Pagrindinis diskusijų puslapis » KARTONAS » Kartoninė civilinė ratinė ir vikšrinė technika

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 01 Rgs 2013 14:39
  

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 25 Bal 2013 00:07
Pranešimai: 56
1967 BRM P83 H16



Sveiki, taigi po pirmo blyno, bandau "kepti "ir antrą :lol: tad pristatau jums šį kartą British Racing Motors (BRM) komandos 1967m sezone naudotą bolido modifikaciją P83 H16, kurį pilotavo būsimasis triskart pasaulio čempionas Jackie Stewart. Pradžiai šiek tiek istorijos:

Paveikslėlis

D. Britanijos komanda BRM buvo įkurta 1945 m. Komandos savininkai buvo sau iškėlę tikslus sukurti tokį lenktyninį automobilį, kuris galėtų sudaryti rimtą konkurenciją tuo metu dominavusiems italų gamintojams "Maseratti", "Alfa Romeo", "Ferrari".
Tačiau ne viskas buvo taip paprasta, net ir tais laikais be rimto finansinio užnugario, buvo sunku tikėtis gerų rezultatų, o ir remėjus pritraukti sekėsi sunkiai. Formulė 1 čempionate BRM debiutavo 1951 metais D. Britanijos DP su Type 15 automobiliu.

Paveikslėlis

Komandos istorija tęsėsi iki 1977 m. Italijos DP. Tačiau gana ilgą laiką komandai nesisekė pasiekti gerų rezultatų, pirmos laimėtos lenktynės buvo 1959 metais Olandijos DP (pilotas J. Bonier). 1954-1970m laikotarpiu oficialus komandos pavadinimas pakeistas į "Owen racing organisation" (pagrindinis remėjas, pramonininko A. Oweno įmonių grupė).

Paveikslėlis

Vėliau dar kelis kartus keitėsi rėmėjai, tad kartu keitėsi ir oficialūs pavadinimai: 1970 -1971 Yardley team BRM.

Paveikslėlis

1972-1974 Marlboro BRM

Paveikslėlis

1974-1977 Team Motul BRM.

Paveikslėlis

Iš viso dalyvavo 208-iuose etapuose, tačiau prie starto linijos stojo 197 kartus, 11 kartų nesikvalifikavo. Iškovojo 17 pergalių, o 1962 m. čempionų titulus pilotų (Graham Hill) ir konstruktorių įskaitose.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Be G. Hill'o BRM komandai atstovavo dar keletas garsių pilotų-Mike Hawtorn, John Surtees, Maurice Trintingnant, Clay Regazzoni, Pedro Rodriguez, Jackie Stewart, Jo Siffert, Niki Lauda ir kt. Viso pelnyta 537,5 taško. 7-o deš. pabaigoje, 8-o deš. pradžioje, komandos forma vėl ėmė blogėti, ko pasekoje A. Owenas atsisakė toliau remti komandą, tai buvo pabaigos pradžia, nors ir buvo pasirašinėjamos sutartys su kitais remėjais, tačiau pergalių vis mažėjo, paskutinis laimėtas etapas buvo 72' Monako DP (J.P Beltoise).

Paveikslėlis

Galų gale dėl organizacinių nesklandumų buvo nespėta sukurti ir tinkamai išbandyti 77' metų bolido, ko pasekoje visas sezonas praėjo veltui ir po Italijos DP BRM komanda buvo išformuota. Per visą dalyvavimo F-1 čempionate laikotarpį komanda, su trumpalaike išimtimi, savo boliduose naudojo savo konstrukcijos variklius, pradžioje tai buvo 1,5 l V16, kiek vėliau (1952-1956 metais) buvo naudojamas linijinis 2,5 l 4 cilindrų motoras, vėliau bendradarbiauta su "Lotus" ir pereita prie Coventry-Climax motorų, jų dėka ir buvo iškovota pirma pergalė, bei vieninteliai čempionų titulai. Vėliau keičiantis techniniam reglamentui buvo naudojami 1,9l ir 2,1 l V8 savos konstrukcijos varikliai. 1966 metais buvo galima naudoti 3,0 l atmosferinius arba 1,5 l turbininius motorus. BRM inžinieriai pasuko eksperimentų keliu ir sukūrė netradicinį V tipo, bet į vieną bloką horizontaliai sujungė du 8-ių cil. (flat type) variklius su bendru alkūniniu velenu.

Paveikslėlis

https://www.youtube.com/watch?v=xFl5wXpAMSA

Variklis gavosi sunkus, su aukštu svorio centru ir kas blogiausia itin nepatikimas, bolidai 66'-67' sezonais dėl variklių gedo beveik kiekvienose lenktynėse, todėl 1968 metų sezonui buvo sukurtas naujas- 3,0 l V12 motoras.
Mano dėmesį patraukė 67' sezono J. Stewart'o D. Britanijos etape vairuotas BRM "nevykėlis" P83 su H16 varikliu. Šiaip pats bolidas nėra kažkuo išskirtinis, tačiau jo variklis atrodo įspūdingai, tai ir pastūmėjo mane imtis šio modelio. Konstrukciškai jis beveik toks pats kaip ir prieš tai mano darytas Ferrari 158, tiesa čia ant kėbulo yra šiek tiek daugiau detalių. Kol kas padaryta nosis. naudoju kiek kitokį popierių, kurį po išklotinių spausdinimo užpurškiau lako sluoksniu, kad nesigadintų rašalas.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Vėliau surinkau vairą ir kokpitą, beje buvo linksmas momentas, liudijantis, kad ši mašina buvo linkusi dažnai gesti, tai- prie vairo įdedamas veržliaraktis :lol:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Visa tai įvilkau į kėbulą:

Paveikslėlis

Prijungiau nosį:

Paveikslėlis

Žinau, bus daug kritikos, bet čia pradėjo man kirbėti įkyri mintis imtis eksperimento-pabandyti paglaistyt sujungimus ir juos po to padažyt teptuku. Kitas momentas buvo su langu, berinkdamas info apie šį modelį, viename forume aptikau lygiai tą pati modeliuką, kuriame niekas nepakeista, t.y. langas irgi popierinis, tai visai neblogas vaizdas. Na aš bandžiau sukonstruot plastikinį stiklą, tai rezultatas visgi gavosi ne koks, bet buvo jau per vėlu, kadangi popierinis stiklas jau buvo sugadintas, nes reikėjo "skolintis" keletą elementų tam plastikiniui variantui. Tad kol kas darbai sustojo tie šia vieta.

Paveikslėlis

Žinoma neilgam :)

Papildyta

Sveiki,
ilgokai nieko nerašiau, mat atšilus orams yra ka veikt ne namie ir darbas su modeliu truputį "pakibo" :lol: , bet vis bandau vakarais kažką sulipdyti, tad pasistūmėjimas šioks toks procese yra. Suklijuota priekinė pakaba su stabdžiais

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Vėliau ėmiausi variklio konstravimo, pradėta žinoma nuo, šiuo atveju, blokų

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kol kas darbas stabtelėjo ties diferencialu, bei paskirstymo velenėlių skriemuliais

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Greitu laiku su varikliu turėčiau susidoroti, kadangi palyginus su prieš tai daryta formule, čia projektuotojai pateikė gana supaprastintą variklio modelį, tad ir detalių truputi mažiau. Kol kas tiek :)

Papildyta

Ką gi po retkarčiais pasiseka pavogti savo laiko modelių naudai ir po truputį vis kažką palipdau :D taigi vis dar krapštausi prie motoro:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Taip pat dar spėjau padaryt ir galinės važiuoklės dalis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Dar liko sudėti išmetimo vamzdžius ir dar keletą smulkmenų, tada jau bus galima pereiti į baigiamąjį darbo etapą-ratų gamybą, bei keletą smulkmenų ant kėbulo užmest :) . Kai kurių elementų gamybą sunkina tai, kad prie brėžinių nėra surinkimo instrukcijos, tad tenka vietomis pasukt galvą, kas po ko turi klijuotis į savo vietas, kol kas atrodo viskas einasi kaip ir priklauso. Kol kas tiek :)

Papildyta

Na va , gana naudingai išnaudojau ilgąjį savaitgalį :D Pabaigiau lipdyt variklio dalis, t.y. išmetimą :

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Sujungiau kėbulą su varikliu:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Ką gi, liko susiklijuoti ratus, bei uždėt dar keletą smulkmenų ant kėbulo ir antroji formulė keliaus į lentynėlę :)

Papildyta

po šiokios tokios pertraukos prisėdau prie savo modelio, kad pagaliau jį pabaigt. Buvo likę kelios smulkmenos-ratai, veidrodėliai, ir dvi štangos (spėju oro padavimo į variklį vamzdžiai). Tad galutinis vaizdelis gavosi toks:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Žiūrint atlikimą, matosi, kad man dar mokytis, mokytis ir mokytis :oops: , nors palyginus su pirmu modeliu, kai kurios detalės, manau, pavyko geriau. Aišku, "liapsusų" pilna ir šitame darbe, bet vistiek jaučiuosi šiek tiek pažengęs į priekį... Planuose jau yra nusižiūrėta sekanti formulė, kiek kitokio dizaino ir šiek tiek vėlesnio laikotarpio. Kol kas tiek ;)

_________________
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

Pirmas bandymas Focke Wulf 190 F8 (plastikas)
Pirmas projektas 64' Ferrari 158 (popierius/baigtas)
Dublis antras 67' BRM P83 H16 (popierius/baigtas)

_________________
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

"Garažas" pildosi :)


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007