Pagrindinis diskusijų puslapis » Lietuviški Group Build'ai » 3-asis lietuviškas Group Build'as (WW2 Vokietija) » Užbaigti GB3 dalyvių modeliai

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:13
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Redaguoju leidinio pristatymą:

- Kadangi Corsaire jau išsamiai pateikė techninius duomenis ir sukūrimo istoriją, man lieka aptarti šitą konkretų lėktuvą, kurio modelius mes abu "gimdom". Nesu koks aviacijos istorijos žinovas, viskas, ką čia rašysiu, mano sužvejota neseniai ir jei ką parašysiu ne taip, jūs pataisysit.
Bombonešiai Liuftwafėje buvo žymimi kodu iš keturių ženklų - raidžių ir skaičių - kurių vidury buvo kryžius. Pirmi du, o šiuo atveju A1 - žymi eskadrą, vokiškai Kampgeschwader, tai stambus junginys, už kurį stambesnis oro laivynas - Luftflotte. Taigi mūsų atveju tai Luftflotte 2 priklausanti eskadra KG 53 "Legion Kondor". Paskutinė raidė nurodo eskadrilę (staffel), o priešpaskutinė raidė - lėktuvo numeris eskadrilėje. Mūsų atveju tai devintos eskadrilės lėktuvas "B".

Kai pašniukštinėjau, radau kai ką įdomaus. Šio borto identifikacijos numeris vienareikšmiškai aiškus:
Paveikslėlis

Ir štai leidiny "Warplanes of Luftwaffe" radau tokias grožybes:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Nu nepulsiu aiškinti, kokioj formoj skaitau tokią literatūrą , popierinę ar ne - patys suprantat, tik dar kartą noriu labai padėkoti Nos ir Corsaire.
Taigi keletą pastraipų iš pateiktų puslapių beliko tik išversti:

"Lėktuvas, pavaizduotas čia, Nr 3340 "Geltona B" iš 9./KG 53 "Legion Condor" parodytas su baltomis juostomis ant sparnų (kad lengviau identifikuotų naikintuvai ir rikiuotės išlaikymui), naudotas per didžiuosius Liuftwaffės reidus į Londoną 1940 m. rugsėjo 15d. - tai buvo aktyviausi mūšio dėl Britanijos karo veiksmai. Trys baltos juostos turėtų reikšti trečią Grupę, bet kadangi dažnai buvo naudojama kitaip, tai nelaikoma taisykle. Šis lėktuvas buvo tą dieną pažeistas kovinio skrydžio metu ir priverstinai nutūpė prie Armentierso su dviem sužeistais įgulos nariais. Atlikti kompiuteriniai tyrimai leidžia spėti, jog šis Heinkelis buvo atakuotas Spitfairų iš 66 naikintuvų eskadrono."
(Wikipedija sako, kad Armentiersas - mažas miestelis Olandijoj).

Kita pastraipa:

"Junginio istorija:
KG 53 pradėjo karą turėdama tris grupes ir Štabą ir aprūpinta bombonešiais He 111H, priskirta 3 oro laivynui. Junginys nedalyvavo Lenkijos ar Norvegijos kampanijose, bet rėmė kitų šalių užpuolimą lėktuvais. Kritus Prancūzijai, KG 53 persibazavo į Prancūzijos šiaurę pačiame bombardavimo reidų prieš Britaniją įkarštyje. Nuo 1940 rugpjūčio 13 iki rugsėjo vidurio skraidė dienomis, patirdamas žymius nuostolius nuo naikintuvų ir zenitinės artilerijos. Vėliau buvo naudojama naktiniuose reiduose, kurie tęsėsi ir žiemą. 1941 pradžioje KG53 persikėlė į Rytus ir prisijungė prieKG 27 ir KG 55, kad kartu pradėtų Tarybų Sąjungos atakas 1941m. birželio 22d. Junginys veikė Rytų fronte iki 1944m. rugsėjo, nors apsuptos Stalingrado grupuotės tiekimui nebuvo naudojamas kaip transportas. 1944 birželį KG 53 sudalyvavo pagarsėjusiame reide prieš sąjungininkų tarpinę oro bazę prie Poltavos, kur sunaikino 43 "B-17" ir 15 "P-51". Sugrąžinta į Vakarų frontą, KG 53 tapo pagrindiniu junginiu, paleidinėjančiu iš oro sparnuotas bombas "Fi-103". Tada dar buvo prijungtas ir junginys III/KG 3 (iš Venlo), kuris pertvarkytas į naujus I/KG 53 ir II/KG 53 junginius. Fau-1 paleidimai buvo vykdomi iš Brėmeno-Oldenburgo rajono, kol užteko lėktuvų, kuriuos dar gavo ir iš išformuoto KG 27. Fau paleidimai tęsėsi iki 1945 sausio 14".

(Čia verta paminėti, kad KG 53 kelias ėjo ir per Lietuvą - Kondoras net po keletą kartų bazavosi Kaune ir Šiauliuose).

- Na kad šis lėktuvas ne iš Rytų ar Pietų frontų tai aišku, nes Rytų fronte buvo naudojamos geltonos juostos ant liemens ir sparnų galų, o Pietų - baltos. Bet ar teisingai yra kaip GPM žurnale ar su geltona B ir propelerių kokais ir baltom juostom? Jei jau taip nevienareikšmiškai viskas pateikiama, tai gal aš padarysiu tarpinį variantą - perdažysiu tik "B" ir propelerius.

- Ne mažesnė painiava ir su modifikacija. Nebeaišku, ar tai buvo He 111H6, kaip teigia GPM, ar He 111H2, ar pagaliau He 111 H16. Nors visų šių modifikacijų skirtumai nėra labai žymūs - skiriasi varikliai ir ginkluotė. Corsaire pažymėjo, kad He 111H6 galima laikyti torpednešiu, nes yra pakabinimo mazgai torpedoms, bet tikriausiai tiesiog H6 buvo sumontuoti tie mazgai, bet nebūtinai naudojami. Įdomu būtų juos atvaizduoti ir ant modelio. Dar įdomiau būtų padaryti Fau 1 modelį ir pakabinti Heinkeliui po pilvu, kaip buvo daroma. Taigi apie modifikacijas išsiaiškinau, kad:
He 111 H2 variklis buvo Jumo 211 A3. Bombonešis turėjo 5 MG 15 kulkosvaidžius. Pradedant serija H3, gondolos priekyje montuotas 20mm M6FF kulkosvaidis.
He 111 H6 variklis buvo Jumo 211 F1. He 111 H6 džnai turėjo įmontuotą MG 17 kulkosvaidį uodegos koke.
Iš išorės tos variklio modifikacijos nesiskiria, o va išmetimo vamzdžiai tai leidžia skirti. Tokie kaip čia lyg buvo ankstyvose H serijose. Žodžiu, kai modelis bus baigtas, tada ir bus galima svarstyti, į ką jis labiau panašus...

Tą iliustraciją su "rentgeno piešiniu" įdėjau neveltui - ten matosi, kad šaulio - radisto skyrius už bombų skyriaus fiuzeliažo vidury pridėtas įvairios aparatūros - radijo stotys ir pan. Jei jau priekinė kabina atvaizduojama gana detalizuotai, tai kažkas panašaus galėjo būti ir čia. Kad langeliai maži ir gerai nesimatys tai tiesa, bet jei jau to skyriaus vidus ne baltas, tai neveltui. Žiū kaip linksmai tą radijo aparatūrą sumontavo Darius, o kažin kiek jos ten matysis.

Tarp kitko, kol aš čia vargau su tais Kampgeshwaderiais ir Staffeliais, Darius pateikė visa tai daug "razumniau". Pas jį ir baigsite išsiaiškinti Luftwafffės struktūrą.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:14
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Corsaire rašė:
Tai vienas is modeliu, kurie pretendavo i mano GB3 dalyvius, taciau pasitares su Donatu ir pats pamastes ji kolkas atmeciau. Liko dar keletas variantu, taciau jau linkstu prie vieno ju.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:14
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
svarankiskas rašė:
Manau He-111 bus "stiprus" modelis, jo vienintelis trukumas yra tas kad jis neskraido :D .

As ir Pranas kitose temose siuleme neatsisakyti daryti ta paty modely, kaip pvz buvo su Renault, istiesu butu ydomu kaip atrodytu Corsair ir Donato Henkel, ju darbo technikos tai skiriasi.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:14
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Sveiki.
Tikiuosi, Modadmin man atleis, kad neaprašau lėktuvo, bet gal vėliau ką įdėsiu, o dabar neturiu laiko, tik va matant Corsaire darbą nesinori palikti jį vieną šitam fronte. Taigi su virpančia širdim pradėjau sparnus:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kol kas nors neįrodė man kitaip, geriausiu teptuku klijams "Moment" laikau pirštą. Atsiprašau ir už tolimesnius savo reportažus, nes aukštos darbo kultūros pavyzdžiu mano darbas būti negali.

Paveikslėlis
Priklijuoti karkaso detales, kad jos nesudrėktų ir nesideformuotų, tikrai geriausia "Momentu".

Paveikslėlis


Stengiuosi taupyti klijuotę. pirmiausia bandau pritaikyti ir panaudoti visokias atraižas, o tik tada naudoti didesnį lapą. Dvi ilgos detalės priklijuotos skersai medienos krypties specialiai, kad lengviau lenktųsi, jos turės būti išlinkę.
Paveikslėlis


Detalės G5 irgi skersai medienos. Kelios detalės užklijuotos ant kartono, detalės ant vientiso lapo nepaklijuotos, nes manau, jog jų man neprireiks. Dar dvi plonos ilgos detalės užklijuotos ant viensluoksnio 1,5mm lukšto iš tarybinių laikų rinkinio, bet dabar tokios medžiagos pilna kiekvienos parduotuvės vidiniam kieme - tai dėžės nuo vaisių.
Paveikslėlis


Paveikslėlis

Kur tinka kartonas, tegu jis ir būna, bet centrines nešančias detales išpjausiu iš 1,25mm duraliuminio skardos:
Paveikslėlis


Vienas svarbiausių mano įrankių - šis elektrinis pjūklas. Variklio vietoje rusiška "drelė", bet prijungta prie autotransformatoriaus 127 voltų, tada ramiau sukasi.
Paveikslėlis

Man labai patinka dar tai, kad pjūkliuko takas tiksliai tokio storio, kaip mano naudojama klijuotė, todėl labai lengva daryti sunėrimus - įpjauni ir gražiausiai susineria.
Paveikslėlis

Su specialiu metalui pjūkleliu metalas pjaunasi ne ką sunkiau u fanerą.
Paveikslėlis

O čia jau mano patobulinimai - "šmirgeliu" nesunku paploninti dildyčių galus, kad lįstų į pjūklelio antgalį. Kitas svarbus daiktas - paplonintas pjūklelis, kad lengviau išeitų posūkiai.
Paveikslėlis


Greitai lakstanti dildytė gali daryti "stebuklus". Ir ko tik neprigalvoji žmogus iš tingėjimo dirbti pats...
Paveikslėlis


Paveikslėlis

O čia prietaisas, be kurio mano darbai kažin ar būtų aukštesnio lygio už penktokų. Kaip besistengtum, o taip lygiai ir tiesiai iš rankos nepadarysi, kaip su šveitimo disku.
Paveikslėlis

Jei reikia, lengvai prisuku prie disko statmeną stalelį, tai dar labjau palengvina detalių formavimą.
Paveikslėlis


Paveikslėlis

Čia išpjautos Heinkelio stabilizatoriaus ir aukštumos vairo detalės. Corsaire ir tie, kas darys šį modelį supras mano padarytus nedidelius pakeitimus konstrukcijoje. Corsaire mane perspėjo, kadgeriau nepalikti tuštumų stabilizatoriaus karkase. Aš taip ir padariau. Dar pakečiau sunėrimų vietas.
Paveikslėlis

Sparno detalės ir centroplano detalė, kuri sujungs sparnų lonžeronus. Čia irgi pakečiau sunėrimo įpjovas, kad sustiprėtų lonžeronas , o nerviūros (į žuvis panašios sparnų detalės) gali būti ir silpnesnės. Kai kur sunėrimų visai nepalikau, pav. kur jungiasi nerviūros su galine briauna. Ant nerviūrų K7 nepažymėta viena sunėrimo įpjova, bet tai smulkmena, nesunku nubrėžti pačiam ir išpjauti. Be klijų surinkus, pagrindinės detalės gerai susineria ir laikosi net neklijuotos, tad suklijuoti nebus problemų, tik dabar neturiu laiko. Tokiems gana dideliems karkasams medinė klijuotė labai pasiteisina, nes nepasiduoda deformacijoms, pavyzdžiui, sunarstant.
Paveikslėlis


Paveikslėlis


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:14
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Corsaire rašė:
Nuostabu :) Nuostabios medžiagos - aviacinė klijuotė, diuralis :) Man labai pravers ši tema, kai gaminsiu tai, ką jūs gaminate dabar :) Aš taip pat pradėjau taikyti prišlifavimo technika (kai kažkokia karkasinė dalis išpjaunama su 1-2 mm rezervu ir prišveičiama iki juodos linijos su disku). Labai patiko :) Aš ryt taip pat parodysiu savo progresą. Kaip "krapštausi" su šiltnamiu ir kaip sekasi detalizuoti. Labai daug dalykų iš pagrindų keičiu, perdarau ar net gaminu iš naujo. Kiek neatitikimų su tikrove - siaubas. O ir šaltiniai ne ką geresni - kiek jų yra, tiek visi skirtingai rodo.. Sėkmės jums toliau ;)
--


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:14
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
savas rašė:
sveiki,

Ogo :!: čia tai darbas iš šiedies :) Tikrai labai gražu :!: lauksiu tolimesniojo progreso :) Sekmės :!:


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:14
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Donatas rašė:
Ačiū, pasirodo, ne aš vienas čia toks naktinis sėdėtojas prie kompo.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:15
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
svajuz rašė:
Jo... :shock: O aš čia dar buvau susvaigęs karkasą iš fanieros daryt, bet kažkodėl galvojau, kad išsipjausiu ją peiliuku. O čia mat visas staliaus dirbtuves reik tam įsigyt. Prisieis ir toliau su kartonu bovintis :wink: Sėkmės dirbant, su susidomėjimu stebėsiu toliau :D


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:15
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Ultramix rašė:
Be žodžių.. :shock: =D> =D> =D> =D>
Šis postas tikrai įrodo jog esate profesionalas šioje srityje..
Su nekantrumu laukiu tolimesnio progreso.. :wink: :)
Sėkmės.!


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 22:15
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Corsaire rašė:
Daug kas esate čiupinėję Donato modelius. Su jais riešutus gali skaldyt, o šiuose vistiek niekas nė neįlinks. Turbūt suprantate kodėl aš taip noriu sustiprinti savo modelius, ir kodėl semiuosi patirties iš Donato. Taigi dabar jau turėsite galimybę šioje temoje pamatyti kaip tai padaroma :)

O ta prišlifavimo technologija turėtų pasidomėti kiekvienas. Juk dažnai yra sunku ar iš kartono (nekalbu apie kietą fanerą, ar klijuotę) iškirpti/išpjauti/ar kitaip "išlupti" mažas, o ypač smailias detales. Tuo tarpu jas taip galima prišlifuoti idealiai prie linijos, o šios nesulūžinės, bus tvirtos ir atliks savo funkciją.

Be to patiko tas pjovimo įrenginys :) Reikės vasarą apsilankyt pas Donatą, ir pamatyt visą jo cechą :)


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007