Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė aviacija

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Su-27 SKM, 1:33, Orlik
StandartinėParašytas: 03 Geg 2017 12:27
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, naujas darbas - vienas geriausių pasaulio naikintuvų iš gausios Su-27 šeimos. Leidėjas - Orlik, mastelis - 1:33, modelį projektavo D. Udalov.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Truputis istorijos

Naujo ketvirtos kartos fronto naikintuvo projektavimo darbai Sovietų Sąjungoje pradėti tik 1971m. smarkiai atsiliekant nuo JAV. Konkurse dalyvavo Suchojaus, Mikojano ir Jakovlevo konstruktorių biurai. Naujasis lėktuvas, savaime aišku, turėjo būti geresnis nei jo amerikietiškasis analogas. Suchojaus biuras pasiūlė neįprastą lėktuvo konstrukciją: lėktuvo liemuo tapo ne tik sparnų tvirtinimo vieta, bet ir atkartojo sparno profilį. Tokiu būdu keliamąją jėgą būsimajam naikintuvui kūrė visas lėktuvo korpusas. Šią konstrukciją perėmė ir būsimasis MiG-29. Toliau darbai vyko dviem frontais: Suchojaus biuras kūrė sunkujį oro erdvės užkariavimo (fronto) naikintuvą, o Mikojano - lengvajį naikintuvą oro kautynėms (JAV analogai F-15 ir F-16).

1977 m. naikintuvo prototipas T-10 pakilo į orą. Beje, lėktuvą pilotavo garsaus aviakonstruktoriaus Iljušino sūnus Vladimiras. Štai tada ir paaiškėjo, kad pralenkti amerikietiško konkurento F-15 nepavyko. Aviagamykla jau buvo pasiruošusi serijinei gamybai, kai vyr. konstruktorius M. Simonovas pasiūlė tiems laikams neįprastai drąsų pasiūlymą: radikaliai pakeisti lėktuvo konstrukciją. Leidimas buvo gautas ir 1981m. į orą pakilo iš esmės naujas lėktuvas, kuris dabar jau žinomas kaip Su-27. Naikintuve be integrinio korpuso buvo dar viena pasaulinė naujovė - elektromechaninė valdymo sistema "Fly-by-wire", t.y. valdymo organai neturėjo mechninių traukių tiesiogiai susietų su aukščio ir posūkio vairais.

Pasaulis su Su-27 susipažino 1989 m. aviasalone Le Bourget. Ten pat pirmą kartą buvo pademonstruota ir nauja aukštojo pilotažo figūra - "Kobra". Tuo metu šią figūrą galėjo atlikti tik Su-27 ir MiG-29, o labai ribotą - ir F-14 Tomcat. Beje, 1997m. pirmą kartą pasaulyje "Kobrą" propeleriniu lėktuvu atliko Jurgis Kairys taip pat su Suchojaus firmos lėktuvu - sportiniu Su-31.

Naikintuvo pagrindu buvo sukurtos kovos mašinos su skirtingomis charakteristikomis:
Su-30 - dvivietis naikintuvas-sulaikytojas;
Su-33 - vienvietis denio naikintuvas;
Su-34 - dvivietis naikintuvas-bombonešis;
Su-35 - 4++ kartos supermanevringas vienvietis naikintuvas;
Taip pat serijiniai, mokomieji, modernizuoti, eksportiniai Su-27 variantai.

Kaip atsirado Su-27 SKM

1991m. pradėti gaminti eksportiniai naikintuvai Su-27 SK (serijinis, komercinis) skirti Kinijai. Beje, 1996m. Kinija nusipirko licenziją 200 naikintuvų ir gamina savo Su-27 klonus - Shenyang J-11. 1995m. pradėta vykdyti serinijio Su-27 SK modernizavimo programa Su-27 SMK. Programos tikslas - padidinti lėktuvo veikimo nuotolį ir suteikti jam daugiafunkcinio naikintuvo savybių. 1998m. vienviečio Su-27 SK (Nr. 04-02) pagrindu buvo pagamintas Su-30 KI (komercinis, skirtas Indonezijai). Nuo demonstracinio Su-27 SMK naujasis naikintuvas skyrėsi degalų papildymo ore, palydovinės navigacijos sistemomis. 1999m. naikintuvas išdažytas juodais, tamsiai bei šviesiai pilkais (baltais?) dryžiais ir pažymėtas borto numeriu "27" buvo pademonstruotas aviasalone MAKS-99. Sekanti naikintuvo modernizacija pagal programą Su-27 SM (serijinis, modernizuotas) iš esmės lietė borto sistemas, įvertinant tai, kad lėktuvą valdo vienas pilotas. Naujasis daugiatikslis 4+ kartos naikintuvas Su-27 SKM (serijinis, komercinis, modernizuotas) su nauju borto numeriu "305" debiutavo 2003m. aviasalone MAKS-2003.

Su-27 SKM charakteristikos:

Ilgis - 21,9m;
Sparnų plotis - 14,7m;
Aukštis - 5,9m;
Varikliai - 2*AL-31F;
Max trauka - 2*12500kgs;
Max svoris - 33000kg;
Max degalų kiekis 9400kg;
Max greitis mažame aukštyje - 1400km/h;
Macho skaičius - 2,15;
Max skrydžio aukštis - 17750m;
Max leidžiama perkrova - 9g;
Skrydžio nuotolis kreiseriniu režimu - 3530km;
Ginkluotė - vienvamzdė 30mm automatinė patranka GŠ-301;
Max ginkluotės svoris - 8000kg (10 pakabinimo vietų).

Paveikslėlis

Modelis gana paprastas, judančių dalių praktiškai nėra. Kabinos detalizacija gana kukli, paprastesnė net už Maly modelarz variantą. Popierius neįprastai storas, nors neteko čiupinėti kitų Orlik leidinių - gal pas juos toks standartas. Duotas gana didelis pakabinamos ginkluotės asortimentas, nors susukti raketas iš tokio storumo popieriaus bus vienas vargas. Tekstinės instrukcijos beveik nėra, paveiksliukų daug, bet ne viskas aišku. Išlindo ir klaidelė naikintuvo dažymo schemoje: abiejų kilių vidinės pusės pilkos, nors turi būti dažytos (matosi fotografijose). Pilkas vidines puses turėjo Su-30 KI "27". Apsirūpinau ir lazeriu pjautu karkasu.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pradėjau nuo priekinės dalies ir iškart susidūriau su problema - per mažos karkaso detalės. Pagal instrukciją karkasas apklijuojamas juostelėm, bet net ir tada lieka gan didelis plyšys tarp juostelės ir išorinės detalės. Šioje vietoje problema išsprendžiama labai paprastai, nes detalės apvalios. Bet kas laukia toliau?

Klijuojant korpuso dalį su piloto kabina taip pat išlindo ta pati problema. Be to, karkaso konstrukcija tokia, kad nėra atramos taško, nuo kurio būtų galima klijuoti išorines detales. Nusprendžiau lėktuvą klijuoti iš kito galo ir surinkau centroplano karkasą, beje itin originalios konstrukcijos. Mano manymu čia labiau tiktų kartoninio laivyno technologijos.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


Paskutinį kartą redagavo baziliskas 15 Bir 2017 20:13. Iš viso redaguota 2 kartus.

          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: Su-27 SKM, Orlik, 1:33
StandartinėParašytas: 04 Bir 2017 14:54
  


Užsiregistravo: 24 Gru 2014 01:08
Pranešimai: 33
Sveikas gyvas. Pagaliau kažkas kažką konstruoja, bus smagu stebėti progresą. Šitą modelį buvau įsigijęs ir aš, bet būtent kaip ir pastebėjai dėl nenormaliai storo popieriaus net nebandžiau jo klijuot. Laukiame progreso


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik
StandartinėParašytas: 15 Bir 2017 10:21
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, pagaliau turėjau atramos tašką ir pradėjau lipdyti lėktuvo apačią. Pačios detalės sutampa gerai, čia priekaištų kol kas neturiu. Rezultatas iš pirmo žvilgsnio irgi atrodo neblogai.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Bet tik iš pirmo žvilgsnio. Korpusas pradėjo suktis sraigtu. Lovys pasirodė per ilgas, tad teko trumpinti apie 1mm. Išvis nelabai aišku, kam reikėjo supjaustyti dugną į atskiras detales, nes rezultatas - vientisa plokštė, įlenkta per vidurį (raidė "V"). O štai įlenkimą formuoja tik lovio pradinė ir galinė dalis, tad vidurinė detalė neišvengiamai šiek tiek nusėda, nors popierius ir storas. Žodžiu, nervai pasirodė skystoki, tad viską išardžiau ir nusprendžiau perdaryti savaip.

Paveikslėlis

Visų pirma, tai į lovį įklijavau papildomas skersines detales. Atskiras apačios detales suklijavau į vientisą ir tik tada prilipdžiau prie lovio. Visas likusias karkaso detales storinau ir klijavau jau prie turimos konstrukcijos. Naujoms ratų nišoms sunaudojau beveik visas geltonos spalvos atsargas, tikiuosi daugiau nebeprireiks. Papildomai sutvirtinau dugną ten, kur ateityje tvirtinsis lėktuvo šasi.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik
StandartinėParašytas: 03 Lie 2017 13:00
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, uždengiau didžiąją dalį centroplano viršaus. Šiaip detalių sutapimas labai geras, tik vieną teko patrumpinti. Su storu popierium dirbti nepatogu, bet kol kas su rimtais sunkumais dar nesusidūriau.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik
StandartinėParašytas: 03 Lie 2017 20:35
  


Užsiregistravo: 24 Gru 2014 01:08
Pranešimai: 33
So far so good, atrodo neblogai, lauksim toliau


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik
StandartinėParašytas: 03 Spa 2017 10:45
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 22 Bal 2013 19:37
Pranešimai: 37
Miestas: Vilnius
Sveiki, surinkau variklių gondolas ir korpuso dalį tarp jų.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.

_________________
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik
StandartinėParašytas: 04 Spa 2017 23:00
  


Užsiregistravo: 07 Sau 2016 16:27
Pranešimai: 139
Malonus akiai vaizdas, siūlės sutampa, spalvos taip pat, popieriaus lenkimai idealūs. Taip ir toliau...


          Į viršų  
 
 Pranešimo tema: Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik
StandartinėParašytas: 24 Spa 2017 09:34
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 12 Bal 2013 17:11
Pranešimai: 4
Geras darbas. Gaila, kad variklių detalizacijos nėra. Būtų fantastika.


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007