Pagrindinis diskusijų puslapis » PLASTIKINIAI MODELIAI » Slaptos technologijos

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 08 Geg 2014 21:27
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
REDline rašė:
Sveiki,

Kadangi sulaukiau klausimų apie modelių sendinimo (eksplotacinių žymių darymo) būdus ir techniką nusprendžiau papasakoti apie tas, kurias naudoju aš. Iš esmės tai nėra nieko naujo ir apie tai jau buvo kalbėta keletoje temų. Taigi tiesiog pamėgininsiu susisteminti.

1. Variklio išmetimo vamzdžių įtakotas fiuzelažo (ar sparnų) aprūkimas ar apdegimas. Tai darydamas stengiusoi atsižvelgti į tai, kokia yra išmetimo vamzdžių padėtis korpuso atžvilgiu. Jie pagrindinis išmetamųjų dalelių srautas kliūna tiesiai į paviršių – tuomet tikėtina, jog ta dalis bus ne tik aprūkusi , bet patys dažai bus nudegę ir „švies“ metalas. Norint sužinoti kaip tai atrodo geriausia paieškoti originalių nuotraukų.
Technika. Šai tiklsui naudoju pastrižai nepjautais šereliais teptuką. Sausą teptuką (!) lengvai įmerkiu į „Burnt metal“ MM metalizerį. Jį itraukęs dažus nubraukiu servetėle. Tam kad suformuoti reikiamos formos „metalo atidengimą“ pasinaudoju maskavimo juostele. Paprastai gaunasi labai smailus trikampis, kurio viršūnė žvlgia į uodegos pusę. Tuomet atsargiai į servetėlę nuvalytu teptuku švelniau braukdamas per peviršiu pradedu „deginti metalą“ . Stengiuosi kad trikampis gautusi ryškus viduryje, o jo kraštinės būtų išplaukusios ir neryškios – t.y. be aiškių kontūrų. Tai padarius leidžiu dažams nudžiūti ir reikiamą vieta paslėpiu po dar siauresniu trikampiuku. Tai reikalinga tam, kad atsidengtų jau minėti neryškus kraštinių kontūrai. Tuomet imu kitą tokį patį teptuką ir jį merkiu i „Exhaust“(suodžių) metalizerį. Kartodamas tą pačia procedūrą paviršių padengiu suodžiais, taip pat formuodamas trikampį vaizdą su išsitęsusia viršūne ir neryškiais kontūrais.

2. Nusitrynę dažai ir iš po apačios šviečiantis metalas. Prsipažinsiu – šioje srityje dar nesu patenkintas savo rezultatais ir regis tik dabar atradau man priimtiną būdą t.y. patenkinamą rezultą (deja dar ne gerą). Reikėtų išskirti dvi dalis – plokštumų dažų nusitrynimą (sparnuose – paprastai tose vietose, kur įlipa pilotas arba ties judančiomis detalėmis, pvz eleronais ir pan.) bei kaip aš sakau „kampų“ – pvz propelerio menčių kraštai, sparno priekinė briauna, liukų kraštai ir pan. Su patsarosiomis yra kur kas lengviau susidoroti. Na bent jau man. Vėlgi imamas teptukas ir vėl pamerkus į reikiamus dažus (dažniausiai naudoju „gun metal“ , „aliuminium“ metalizerius arba „Silver“ dažus. Labai svarbu kad ant šerelių liktų labai nedaug dažo, nes priešingu atveju nusidažys ne tik briaunos. Švelniai braukiant susidaro nusitrynusių dažų vaizdas. Lygiai tokį patį metodą taikau noredamas įmituoti iškulusių detalių paviršių nusidėvėjimą (pvz grindų ar pan.). Norimas rezultatas nepasiekamas vos kelis kartus brūkštelėjus teptuku. Reikia kiek ilgiau kantriai vedžioti teptuką pamažu „ryškinant“ būsimą rezultatą. Na tai daugeliui žinoma „dry brush“ (ang.) technika. Todėl daugoai plėstis neverta.
Kalbant apie plokštumų sendinimą – būtent nusitrynimą šis mano minėtas būdas, deja nevisada efektyvus. Plokštumose nusitrynę dažai dažniausiai turi aiškius kontūrus, kurių braukant teptukų išgauti nepavyskta. Na galbūt naudojant druską. Šio metodo dar neišbandžiau, bet manau kad rezultatas turėtų būti neblogas. Tik 1:72 mastelyje druska turėtų būti pati smulkiausia. Apie šį būda papasakojo forumas narys kazlambia. Tema yra čia: http://www.modelizmas.com/forumas/viewtopic.php?t=1591Aš tuo tarpu išbandžiau kiek kitą būdą. Vėlgi naudojamas teptukas (tik ši kartą su horizantaliai nukirptais šereliais. Tokių teptukų turiu keletą nuo visai smulkių iki apimančių didesnį plotą. Kadangi tam naudoju senus teptukus (visi Italeri) jų plokštumos nukirpus šereliais nėra tolygios. Ir tai labai gerai. Nes juos (teptukus) naudoju taip: įmerkiu į reikiamus dažus (paprastai aliuminio metalizerį arba silver dažus) ir šiek tiek nuvalęs perteklių – kad nekabotų lašas švelniai spustelių ant reikiamos modelio vietos. Tai pavyko tikrai ne iš karto, todėl patarčiau pirmiausia tai išbandyti ant tam tikslui ir naudojamo modelio – nepavykusio bandymo tapusio banduomoju triušiu. Ar kito paviršiaus. Būtent tas nevienodas šerelių ilgis (kai kuriems teptukams netgi specialiai kai kuriuos šerius trumpinau) paviršiuje suformuoja tam tikrus kontūrus. Tik labai svarbu neuždėti per daug dažų. Geriau jau mažiau nei per daug...
Dar vienas būdas padaryti nusitrynusius dažus yra folijos panaudojimas. Užsienio modeliuotojai turi tam reikalui skirtą specialią medžiagą, kuri taip ir vadinama – „Bare metal“. Jos yra įvairių atspalvių. Tiesa, pagrinde ji naudojama viso modelio padengimui, bet manau puikiai tikų ir kitiems tisklams. Taigi reikiamose vietose, prieš dažant modelį įklijuojami folijos gabalėliai. Nudažius modelį dažai yra atsargiai nukrapštomi peiliuku arba tiesiog nuplaunami skiedikliu. Tik vėlgi tai geriausia iš pradžiu pabandyti ant „bandomojo triušio“. Vis dėlto šis būdas turi ir trūkumų. Norint kad nesimatytų folijos kraštai reikia kur kas storesnio dažų sluosknio...

3. Nubėgęs tepalas, degalai ar kiti skysčiai. Šiuos dėvėjimosi požymius imituoju darydamas modelių „nuplovimą“ – ang. Wash‘ą. Tam paprastai naudoju smarkiai atskiestus MM dažus. Dažniausiai juodus, tačiau jei modelis yra šveisus, pvz. baltas kontrastas būtų per didelis, todėl geriau tiktų pilki dažai. Wash‘as yra daromas jau nulakavus modelį blizgiu laku ir suklijavęs dekales. Šias reikamose vietose įpjaunu skelpeliu, Tos reikiamos vietos – tai minusinės linijos, kurios uždegiamos dekalės, kadangi to nepadrius washas neatrodys tikroviškai. Tam kad tepalų ar degalų nutekėjimai skirtusi nuo pagrindinės washo splavos naudoju dažų miksą, kuri sudaro: juoda, rusva , melsva. Norint išgauti reikiamą atspalvi tenka daug ekperimetuoti ir kartais naudoti ir kitas spalvas. Pagaliaa atradus tinkamą ir ją atskeidus teptuko pagalba reikimose vietose jį spusteliu pie paviršiaus ir dažai pasiskleidžia. Todėl jie turi būti smarkiai atskeisti. Perteklių nuvalau ausų krapštuku sudrėkinti vaitspirite. Vietje MM dažų galima naudoti ir guašą. Eddie jau yra pataręs ką daryti kad atskiestas guašas „bėgiotų“ linijomis o ne stovėtų lašelių pavidalu. Tam reikia įlašinti „feirio“ (indų ploviklio).

4. Kulkosvaodžių ar pabūklų nudeginimai jų montavimo vietose. Vėlgi – be bandomojo triušio iš pirmo karto gali ir nepavykti. Dažai kulkosvaidžių montavimo vietose paprasati nudega dėl karsčio sklindančio iš ginklų, todėl aprūkimas čia netinka. Taigi geriausiai naudoti „Burnt metal“ metalizerį. Vėlgi galima pabandyti pasinaudoti maskavimo juostele, tačiau turint omenyje kad nudegęs plotas nedidelis tai darau be maskavimo priemonių. Tačiau kruoščiai ir atargiai. Bene didžiausiai galinti pasitaikyti klaida – per didelis dažų keikis ant teptuko. Naudoju ploną smailų teptuką. Nuvalęs dažų perteklių švelniais, tačiau pakankmai staigiais fiksuotais judesiais keliolika kartų brūkšteliu per reikiamas vietas. Ties kulkosvaidžio vamzdžio pradžia teptuką spaudžiu stipriau, o pabaigoje silpniau, nes dažai labiausia nudega arčiausiai vamdzdžio esančiose vietose.
Taigi šia kartui tiek. Tikiiuosi jog tai ką išdesčiau bus kam nors naudinga informacija. Taip pat būtų labai smagu jeigi ir kiti kolegos prisdėtų ir papildytų šią temą, kadangi įvairių būdų ir technikų kaip suteikti modeliui norimą vaizdą yra daug daugiau nei aš paminėjau. Na ir įdedu kelias nuotraukas iš savo modelių, kuriems atlikau minėtus sendinimo veiksmus.
[/url]


Prikabinti failai:
kulkosvaidziai_139.jpg
kulkosvaidziai_139.jpg [ 14.93 KiB | Peržiūrėta 1413 kartus(ų) ]
dekales_115.jpg
dekales_115.jpg [ 15.71 KiB | Peržiūrėta 1413 kartus(ų) ]
grindu_nusidevejimas_131.jpg
grindu_nusidevejimas_131.jpg [ 13.37 KiB | Peržiūrėta 1413 kartus(ų) ]
          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 08 Geg 2014 21:27
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Flugzeug rašė:
Smagu, kad žmonės dalinasi savo žiniomis ir įgūdžiais. :D


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 08 Geg 2014 21:27
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
pjanos kapitanos rašė:
REDline:
Klausimelis del 1ame punkte minimo istrizai nukirpto teptuko- pirkai ar pats gaminai?
Jei gaminai pats, kokiu kampu kerpi serelius?


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 08 Geg 2014 21:27
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
REDline rašė:
Teptuką padariau pats, o šerelius nukirpau maždaug 45 laispnių kampu.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 08 Geg 2014 21:27
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
pjanos kapitanos rašė:
dekui uz info :wink:


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007