Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kiti kartoniniai modeliai...

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 23 Gru 2018 00:08
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Viešint Golambyje, mano "Jupiter" įvertintas II vieta geležinkelio technikos modelių kategorijoje ir, be medalio ir diplomo, "atnešė" man štai tokį žurnalą:
Paveikslėlis

Iš pradžių jis manęs nesužavėjo. Bet, parvažiavus namo, ėmiau apžiūrinėti savo trofėjus, atsiverčiau pirmą lapą ir... didžiulis netikėtumas:
Paveikslėlis

Aišku, kad buvo nuspręsta iš karto jį "papjauti", tik mastelis man nepatiko. Nusprendžiau pasididinti iki 1:25, t. y. - 1,8 karto. Modelis dėl informacijos trūkumo, suprojektuotas be kabinos įrangos. Deja, tokį jį teks daryti ir padidintą, kadangi dar neteko matyti šio garvežio mašinisto kabinos vaizdų. O ir iš viso tų vaizdų ne tiek jau daug ir radęs esu. Trumpa istorija:

1932 metais Čekoslovakijos „Škoda“ gamykloje Lietuvos geležinkelių užsakymu pagaminti 4 TK serijos garvežiai greitųjų traukinių sąstatų vilkimui. Jie Lietuvoje gavo žymėjimus nuo TK-11 iki TK-14. Karo negandų metais šie garvežiai, kaipir daugumas kitų Lietuvos Geležinkelių riedmenų klajojo iš valstybės į valstybę ir buvo naudojami daugiausia karo reikmėms. Garvežys Tk-14 po Lietuvos okupacijos buvo priskirtas Rygos geležinkelių mazfgui ir bazavosi Skirotavos garvežių depe. . TSRS pirmos okupacijos laikotarpiu šie garvežiai buvo perstatyti ant platesnės (rusiškos) vėžės važiuoklių ir tokie naudoti iki Vokietijos okupacijos. Vokiečiai vėl juos perstatė ant europinės vėžės važiuoklių ir nuo 1941 liepos pabaigos pradėjo naudoti savo reikmėms. TK-14 pateko į austriją, kur neaišku kodėl markiravimas pakeistas į Pk-14. Apie jo tarnybą Austrijoje nėra žinių (ką vežiojo, kokiais maršrutais). Žinoma tik kad buvo naudojamas keleivinių traukinių vilkimui ir priskirtas Vienos – Hutteldorfo geležinkelio depui. Tuoj po karo dauguma Europos valstybių pradėjo ieškoti joms priklausiusių ir išbarstytų po visą Europą geležinkelio riedmenų. Tarp tų valstybių buvo ir Lenkija. Be to, kad ieškota savų riedmenų, dalį geležinkelio turto, kuriam neatsirado šeimininkai, buvo išdalinta kaip reparacijos. Taip mūsiškis TK-14 tarp daugybės gautų pagal reparacijas arba paliktų Lenkijos teritorijoje riedmenų atiteko Lenkijos LR. 1948 metų lapkričio 15 dieną jis savo eiga atvažiavo į Zebžydovyčių depą kaip antros reparacinės partijos dalis. Į PKP inventorių mašinos buvo įrašomos pagal specialius nurodymus. Jei tikra identifikacija buvo neįmanoma, garvežiai įrašyti į sąrašus pagal panašios serijos žymėjimą ir jiems buvo suteikiamas lenkiškas, dažniausiai klaidingas, žymėjimas. Neaišku, ar TK-14 atveju klaidingai interpretuotas jo žymėjimas (PK 14 + raidė T reiškianti „Tarybinis karo grobis“), ar tai padaryta specialiaipagal PKP žymėjimus. Todėl dažniausiai sutinkamas žymėjimas Tkp 14. Iš pradžių jo techninis stovis įvertintas kaip labai geras ir garvežys įrašytas į PKP inventoriaus sąrašą dar kartą pakeičiant žymėjimą – Okf 100-1. Bet dėl daugelio atsarginių dalių trūkumo ir įtrūkimų pagrindiniuose ratuose garvežys nukreiptas į remonto dirbtuves Vroclave ir įrašytas į Katovicų geležinkelio depo DOKP Katowice inventoriaus sąrašą. Bet dirbtuvėse net nepradėtas remontas, o 1950 metais jis išbraukiamas iš inventoriaus sąrašų ir nukreipiamas supjaustymui. Bet gerai išsilaikęs garo katilas naudotas iki pat 70-ųjų metų pradžios Vroclavo remonto depo katilinėje kol taip pat buvo supjaustytas.

Keletas instrukcijos ir lapų vaizdelių:
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis

Keletas mano turimų PK-11 - PK-14 nuotraukų ir mažytė schema:
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pakeitimų reiks daryti minimaliai - vietoj lenkiškų lentelių, kurios yra suprojektuotos atskiromis detalėmis, reiks pasidaryti lietuviškas. Be to, dar reikės uždažyti porą lenkiškų užrašų. Ir startas - pirmos rėmo detalės:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 31 Gru 2018 18:25
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi, besibaigiant Šuns metams, gerokai pasistūmėjau su TK-14 rėmu į priekį - kol kas viskas gerai. Tik instrukcija nėra labai jau gera - trūksta informacijos apie kai kurias detales. O keliolika detalių net numerių lapuose neturi...

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 12 Sau 2019 23:12
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi, priklijuoti priekiniai ir galiniai rėmo skydai, didžiųjų ratų tepalinės ir tvirtinimo kronšteinų pora. Gali būti, kad priekinę ir galinę rėmo detales perdažysiu, nes labai jau neryški ta oranžinė jų spalva gavosi.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 02 Vas 2019 19:35
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi, dar pora kronšteinų ir įvorių atsidūrė savo vietose:

Paveikslėlis

Taip pat suklijuoti į vietas kažkokie "ragai" priekyje ir gale. Mano nuomone, tai - sniego nuskleidėjų tvirtinimo kronšteinai ar kažkas panašaus. Priekyje dar ir pora dėžių bei laipteliai padaryti:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Priekyje taip pat priklijuota vaikščiojimo platforma, kurios viršų apklijavau lazeriu graviruotu rifliuotu popieriumi iš "Answer" asortimento bei nudažiau jį juodai. Dar kartą reikės dažyti:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 03 Kov 2019 13:34
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Taigi, garvežio rėmas toliau "apaugo" detalėmis, pradėjau daryti pagrindinių ratų ašis:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 05 Geg 2019 12:36
  


Užsiregistravo: 12 Geg 2013 11:54
Pranešimai: 613
Keletas naujų detalių atsirado ir ant garvežio - bet nedaug...

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 0 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007