Pagrindinis diskusijų puslapis » Lietuviški Group Build'ai » 4-asis lietuviškas Group Build'as (Šaltasis karas) » Dalyvių modeliai Nr.4

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:26
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Kompanija Dassault savo iniciatyva pradėjo kurti reaktyvinį lėktuvą, šio darbo rezultatas MD.450, kuris buvo sukonstruotas 1947 metų gruodį. Pirmasis prototipas su anglišku turboreaktyviniu varikliu Rolls-Roys Nene Mk.102 į orą pakilo 1949 metų vasario mėnesį. Nuotraukoje Dassault firmos lakūnas bandytojas Konstantinas Razanovas po pirmo skrydžio
Paveikslėlis
Po sėkmingų bandymų Prancūzijos karinės oro pajėgos užsakė Dassault pagaminti 450 šių lėktuvų. 1951 metų gruodyje pagamintas primas serijinis MD. 450, gavęs Ouragan vardą. Ouragan tapo pirmuoju Prancūzijos kariniu reaktyviniu lėktuvu.
Gimtinėje lėktuvas didesnės šlovės neužsitarnavo, bet turėjo neblogą eksporto pasisekimą: 107 lėktuvus nupirko Indija, 70 - Izraelis.
Artimuose Rytuose šio lėktuvo laukė techniniais duomenimis lenkiantis MIG-15, tačiau nuolatiniuose nedideliuose oro mūšiuose (2 prieš 2), kai egiptiečiai pažeisdavo Izraelio oro erdvę, žydai dažniausiai išeidavo nugalėtojais. Priežastis labai paprasta, žydai turėjo didelę II pasaulinio karo patirtį, pilotų paruošimo programoje daug dėmesio buvo skiriama oro mūšio strategijai, tuo tarpu arabai daugiausiai buvo „žali“. Lėktuvas buvo paprastas eksploatuojant, mūšyje pasižymėjo dideliu patvarumu.
Radau nuotrauką, kurioje pavaizduotas mano modelio prototipas su borto numeriu 42 (apatinis lėktuvas).
Ouragan karo muziejuje.
Paveikslėlis
Iš pagrindinių techninių duomenų paminėsiu tik greitį ir trauką:
Jūros lygyje – 940 km∕h
11km aukštyje – 830 km∕h
Variklio trauka – 22,24kN.

Modelio konstrukcija gana paprasta. Fiuzeliažas renkamas, mano nuomone, atgyvenusiu metodu – segmentais.
Paveikslėlis
Paveikslėlis


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:26
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Segmentai tai kai viena fiuzeliažo dalis iš abiejų pusių turi formerius, o fiuzeliažo dalys susijungia, klijuojant gretimus formeius plokštuma.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:27
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Segmentinis klijavimas:
Paveikslėlis
Nuoseklus jungimas:
Paveikslėlis
Manau, pradedantiesiems geresnis pirmas būdas, tačiau antras "kokybiškesnis".
Kodėl klijuoju žydų lėktuvus parašysiu truputį vėliau.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:27
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Andrius rašė:
Na su segmentiniu klijavimu teko susidurti ką tik pabaigtame Modelio ir erdvės SR-71, kuris būdingas visiems šio leidėjo lėktuvams. Tačiau minėtame modelyje formeriai neturėjo viduryje skylių. Suklijavus vieną segmentą ir iš galų uždėjus formerius, segmento danga po kiek laiko išsipūtė ir viso lėktuvo danga tapo banguota. Gal darant reikėjo pragręžt skylių? Nežinau. Kokia jūsų nuomonė?


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:27
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Nereikėjo. Esu čiupinėjęs šiuos leidinius, mano nuomone, segmentai išsipūtė dėl prasto popieriaus.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:28
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Geris rašė:
Iš kur tokia trauka Izraelio oro pajėgoms?

Vienas iš mano pomėgių yra domėjimasis Artimųjų Rytų kariniais konfliktais, šio regiono naujųjų ir naujausių laikų istorija. Sugretinus šį pomėgį su modelizmu, gavosi serija Izraelio karinių oro pajėgų lėktuvų modelių. Kodėl tik Izraelio? Esu aptikęs internete tik vieną skaną su Vampyru ar Hanteriu Egipto (ar Sirijos) skiriamaisiais ženklais ir tai modelio projektuotojas buvo žydas , o pats skanas siaubingos kokybės.
Žmonos sesers vyras yra Sirijos arabas, per šventes buvo atvažiavęs. Aš jo klausinėjau, ar yra arabiškuose internetiniuose puslapiuose kas nors panašaus. Kadangi jis gerai žino apie mano pomėgius, sakė, kad jau senokai vis pasižiūri internete, bet kartoninių modelių su arabiškais skiriamaisiais ženklais nematęs, o modelistų žadėjo paieškoti.
Beje mano senelis irgi domėjosi Artimaisiais Rytais.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:28
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Pradėjau klijuoti. Padarau pirmus du segmentus. Labai nepatinka į žiedą klijuoti kitą žiedą ypač visa plokštuma, kaip tai reikėjo daryti pirmame segmente.
Paveikslėlis
Suklijavus formerį su žiedu, oro paėmimo anga pasidarė šiek tiek ovali, brėžiniuose ji lygtai apvali.
Paveikslėlis
Antras segmentas su pirmuoju susijungė labai gerai.
PaveikslėlisPaveikslėlis
Toliau seks priekinio rato nišos klijavimas. Kadangi esu klijavęs ėio lėktuvo skaną, žinau visas modelio projektuotojo klaidas. Priekinio rato nišoje neteisingai pažymėta atramos vieta: atrama realiai įtraukiama į priekį, o modelyje - atgal. Dėl šios klaidos galima pačią nišą įdėti netuo galu į priekį, o tada netilps kabina.
Paveikslėlis
O čia Ouragan skanas
Paveikslėlis
Dar viena priežastis, kodėl perdarau modelį, nemėgstu kai pažeidžiamos mano intelektualios nuosavybės teisės, todėl stengiuosi gerbti kitų žmonių tokias pačias teises.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:29
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Įklijavau patrankų nišas.
PaveikslėlisPaveikslėlis
Įstačiau priekinės važiuoklės nišą ir sujungiau segmentus.
PaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlis
Padariau šabloną kainos gaubtui.
PaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlis
Padariau kabinos vidų. Piloto krėslas savadarbis išskyrus nugarėlę.
PaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlis
Suklijavau dar du segmentus.
Paveikslėlis
Pamečiau segmento, kuriame turi būti kabina, formerį. Su braižymo programa padariau naują, reikės darbe atsispausdinti, tada galėsiu baigti fiuzeliažą.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:29
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Įdėjau kabiną, pasirodo ne taip lengva ją klijuoti tarp segmentų.
PaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlis
Sujungiau visus segmentus, taip pabaigiau fiuzeliažą. Išmetimo angos briauna dar neuždažyta.
PaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlis
Formeriams naudoju gana storą kartoną. Nepastebėjau, kad galinių segmentų formeriai truputį į išorę išsipūtę. Reikėjo panaudoti gana daug jėgos klijuojant tarpusavyje segmentus.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 18 Geg 2014 22:29
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Caras rašė:
Darau kylį ir aukščio vairus.
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis
Mano nuomone, kylyje reikėjo daryti du ar tris vertikalius formerius. Nuotraukoje pažymėjau raudonai.
Paveikslėlis
Kyliui modelio kartonas truputį plonokas, ir mano suteiktas išlinkimas, „uždarius“ kylį, dingo. Atsirado tarpai tarp kylio ir vairų. Kol nesukietėjo klijai, įpjoviau siūlę ir įkišau virbalą, vairai idealiai prigludo prie kylio.
Paveikslėlis Paveikslėlis
Ištraukus virbalą, pjovimo siūlę užklijavau. Neliko jokių žymių.
Paveikslėlis Paveikslėlis
Visą mazgą prie fiuzeliažo klijuosiu pačioje pabaigoje. Nei autorius nei aš nenumatėme iškišti iš kylio vertikalų formerį ir, padarius fiuzeliaže skylutę, sutvirtinti sujungimą.


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007