Pagrindinis diskusijų puslapis » PLASTIKINIAI MODELIAI » Plastikinė aviacija

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:30
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
auktis rašė:
Iš karto prisipažinsiu, kad tai netipinis man modelis - anksčiau koncentravausi į 2 PK laikotarpio modelius. Bet pastaruoju metu mane pradėjo labai dominti visokios egzotikos, tame tarpe Argentinos aviacija ir Folklendų konfliktas :)

Su istorija ir techniniais duomenimis čia nesiplėsiu - kas norės, plačiau paskaityti galima kad ir čia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault-Breguet_Super_%C3%89tendard

Trumpai paminėsiu tai, kad šis prancūzų sukurtas atakos lėktuvas, skirtas naudojimui lėktuvnešiuose, pirmąjam skrydžiui pakilo 1974 m. spalį, 1978 m. jis priimtas ginkluotėn. Pirmą kartą koviniuose veiksmuose panaudotas 1982 m., kuomet Argentinai priklausantys Super Etendard'ai naudodami raketas AM 39 Exocet sėkmingai atakavo britų laivus. Folklendų konflikto metu šis lėktuvas buvo moderniausias šios paskirties lėktuvas Argentinos ginkluotėje ir veikė itin sėkmingai - iš penkių paleistų Exocet raketų, bent trys pataikė į du laivus (fregatą HMS Sheffield ir konteinerių transportą HMS Atlantic Conveyor) ir juos paskandino. Taigi turbūt todėl Super Etendard labiausiai žinomas būtent dėl Argentinos aviacijos ir šio konflikto, nors su Prancūzijos ženklais jis dalyvavo atakose prieš teroristus Libane, Kosovo konflikte, Irake, Afganistane, o su Irako ženklais skraidė - Irako-Irano karo metu.


Super Etendard'o modelis pas mane pakliuvo smarkiai 'pavargusioje' Italeri dėžutėje. Italeri jį pakavo tik keletą metų (ar iš vis tik vienus) ir labai seniai, todėl matyt nelabai kas žino kas tai yra. Tipas lėktuvo irgi nėra tarp "most wanted". Visa tai kartu ir greičiausiai lėmė mano sėkmę Ebay'uje - modelis su visu siuntimu atsiėjo nepadoriai pigiai :D Be to, vienas tikėtinas Italeri privalumas - dekolės, kurios garantuotai žymiai geresnės, nei Academy (išbandyta savo kailiu).
Pats modelis yra korėjiečių gamybos, dažniausiai gaunamas Academy dėžutėse (kažkada tokį esu aš netyčia ir pats suklijavęs vieno kolegos pageidavimu). Originali kilmė - berods 1987 m. ir maža nežinoma firmelė Sunny :)
Kas dėl kitų pasitaikančių 1/72 Super Etendard'o modelių - mano žiniomis yra tik Heller, kuris yra prastesnis paviršiumi ir ne itin tikslus. O Airfix'as kažką irgi yra leidęs, bent kartais lyg ir tą patį Heller pakavo, o naujausiame savo komplekte "25th anniversary Falklands set", panašu, irgi nieko geresnio neįdėjo...

Grįžtam. Savo modeliui taip pat naudosiu Eduardo PE rinkinį.

Paveikslėlis


Modelio plastiko paviršiaus kokybė - gera, paviršiaus siūlės - minusinės.

Paveikslėlis


Detalizuotė, ypač kabinos srityje - vidutinė, bet vis tik yra kažkas panašaus į piloto krėslą, prietaisų lentą ir vairalazdę. Daugiau - yra Exocet'as bei kitos raketos, bakai, neypatinga važiuoklės nišų detalizacija, atskiri oro stabdžiai - daugmaž viskas tvarkoje. Žinoma, mūsų akimis žiūrint, modelis supaprastintas, tačiau savo debiuto metu jo lygis buvo labai aukštas ir nelabai iš pirmo žvilgsnio skiriasi nuo to laikmečio Fujimi ar Hasegawa.
Pats plastikas, panašu, kietokas ir ne itin lengvai apdirbamas, maniškiame rinkinyje kiek susikraipęs, bet didesnių problemų tai neturėtų kelti. Stikliukas storas (ir nieko keisto). Kai ateis jo eilė, tuomet ir galvosiu :roll:
Dekolės maniškiame rinkinyje, panašu, laikė atsparumo drėmei bandymus kažkieno sandėliuke :( ir 'vargo' kartu su dėžute, taigi prognozuoti, kas iš jų gausis - nesiimsiu. Nelabai baisu, nes ir taip greičiausiai naudosiu tiesiai iš pačios tolimosios Argentinos atkeliavusias būtent Falklendams skirtas dekoles, kur netyčia yra ir Super Etendard'as :
http://www.condordecals.com.ar/condordecals/_recursos/productos/big/72005.jpg

***

Ir ką gi, šis savaitgalis buvo palankus šiam modeliui. Žemiau - poros popiečių rezultatas :)

Pirmiausia, žinoma ėmiausi kabinos ir pradėjau ją "metalizuoti" su Eduardo PE:

Paveikslėlis
Paveikslėlis


Piloto krėslas. Ieškojau informacijos toliau. Pasirodo, iš pradžių Super Etendard'uose buvo sumontuota Martin Baker Mk.4 versija SEMMB-CM4A, vėliau krėslai buvo pakeisti į MB Mk.6. Dauguma nuotraukų yra būtent vėlesniojo varianto, kas man netinka. Vis tik iš keletos tinkamų nuotraukų ir surastų Etendard'o krėslo schemų pavyko susidaryti vaizdą, kaip krėslas turėtų atrodyti (geras itališkas puslapis yra http://www.seatejectcolor.com/seat/index.html). Nutariau, kad turimi "aftermarketiniai" MB Mk.4 krėslai
Paveikslėlis
nėra iki galo tikslūs šiam variantui, be to, suabejojau, kad jie tilps į modelį (modelyje duodamas krėslas yra šiek tiek smulkesnis), todėl ėmiausi Eduardo PE ir originalaus modelio krėslo:

Paveikslėlis

ir rezultatas, pridėjus truputį vielytės ir dažų :D :

Paveikslėlis


Padariau naują vairolazdę (dešinėje, šalia originalios iš rinkinio):

Paveikslėlis


Ir nudažyta kabina. Dažiau tamsiai pilka spalva, atskiestais juodais vandeniniais dažais dariau "wash'a", plius atsikišusias paneles dėl "gilumo" pašviesinau šviesesne pilka. Patrinta vietomis sidabriniu pieštuku, pataškuota raudonais, geltonais, baltais, sidabriniais dažais ir rezultatas gavosi. Dar viršuje prietaisų lentos bus klijuojamas taikiklio blokas. Dabar jo neklijavau, kad nesugadinčiau modelį bevartydamas. Tuo pačiu nors instrukcijoje ir nenurodyta, dėl visa ko į priekį įdėjau 4 gramus švino. Turėtų užtekti :mrgreen:

Paveikslėlis
Paveikslėlis


Pastebėjimas dėl Eduardo PE - sutapimas ir detalių atitikimas modeliui geri. Tačiau tikslumas (autentiškumas) bent jau kabinos srityje - mano nuomone ne pats geriausias. Kai kas supaprastinta, kai ko nėra visai; man nepatiko, kad mygtukai pavaizduoti įgilinti - kas pasunkina dažymą. Nors iš esmės - bendras įspūdis nudažius ir ne iki galo gilinantis į tikro daikto nuotraukas visai neblogas.



"Primatavimai" - pirminis ir suklijavus fiuzeliažą. Krėslo kol kas neįklijavau.

Paveikslėlis
Paveikslėlis


Detalių sutapimas kol kas iš esmės neblogas, glaisto reikės labai nedaug. Baisiausia - priekyje iš apačios. Ir tai - didžiausia problema plastiko susėdimai:

Paveikslėlis


Galinė fiuzeliažo dalis - glaisto irgi beveik nereikės. Užtai išpjoviau "siūlę" virš variklio - modelyje tai pavaizduota kaip paprasta platesnė siūlė, tuo tarpu tikro lėktuvo nuotraukose matosi, kad ten yra "kiaura". Ši "siūlė" yra funkcinė - taip galima nuimti variklio skardas ir išimti visą variklį nenuardant kilio.

Paveikslėlis
Paveikslėlis

Dar po fotografavimo patepliojau glaistu ir padėjau modelį keliom dienom į šalį ;)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:30
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Baksas rašė:
Kokiu būdu tau dar pavyksta taip lygiai tuos diržus nudažyt? Ar čia kaip atskira detalė?


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:30
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
auktis rašė:
Baksas rašė:
Kokiu būdu tau dar pavyksta taip lygiai tuos diržus nudažyt? Ar čia kaip atskira detalė?


Diržai - atskiros PE detales, šiuo atveju visi diržai yra iš berods 7 detalių. Dažau prieš išpjaunant iš rėmelio, sudėjus į vietą, kartais tenka pataisyti ;)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:31
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Žymantas rašė:
Patiko eiga, gražu. Kabina dailiai padaryta. Nors raudonos spalvos patepimas dešiniame krašte beformis. Krėslų paminkštinimų nesinorėjo padaryti "minkštų" vietoje plokščio metaliuko?
Ant brėžinių nebandei "nutrenkti", berods "Авиация и время" publikavo?
Lauksiu tęsinio, sėkmės ! B-)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:31
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
auktis rašė:
Žymantas rašė:
Patiko eiga, gražu. Kabina dailiai padaryta. Nors raudonos spalvos patepimas dešiniame krašte beformis. Krėslų paminkštinimų nesinorėjo padaryti "minkštų" vietoje plokščio metaliuko?
Ant brėžinių nebandei "nutrenkti", berods "Авиация и время" publikavo?
Lauksiu tęsinio, sėkmės ! B-)


Tą raudoną klecką po fotografavimo dar truputį pataisiau, nors iš esmės kai suklijuotos korpuso pusės, tos vietos beveik nesimato - tas apvalus gaubtas labai užstoja. Įsidės kėdė, bus taikiklis ir kabina - bus viskas gerai :)
Dėl pamikštinimų - gal ir ne visai taip, bet nesinorėjo šitoj vietoj per daug "drožinėti". Kad visai normaliai padaryt, pjaustinėti pačią kėdę būt reikėję, be to ir tų paminkštinimų kelių rūšių mačiau nuotraukose - ir storesnių, ir plonesnių...
O dėl brėžinių - nebandžiau. Šitų konkrečių neturiu, bet turiu kitus iš kelių SAM žurnalų, gal reikės dar pabandyti. Nors kiek internete skaitinėjau - nuomonė pasitaikė, kad lyg ir viskas daugmaž tvarkoj, lyg tai yra kažkokių smulkių problemėlių su stabilizatorium, ar tai su strėliškumu ar tai kampu truputį paklysta. Dar va kas įdomiausia - turiu dar vakuuminę PAVLA kabiną, skirtą Heller'iniam modeliui, tai ji lyginant su šituo gerokai siauresnė (~ 1 - 1,2 mm iš akies, neišpjovus). Čia reikės pasigilinti...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:31
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
auktis rašė:
Darbai šiek tiek pajudėjo pirmyn.

Kol nepamiršau – dėl brėžinių. Užmečiau ant SAM brėžinių modelį lengvai – viskas daugmaž tvarkoj kalbant apie formas, išskyrus stabilizatorių. Reiktų pasigilinti ar jo viso strėliškumas nelabai geras ar tik galinė briauna ne vietoj. Bet... pirmiausia būtų protinga patikrinti pačius brėžinius, į ką veltis visai neplanuoju – gyvi SuE skraido toli nuo mūsų :D . Dar vienas svarbus momentas dėl SuE – reguliuojamas pačio stabilizatoriaus atakos kampas. Vadinasi dar reikėtų įvertinti kokioje padėtyje esantis stabilizatorius galėjo būti pavaizduotas brėžinyje... Iš esmės manau šis netikslumas (?) lėktuvo vaizdo neiškreipia ir nekliūva. Pačius stabilizatorius klijuosiu po dažymo – patikrinau, sutapimas geras, glaistas nereikalingas, taip bus paprasčiau dangstyti ir dažyti.

Priekinė „baisioji“ vieta po špakliavimo ir šlifavimo nebe tokia ir baisi :).

Paveikslėlis
Paveikslėlis


Suklijuota ir dar ne iki galo aptvarkyta nešamas „krovinys“ – raketa ir kuro bakas (sparneliai įkišti tik nuotraukai, neįklijuota). Modelyje esančios oras-oras raketos Falklenduose naudotos nebuvo, laikikliai irgi buvo nesumontuoti. Modelyje to irgi nebus.

Paveikslėlis

Čia buvo padaryta iki vakar.
Vakar vartinėjau nuotraukas ir akys užkliuvo už štai ko:

Paveikslėlis


Pasitikrinau dar kitas nuotraukas, brėžinius ir viskas pasidarė aišku – modelyje nėra ir nebuvo pavaizduota 30mm patrankėlių... kaip tik toje vietoje, kur taip gražiai viską sušveičiau... :(
Taigi vakar vakare teko imtis įrankių ir po valandėlės grioveliai gavosi. Galuose beveik kiaurai per plastiką, bet čia dėsis dar matomi vamzdžių galiukai (juos padarysiu ir sumontuosiu jau po dažymo) ir viskas bus gerai. Pačių oro paėmimų vidus nesvarbu, nes planuoju pagaminti nuotraukose matomus raudonus uždengimus.

Paveikslėlis
Paveikslėlis


Ta proga išgėriau :mrgreen: alaus :D ir toliau žiūrinėjau nuotraukas, pasiėmęs visą turimą spausdintą žodį SuE ir Falklendų karo tema :).
Ir pasidarė įdomu, kas gi čia (apibrėžta raudonai):

Paveikslėlis

Taip pat dailininko vaizduojamoje paskutinio Exocet‘o paleidimo misijoje:

Paveikslėlis

Turiu ir spausdintą nuotrauką, prie kurios parašyta, kad čia tas pats SuE šio skrydžio metu, ir ten taip pat matomas toks pakabintas daiktas. Ir niekur neradau parašyta kas tai yra.
Taigi, klausimas, kaip sakoma, už limijoną – kas tai yra? Pagal formą kiek panašu į SuE naudojamą kuro užpildymo ore įrangą kolegoms pagelbėti. Tačiau tam logikos nėra mano manymu – misijos metu visi lėktuvai didelę dalį atstumo skrido „pasikabinę“ ant piešinyje matomu C-130 tankerių, grįžimo maršrute dėl visa ko jie irgi „kabėjo“ (nors SuE jų ir neprireikė). Vadinasi, pildyti kurą vienas kitam šitiem dviem SuE nebuvo reikalinga. Nešti kurą piešinyje matomiems A-4 irgi nelogiška, nes 1) SuE paleidžia raketas iš keliasdešimt/keliolikos kilometrų atstumo ir suka atgal, o A-4 neša paprastas bombas ir skrenda paskui raketą link taikinio, atakuoja, apsisuka - vadinasi jiems sukant atgal SuE jau didelį gabalą kelio turėtų būt nuskridę; 2) tam ore „kabo“ C-130 „kolonėlės“. Kažkoks elektronikos blokas? Manau ne – Exocet‘ui nutaikyti viskas yra pačiame lėktuve. Lieka logiškiausia išvada – tai galėtų būti kuro bakas. Bet koks (talpa, forma, brėžinys) ir iš kur jį gauti 1/72 mąstelyje? :)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:31
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
pjanos kapitanos rašė:
Dar giliau nesidomėjau, bet man dar toks įtarimas kyla: ar nebus tai kokia nors elektroninės kovos priemonė kaip antai aktyvių trukdžių kapsulė? žinoma jei Argentina ką nors panašaus Folklenduose naudojo.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:31
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Warlord rašė:
Aukti, tai elektronikos konteineris.
Thomson-CSF DB 3141 , kaip suprantu trugdžiam sukelti.
(pasitikrink Skype, įmečiau foto)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:31
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
auktis rašė:
Warlord rašė:
Aukti, tai elektronikos konteineris.
Thomson-CSF DB 3141 , kaip suprantu trugdžiam sukelti.
(pasitikrink Skype, įmečiau foto)


Dėkui už užuominą ;) Bet vis tik būčiau linkęs manyti, kad tai ne Thomson-CSF DB 3141. Šis konteineris, dar vadinamas "Remora" pagal info iš čia http://www.acig.org/artman/publish/article_534.shtml atrodo visai kitaip. Be to, niekur nėra rašoma, kad Argentinos lėktuvai Falklenduose naudojo ECM konteinerius - greičiausiai jų net neturėjo, nes būtų stengęsi pritaikyti ir Dagger, Skyhawk, Mirage ar kituose lėktuvuose, kuriems galimybės "apakinti" priešo radarus ar raketas būtų buvusi dar svarbesnė dėl tiesioginės grėsmės artimose atakose. O ar derinys tokio konteinerio sur SuE kažin ar efektyvus jis būtų buvęs prie tokio atakos profilio - priartėjimas ypač žemame aukštyje (iki 100 pėdų = ~30 m), raketos paleidimas pagal radarą iš keliasdešimt km atstumo ir lėkimas namo.

Šiandien dar radau papildomos informacijos angliškuose/ispaniškuose forumuose, kad tai vis tik galėtų būti 600 ltr. kuro bakas RP24. Bet dar nesu 100 proc. įsitikinęs - liko surasti visiškai patikimą šaltinį su nuotrauka :)

Na, bet lieka ir dar viena alternatyva modeliui, pati paprasčiausia - juk yra nuotraukų, kur SuE su exocet'u, bet niekas nekabo po pilvu :)

Besiknaisiodamas internete radau dar šį bei tą - rašoma, kad pakabinus Exocet'ą (arba ir kitais atvejais), patrankėlės buvo išmontuojamos dėl papildomos vietos (svorio) aparatūrai. Tas pats ir dėl bako. Čia logikos irgi galime rasti - tiesioginis artimas kontaktas su priešu (ataka iš arti) nešant tokią raketą nenumatytas, tai ir nebūtina būtų tampytis papildomą svorį. Bet kokiu atveju, mano modelyje išzulintos vietos patrankėlėms nuotraukose juoduoja nepriklausomai nuo nešamos kitos ginkluotės.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 27 Vas 2014 23:32
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Warlord rašė:
Na va, kaip paprasta nugrybauti :oops: .
Suklaidino nuotrauka, kur bakas įvardijamas kaip "electronic pod", o Thomsono nuotraukos neradau, ir rezultatas ' ant veido', taip sakant.


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007