline forma "ruošinys" Paveikslėlis Forma sudaryta iš paprastų paviršių Paveikslėlis

Ateityje, manau, T-Spline įrankius naudosiu visiems modeliams, nes labai palengvina darbą ir išplėčia galimybes.

Darbo eigoje gal 4-5 kartus kardinaliai (praktiškai iš naujo) perdarinėjau modelį, nes brėžinys, kuriuo vadovavausi pasirodė ganėtinai netikslus. Ypač galinė lėktuvo dalis, kuomet pagal brėžinį varikliai gavosi gana toli vienas nuo kito, kai tuo tarpu iš nuotraukų akivaizdžiai matosi, kad jie praktiškai glaudžiasi vienas šalia kito. Tuo pačiu, įdomumo dėlei, pasigooglinau kitų autorių 3D modelius ir pastebėjau, kad yra atvejų, kai autorius "užlipo ant to pačio grėblio": Paveikslėlis :arrow: Paveikslėlis

Galu gale, kažkas pavyko, nors dėl keletos vietų vis dėlto neesu iki galo patenkintas.
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Šiuo metu bandau sumodeliuoti pilotų "cockpitą"


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 05 Sau 2014 20:57
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 01 Sau 2014 22:11
Pranešimai: 58
Miestas: Kaunas
Sveiki, tesiu toliau:

suprojektavau pilotų kabinas. Informacijos tūrėjau neitin daug, teko vadovautis tiesiog nuotraukomsi ir nuojauta.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Linijas vaizduojančias prietaisus ir pan. sudėsiu vėliau, kai darysiu išklotines.

Kitas etapas - nusileidimo šasi ir tuomet manau jau bus galima pradėti projektuoti karkasą.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 08 Sau 2014 20:32
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 01 Sau 2014 22:11
Pranešimai: 58
Miestas: Kaunas
Sveiki,

"uždėjau" važiuoklę:

Paveikslėlis

Perdaug nesismulkinau, tiesiog stengiausi, kad būtų atkartotos tik pagrindinės formos. Vėlgi, detales realybėj pagyvins tekstūros ir linios.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis

Kitas etapas - karkasas.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 09 Sau 2014 05:32
  


Užsiregistravo: 13 Lie 2013 19:09
Pranešimai: 50
Miestas: Kaunas
Gražus aparatas, ypač projekcijoj iš priekio. Ta vieta, nuo korpuso, kur prasideda sparnai - gana sudėtingos formos atrodo. Labai įdomu bus pažiūrėti kaip su išklotinėm gausis. O Rhino buvau pabandęs jaukintis, bet neužteko kantrybės - likau prie "seno-gero" 3ds maxo. Bus labai į domu stebėti darbą. Jei galima detaliau parodyti kaip daromos išklotinės - būčiau be galo dėkingas.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 09 Sau 2014 15:56
  


Užsiregistravo: 22 Bal 2013 21:53
Pranešimai: 55
Miestas: Šiauliai
labai neblogai viskas atrodo. tik tai į akis krenta smarki disproporcija galinės važiuoklės, lyginant ją su prototipo nuotrauka. turiu omeny tiek pačią atramą, tiek ratą. atrama originale atrodo "mėsingesnė", bei pats ratas platesnis.

_________________
gili šaknis ir tylią kiaulę užknisa...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 09 Sau 2014 22:24
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 01 Sau 2014 22:11
Pranešimai: 58
Miestas: Kaunas
RemigijusPavlavičius rašė:
Gražus aparatas, ypač projekcijoj iš priekio. Ta vieta, nuo korpuso, kur prasideda sparnai - gana sudėtingos formos atrodo. Labai įdomu bus pažiūrėti kaip su išklotinėm gausis. O Rhino buvau pabandęs jaukintis, bet neužteko kantrybės - likau prie "seno-gero" 3ds maxo. Bus labai į domu stebėti darbą. Jei galima detaliau parodyti kaip daromos išklotinės - būčiau be galo dėkingas.


Dėkui.

na nuotraukas kurias pateikiau yra "surederintos" dėl ko turbūt kartais nelabai matosi, kad modelis ištikrųjų yra sudalintas į sekcijas - paviršius, iš kurių jau galima padaryti išklotinę.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Rhino3D turi specialią funkciją "Unroll developable surface", ty. geba padayri išklotinę iš tų paviršių iš kurių galima (grubiai tariant lenktų viena kryptimi), nes kaip žinia lenktų abiem kryptimis išklotinių (pvž "balno") neįmanoma. Jei paviršius yra nežymiai lenktas 1 iš 2-jų krypčiu, tai programa taip pat daro išklotinę, bet parašo kiek proc gavosi diesnis plotas nei orginalo.
Todėl dažniausiai paviršius darau naudodamas tokią funkciją, kuri kuria paviršių iš 2-jų linijų ir papildomos linijos užduodančios paviršiaus išlinkimą kita kryptimi (todėl ta linija turi būti tiesė).

Paveikslėlis

O kaip gaunu tokią formą kokią noriu, kaip tas linijas pasidarau tai jau "žongliravimas su įrankaias", apie kurais trumpai užsiminiau įžanginiame poste.

Bendrai kalbant man Rhino labai patinka, nes turi visą paketą vektorinio braižymo įrankių analogiškų Autocadui (sluoksniai, snapai, darbar jau ir Layoutai, teksto rašymas, hatch...), Pastarųjų dalykų 3Dmax aš pasigedau, nes maxo aplinkoje, kažkaip nėra dimensionavimo (jei taip galima pasakyti) pjūčio, buvo sudėtinga ką nors labai tikslai išbraižyt. Aišku bendrai paėmus Max'as kurkas galingesnė programa 3D modeliavimo, kas liečia realistiškas vizualizacijas, žaidumų kūrimą, fizokos įrankius ir t.t. (nors Rhino taip pat stiprus produktas toje sferoje, o renderinu irgi su V-Ray pluginu).
Todėl apjungus vektorinį ir pavišių braižymą Rhino pasirodė ideali programa popierinių modelių kūrimui, vienintelio dalyko trūko "poly mesh" modeliavimo įrankų analogo, norint kurti sklandžias ir įmantrias formas. Sename formume GB4 dariau Tu-22, bet strigau nes nesugebėjau išgauti sklandžios formos ir projektas žlugo. Šią sitaciją pataisė T-Spline įrankai, apie kuriuos trumpai pristačiau įžanginėje temoje.

Džiugu, kad yra bendraminčių ;) ir norėčiau sužinot, iš Tamstos, kaip kuriamos išklotinės Max'e. Kiek esu girdėjąs, tai ten "unwrap'ina map'us - textūras"?


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 09 Sau 2014 22:33
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 01 Sau 2014 22:11
Pranešimai: 58
Miestas: Kaunas
Lonepsycho rašė:
labai neblogai viskas atrodo. tik tai į akis krenta smarki disproporcija galinės važiuoklės, lyginant ją su prototipo nuotrauka. turiu omeny tiek pačią atramą, tiek ratą. atrama originale atrodo "mėsingesnė", bei pats ratas platesnis.


Dėkoju.

Geri pastebėjimai.

Ratus darau iš 1mm storio detalių - taip įmituoju detales suklijuotas iš 1mm storio kartono. Galbūt reikės įdėti dar vieną papildomą 1mm detalę.
Galinės važiuoklės atramą manau reikės koreguoti, nes man ji taip pat nepatinka. Galbūt padarysiu dar vieną "apviją" ten kur tvirtinasi lankstas, kad įmituot šarnyro kronšteiną.

Trumpai tariant dėl tokių ir panašių detalių, neturint tikslaus brėžinio, daromos priartėjimo būdu. Nes pvz brėžinyje lėktuvo važiuoklė vaizduojama be apkrovos, o iš nuotr matosi, kad pakrautas lėktuvas "susėdęs" į galą. Kažką panašaus ir dabar padariau, bet gal dar reikės peržiūrėt...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 10 Sau 2014 15:02
  


Užsiregistravo: 13 Lie 2013 19:09
Pranešimai: 50
Miestas: Kaunas
savarankiskas rašė:

ir norėčiau sužinot, iš Tamstos, kaip kuriamos išklotinės Max'e. Kiek esu girdėjąs, tai ten "unwrap'ina map'us - textūras"?


"Tamsta" ;) gali pasidalinti. Yra toks max'e įrankis UVW Unwrap. Jis skirtas tekstūrų sutvarkimui, ant objekto. Jo pagalba žmonės (iš man žinomų visai neblogai "Daimyo" tai darė/daro) pasidaro modeliams išklotines. Na, aš iki žmonių neužaugau :D . Ta prasme, man labai nepatiko tai, kad jei nepasidarai visų išklotinių vienu metu - tai tiksliai tuo pačiu masteliu išklot beveik neįmanoma. Na taip, yra ten gudrybių kaip tą galima apeiti, bet man tai labai nepatiko. Niekada negali būti tikras - ar tai modeliavimo ar išklotinės darymo netikslumas. Žodžiu, radau tokį žvėrį "Pepakura designer". Tai japonų programėlė skirta specialiai išklotinių generavimui iš 3d modelio. Gan specifinė, bet šiaip ne taip prisijaukinau :D . Jos didysis gėris tame, kad paprastuoju būdu išklotines galima išsaugoti .dwg formate. Na, o autocadas - jau mano darbinis įrankis. Tai darbo specifika atrodo taip: 3ds max'e sukuriamas 3d objektas--->Pepakuros pagalba išklotinės--->autocad'e susitvarkau su sluoksniais, linijų storiais, tekstūrom ir susimaketuoju spausdinimui. Gali pasirodyti labai sudėtingai, bet kai viską atsiderini - tai tampa švente ;)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 10 Sau 2014 22:05
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 01 Sau 2014 22:11
Pranešimai: 58
Miestas: Kaunas
RemigijusPavlavičius rašė:
Tai darbo specifika atrodo taip: 3ds max'e sukuriamas 3d objektas--->Pepakuros pagalba išklotinės--->autocad'e susitvarkau su sluoksniais, linijų storiais, tekstūrom ir susimaketuoju spausdinimui. Gali pasirodyti labai sudėtingai, bet kai viską atsiderini - tai tampa švente ;)


Pakankamai normali seka. Pats seniau irgi panašiai darydavau, keldavau į Autocadą arba Adobe Illustratorių, nes pastarasis gebėdavo braižyti plonesnėm linijom ir tūrėjo daugiau galimybių manipuliuoti pdf failo raiška.

Galu gale svarbu rezultatas, paskui dažnai neikam perdaug neįdomu su kuo ir kaip tu tą modelį padarei ;)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 11 Sau 2014 21:03
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 01 Sau 2014 22:11
Pranešimai: 58
Miestas: Kaunas
Sveiki,

"sumečiau" karkasą:
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kadangi lėktuvas neturi būdingos cilindrinės formos ir yra labiau plokščias, su sklandžiu liemens perėjimu į sparnus, teko pasirinkti kitokią karkaso konstrukciją, nei būdingą lėktuvų modeliams (kai liemuo klijuojamas iš segmentų, kurie turi dvi skersines briaunas).
Šiuo atveju bus keli karkasai: pilotų kabinos ir "nosies" karaksas + likęs liemens karakasas + saprnų ir stabilizatoriaus karkasai.
Išklotinės klijuosis ant surinktų karksų, panašiai, kaip laivų modeliuose.

Kolkas tiek.
Kitas etapas arba tekstūrinių linijų proejktavimas ant lėktuvo paviršiaus, arba kakraso detalizavimas ir ruošimas spausdinimui.


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007