Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė civilinė ratinė ir vikšrinė technika

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
profesionalas rašė:
Sveiki!

Jelcz 043- lenkiškas tarpmiestinis autobusas, gamintas 1959-1986 metais įmonėje Jelcz, kuri įsikūrusi Jelczu-Laskowicy).
Šis autobusas- licenzijuotas čekoslovakijos Škoda 706 RTO variantas.

Viešojo tarpmiestinio transporto plėtra pokario Lenkijoje privertė didžiausias Lenkijos autobendroves imtis didelės talpos tarpmiestinių mašinų gamybos. 1957 metais pirma autobusą pristatė Sanocka Fabryka Autobusow- ant sunkvežimio Zubr A80 bazės pagamintą Odra A81. Nepaisant teigiamų rezultatų, bandant šį modelį, buvo nuspręsta nutraukti tolesnį darbą, ir bendradarbiauti su Čekoslovakijos bendrovę Škoda.

1958 metų gruodžio 6 tarp Lenkijos ir Čekoslovakijos buvo pasirašyta sutartis, numatanti leisti Jelczański Zakład Samochodowy licenzijuotą Škoda 706 RTO gamybą su Karosa iš Vysoke Myto kėbulu. 1959 pabaigoje surinkta bandomoji 20-ies mašinų partija. (Kai kurie šaltiniai teigia, kad jų tebuvo 4 vienetai). Sekančiais metais jau buvo pagaminta net apie 200 tokių mašinų.

Autobuso kniedytas rėmas pagamintas iš štampuoto plieno. Išorinė apdanga gaminta iš plieno plokščių, tvirtintų prie kėbulo karkaso kniedėmis. Dešinėje pusėje buvo 900 mm pločio durys į vairuotojo vietą, kairėje-2 rankiniu būdu atidaromos durys į keleivių saloną. Vidaus aukštis-1900 mm, autobuso talpa 42 nuolatinės + 10 papildomų sėdimųjų vietų. Salonas papuoštas lakuoto medžio apdaila, pušies lentų grindys buvo padengtos guma. 043 modelio salonas buvo šildomas, šildytuvas maitinamas
iš bendro degalų bako. Kadangi ši mašina neturėjo bagažinių apačioje, joje įrengtos bagažo lentynėlės virš keleivių galvų.

Varikliai Jelcz 043-am buvo importuojami iš Čekoslovakijos, tiesioginio kuro įpurškimo, 6 cilindrų vienoje eilėje dyzeliniai Škoda 706RT. Darbinis tūris- 11781 kubinių cm., maksimali galia 117,6 kW (160 AG). 5 pavaros, sinchronizuotas perdavimas. Kadangi variklis buvo priekyje, varančioji jėga į galinę ašį buvo perduodama 2 dalių kardanu.

Autobuso įpėdiniai- 1979 sukurtas Jelcz PR110IL ir 1984-ų PR110D. Jelcz 043 gamyba baigta 1986 metais.

Kiti pavadinimai: Jelcz043E

Gamintojas: Jelcz
Premjera: 1958
Gamybos metai: 1959-1986
Gamybos vieta: Lenkija, Jelcz-Laskowice
Įpėdiniai: Jelcz PR110IL,Jelcz PR110D
Durų formulė: 0-1-1
Durų skaičius: 2
Grindų aukštis prie durų: 885mm
Durų plotis: 900mm
Variklis: Škoda 706RT
Galia: 117,6 Kw (160AG)
Pavarų dėžė: mechaninė, sinchronizuota,5 pavarų
Ilgis: 10800mm'
Plotis: 2500mm
Aukštis: 2980mm
Svoris: 8700 kg
Maksimali masė: 12680 kg
Ratų bazė: 5450 mm
Viso vietų: 52
Variantai: Jelcz 272 MEX, Škoda 706RTO

Paveikslėlis

Kas yra rinkinyje:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Ir tai, kas jau padaryta per šį laiką, sutapimas kolkas labai geras:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Laukite tęsinio...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
amberror rašė:
"Fantastiškos" tų laikų charakteristikos - 12 litrų ir tik 160AG :roll:
O modelis įdomus, stebėsime progresą.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
profesionalas rašė:
Sveiki! :-D

Pirmi akordai, ir autobusiukas jau parodė savo ragus :-D "Atsipūtus", kaip neseniai rinkto sraigtasparnio, jo surinkti tikrai nepavyks :-D Sudėtingumas jaučiasi, ir ima atrodyti, kad pirštai-pernelyg stori, o klijai- pernelyg silpnai kimbantys :-D Tiesa-apie klijus: pradžioje pasirinkti Achemos Lipalas pasirodė nelabai tinkami šiam dalykui, nes išdžiūvę duoda baltą atspalvį, kas ant juodo rėmo labai matosi. Todėl perėjau ant seniau turėtų GIOTTO VYNILIC. Jie išdžiiūvę tampa visiškai skaidrūs, ir jų nesimato. Taip pat, pastebėjau vieną nelogiškumą: detalę 186 rekomenduojama pastorinti 0,5mm, bet, tai padarius, bus gana problematiška įstatyti šalia esančias detales-vietos joms paaprasčiausiai nebeliks. Todėl aš jos nestorinau, ir netrukus įsitikinau, kad padariau teisingai. O dabar foto:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Atrodo gana baisiai, bet realybėje atrodo žymiai geriau. Kaip bebūtų, reikės patvarkyt...

Laukite tęsinio...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:24
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Sernas rašė:
Pagaliau uzsiemiai ji padaryt :wink: parasyk i skype kada, pakalbet reik.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
profesionalas rašė:
Sveiki!

Gal tai, ką pristatysiu šiame pranešime ir nėra verta atskiro pranešimo, bet vistik...

VARŽTAI IR KNIEDĖS:

ADW MODEL kai kurie modeliai pasižymi varžtų gausa. Aišku, šis autobusas neturi jų įpatingai daug, bet tie, kas klijavo KAMAZ, mane turėtų suprasti ;-) Šiandien kaip tik priėjau prie šitos vietos, todėl nusprendžiau parodyti, kaip tai atrodo. Mano turimi varžtai tėra vos 1 mm skersmens:

Paveikslėlis

Todėl pagrindinė užduotis pjaustant ir dažant briaunas tampa jų nepamesti :-D :

Paveikslėlis

Ir tada finale gauname kažką panašaus į tai ;-) :

Paveikslėlis

Kolkas tiek, o per kitas vieną-dvi savaitės laukia gan svarbus autobusui darbas- LINGĖS :-)

Laukite tęsinio...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Dainavietis rašė:
Jo...Prasideda dar vienas manjakinis mazochizmas :). Sėkmės :).


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
profesionalas rašė:
Sveiki! :-)

Visų pirma, visus su Šv. Kalėdom ir artėjančiais Naujaisiais metais :-)

Taigi, baigiau vieną gan svarbų autobuso elementą- linges :-)

Pačią lingių gamybą galima išskirstyti į 2 dalis- lingių laikikliai ir pačios lingės. Taigi,

LINGIŲ LAIKIKLIAI:

Jų šiame autobuse 8, 4 skirtingų rūšių. Net pačiam keista, bet prie jų sėdėjau visą savaitę, maždaug po 1,5 - 2 valandas per dieną. Problemų nebuvo, tik detalių dydis nuolat duoda apie save žinot :-) Foto:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Toliau- pačios LINGĖS.

Jų gamybą pradėjau nuo detalių iš vielos gamybos:

Paveikslėlis

Toliau, tos pačios detalės įtvirtintos tolimesniam jų dažymui:

Paveikslėlis

Ir jų dažymas...

Paveikslėlis

Dažyta HUMBROL Nr.33 dažais. Iš tikrųjų, bandžiau vieną eksperimentinį "dažymo" būdą- nudeginti detalę virš žvakės, ir nuvalyti suodžius. Iš pradžių pirma detalė atrodė neblogai, bet pamažu supratau, kad klasikinis dažymas vistik geriau. Ir baigėsi bandymas, beje, nusvilusiais pirštais :-D

Pagaminus vielines detales, metas imtis pačių lingių gamybos. Ten nieko sudėtingo nebuvo, todėl įdėsiu tik proceso foto:

Paveikslėlis

Po suklijavimo tarpusavyje lingių šonus nušveičiau su švitriniu, nes pirminis rezultatas man neypač patiko. Po to sekė šoninių briaunų retušavimas:

Paveikslėlis

Ir, galiausiai, turbūt maloniausias, o ir trumpiausiai užtrukęs darbas-visko sumontavimas į tam skirtas vietas. Ir pabaigoje turim tai:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Ir, ką turim padaryta šiai dienai, praėjus 22 dienoms nuo starto:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Apie detalių sutapimą- kolkas jis puikus. Kolkas tiek.

Laukite tęsinio...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
profesionalas rašė:
Sveiki! :-)

Autobuse jau baigti bakai. Čia nieko labai įpatingo nebuvo, bet pats rezultatas simpatiškas, man patiko ;-) Bakų 3, jie tvirtinasi prie laikiklių, įrengtų tarp dviejų rėmo puselių:

Paveikslėlis

Pats bakas sudarytas iš trijų elementų- pagrindinis cilindras, šoniniai sustiprinimai iš 1 mm kartono, ir 2 gaubteliai:

Paveikslėlis

Savotiškai pasisekė, nes šoninių sustiprinimų diametras lygiai atitinka minimalų OLFA skriestuvo pjovimo diametrą:

Paveikslėlis

Gaubtelių dvigubo kreivumo išgaubimą išgavau sudrėkinęs juos iš vidinęs pusės, ir tokiu būdu, trintuko pagalba užapvalinęs ;-)

Paveikslėlis

Ir, pabaigoje, viską surinkę į vieną vietą, gauname štai ka:

Paveikslėlis

Tiesa, čia dar trūksta 3-jų žarnelių imitacijos iš 0,5 mm vielos, bet ją padarysiu truputį vėliau, kai turėsiu vielos ir SuperGlue :-D

Galiausiai, ką turime praėjus 24 dienoms nuo starto:

Paveikslėlis

Laukite tęsinio...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
profesionalas rašė:
Sveiki!

Visų pirma, visus su Naujais 2011`ais metais! :)

Praėjus 28 dienoms nuo starto, turime pagamintus priekinį ir galinį tiltus, bei degalų baką ;-)

Šio etapo darbai buvo pradėti nuo priekinio tilto gamybos. Jis sudarytas iš pačio tilto, bei ratų pasukimo mechanizmo.

Paveikslėlis

Ratų pasukimo mechanizmo korpusas:

Paveikslėlis

Pats mechanizmas sudarytas pagrinde iš tokių dalių:

Paveikslėlis

Ir, surinkę visas dalis, gauname:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Galinis tiltas truputį sudėtingesnis, prie jo prisijungia ir stovėjimo stabdžo elementai. Pradžioje surenkama centrinė tilto dalis, prie jos tvirtinamos kniedžių ir varžtų imitacijos:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Toliau, prijungiamos visos likusios dalys, ir tiltą galima tvirtinti į jam skirtą vietą.

Paveikslėlis

Galiausiai, surinktas degalų bakas, bei pritvirtintas nurodytoje vietoje:


Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kolkas tiek.

Laukite tęsinio...


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 19 Kov 2014 21:25
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
profesionalas rašė:
Sveiki!

Jei dar prieš savaitę būčiau galėjęs pasakyt, kad per šį laiką beveik nieko nenuveikiau, tai šiai dienai, praėjus 7 savaitėms nuo pradžios, padaryta gan daug. Taigi, per šį laiką vieų pirma padaryti ir prijungti kardano velenai:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Galutinai prie variklio prijungsiu, kai rėmas bus prijungtas prie dugno.

Toliau-ratų gamyba. Jiems skirtas visas A3 lapas detalių:

Paveikslėlis

Ratų šonai suprojektuoti gan neprotingai, daug gražiau atrodytų pagaminti iš vienos detalės. Bet turim ką turim:

Paveikslėlis
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Toliau-pati neįdomiausia kolkas dalis autobuse-protektorius.. Šiai akimirkai teliko priklijuot paskutinės padangos protektoriaus šonus-šiandien turėčiau baigt.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Toliau-dugno gamyba. Jį reikėjo pastorinti vieno milimetro storio kartonu.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Išdžiūvus dugnui, pritvirtinau bagažines:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Bei laiptelius...

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Po to sekė variklio imitacijos gamyba, bei jos įstatymas į skirtą vietą.

Paveikslėlis

Po šito-rėmas. Nepaisant to, kad tai turbūt elementariausias mazgas visoje mašinoje, jis suprojektuotas blogiausiai. Kai kur per ilga, kai kur per trumpa, kai kur neatitinka priklijavimo vietos, ir išvis trūksta vienos D elemento grupės. Na, bet gavosi:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Po tu, sujungiau 2 pagamintus elementus, tiesa, dar be klijų:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pagaliau sekė vieliniai darbai. Padarytas duslintuvas, ir likusi hidraulika. Nudažyta, bei pritvirtinta į vietas:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Toliau-ką turim. Kaip ir minėjau, darbas vyksta jau 7 savaites. Padaryta dabar maždaug 30 procentų. Šią savaitę turėčiau baigti važiuoklę, ir pasiekti ilgai lauktą trečdalį. Toliau seks salono darbai (antras trečdalis) ir išorė (paskutinis trerčdalis).

Kolkas tiek, laukite tęsinio...


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007