Pagrindinis diskusijų puslapis » Lietuviški Group Build'ai » 3-asis lietuviškas Group Build'as (WW2 Vokietija) » Dalyvių modeliai Nr.3

 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:46
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Gabrielius rašė:
Viršelis:
Paveikslėlis

Truputis istorijos:
Opel Blitz istorija prasidėjo 1931-aisiais, po to kai General Motors koncernas 1928-1931 metų laikotarpyje nupirko visas finansinių sunkumų turinčio Adam Opel AG akcijas. "Blicai" buvo gaminami nuo 600kg iki 3T keliamosios galios, turėjo amerikietiškos konstrukcijos Buick variklį. Labiausiai žinomas modelis - 3,6-36, kurio pagrindinė versija buvo S su galinių rarų pavara. Taip pat buvo gamintas ir Blitz-A su visų ratų pavara. Pastarieji buvo ypač mėgiami Vermachto kareivių dėl geresnio pravažumo. Deja, dėl nepakankamo gamybos masto jų kiekis dalinyje būdavo ribojamas. Dar vienas "Blico" variantas - pusiauvikšrinis "Maultier". Žinoma, versijų ir didesnių ar mažesnių modifikacijų buvo gyvas galas. Vien tik Liuftvafė naudojo 137 (!) versijų "Blicus". O kur dar vokiško išradingumo vedamas "tiuningas"...

GPM vaizduojamas "Blicas" yra 1937-ųjų metų 3-jų tonų 3,6-36S modelis su 6-ių cilindrų 3,6L 68AG benzininiu varikliu. Galima pagaminti vieną iš dviejų pateiktų versijų - sanitarinį arba krovininį. Aš pasirinkau pirmąjį. Kai pradėjau ieškoti informacijos, dauguma šaltinių kaip susitarę tvirtino, kad sanitariniai "Blicai" (būtent tokie, koks yra leidinyje, su būtent tokia būda) buvo A modelio. Kadangi sunkvežimių "tiuningas" jau tada buvo sunkiai aprėpiamas, vos ne kiekvienoje nuotraukoje pavaizduotas sanitarinis "Blicas" būdavo kuo nors vis kitoks. Ričardas (aka "Rychka") teisingai perspėjo, kad jei pradėsiu modofikuoti pakabą neišvengiamai teks keisti vieną detalę po kitos, kad prisitaikytų prie tos modifikacijos. Be viso to sužinojau, kad A modelis turėjo tokių išorinių skirtumų, kuriems atkartoti tektų beveik visiškai perdaryti priekinę dalį ir važiuoklę. Galiausiai nutariau nenukrypti nuo gamintojo pateiktos versijos ir tikėtis, kad viskas bus gerai. O nerimauti yra dėl ko - tai pirmas kartoninis modelis, kuriame pateiktos TOKIOS suklijuoto modelio nuotraukos. Nesakau, kad kiti gamintojai nuotraukų nededa, bet pirmą kartą pamačiau, kad kartoninio modelio leidėjas pateikia akivaizdžiai glaistyto, šlifuoto ir pilnai perdažyto modelio nuotraukas. Ir dar gi kai kurios detalės tose nuotraukose nesutampa su instrukcija, kuri, reikia pripažinti, minimalizmu nenusileidžia patiems seniausiems Maly modelarz leidiniams. Projektavimo kokybė taip pat sukelia abejonių, mat kai kurios detalės, kurios akivaizdžiai turi būti simetriškos, tokios nėra. Netgi atrodo, kad kai kurios iš jų nubrėžtos "iš rankos". Antra vertus, eksploatacijos žymės (weatheringas) atrodo visai neblogai, kartonas ir spaudos kokybė taip pat. Viskas paaiškės tik paėmus kirvį... pardon, skalpelį, į rankas.

Pirmas modelio gamybos etapas - "ožio žiūrėjimo į naujus vartus" metodika.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:46
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Minzz rašė:
Labai gražus modelis. Dar negalvodamas apie GB3 mąsčiau apie šį ar kitą panašų sunkvežimį; labai patinka tokio tipo modeliai, bus įdomu pamatyt, kaip jis atrodys surinktas 8)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:46
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Dovaldas rašė:
Na del tokio leidyklos modelio demonstravimo, tai WAK oficialiam savo puslapi is pradziu dejo modelius nedazytom briaunom, po to sugalvojo deti visiskai perdazytus, na apie GPM galvojau siek tiek geriau, bet visko visiems pasitaiko. Modelis bent is virselio atrodo tikrai ispudingai ir jau vien del to bus idomu ziureti. Bet man dar toks idomumas yra GPM ziureti nes pvz apie Halinski jau susidares daugmaz nuomone, o apie kitus leidejus dar tik formuojasi.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:46
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Corsaire rašė:
Sveiki,

Mano akim GPM'as yra vienodam lygmenyje ar net kai kur lenkia AH. Na o kiti leidejai yra kur kas zemiau. Man taip pat visai prie sirdies Modelik'as, Cardplane'as ir WAK'as. Jie mazdaug vienam lygmenyje, taciau ju modeliai tikrai nuostabus. Priskirciau prie ju ir naujuosius Flymodel numerius, taciau jau senokai ju nemaciau isleistu. Kazkur nusmigo.. Pvz. ju naujausiasis ju Typhoon'as, kuri turiu - puikus, taciau jis paskutinis Flymodelio isleistas numeris isejes pries koki pusmeti :? :? . Na o visokie Answer'iai, MM, Betexos ir t.t. sedi dar zemiau. Na gal dar naujieji Orliko modeliai lygiuotusi prie WAK'u, Modelik'u ir kitu is tos kompanijos.

O Gabrielius pasirinko labai idomu subjekta. Bus labai idomu stebeti darba :) Is principo Gabrielius klijuoja labai plataus spektro modelius. Ir laivus, lektuvus, masinas, mech'us, gundamus ir dar bala zino ka :) Tiek is plastmases, tiek is popieriaus :) Visada idomu stebeti tavo darbus ;)

Tiek. Sekmes! ;)
--
P.S. Kazkur sitam forume yra tema, kaip Rychka klijavo si Opeli, taciau ta tema liko apleista.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:47
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Gabrielius rašė:
Dėl mano "balažin ko" klijavimo, per meet'ą Kaune kažkam sakiau, kad mano pagrindinis stimulas yra estetika. Todėl kolekcijoje ir vyrauja tokia įvairovė, kurią kai kas gal ir pavadintų apskritai jokios konkrečios srities/temos nebuvimu. Vis tik pirmiausia aš esu anglofilas, po to mecha ir mecha-anime mėgėjas, trečiu prioritetu eina švyturiai, o toliau - visa kita. Dėl šio GB pasirinkimo - nelabai man prie širdies vokiška technika, nors visiškai jos atsižegnojęs irgi nesu. Todėl pasirinkau sanitarinį variantą kaip labiau civilinį, nors tas sanitarinis "Blicas" vis tiek tarnavo Vermachtui ;)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:47
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Minzz rašė:
Viršelis spindi "Dvejomis versijomis" - kas konkrečiai skiriasi jose? Mano Sopwith F.1 Camel biplane taip pat buvo dvi spalvinimo versijos. Čia irgi kažkas panašaus? O gal pati konstrukcija skiriasi?


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:47
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Corsaire rašė:
Kiek žinau, tai čia vienas medicininis Blitz'as, o kitas paprastas, kroviniams vežioti. Skiriasi jo "kūzavas".


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:47
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Gabrielius rašė:
Skirtumai minimalūs - sanitarinė versija su uždara "būda", krovininė su atviru kėbulu ir brezentiniu uždangalu. Taip pat šiek tiek skiriasi atsarginio rato vieta ir kai kurių dėžių įrankiams išdėstymas.

Dar šis tas, ko nepaminėjau anksčiau:
1. variklio skyrius visiškai tuščias. Turbūt jo ir nedetalizuosiu, nebent labai "šviestų" per ertmes.
2. "būdos" interjeras yra, nors ir minimalus. Kadangi langeliai ne itin dideli, o nuotraukų beveik nėra, nusprendžiau smulkiau nedetalizuoti.
3. vairuotojo kabina gan skurdi - ant kitos detalių pusės paprasčiausiai atspausdinti pilki plėmai. Net jei nedarysiu atvirų durelių (o tokia mintis kilo), čia teks mažumėlę paplušėti.


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:47
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
Gabrielius rašė:
Pagaliau ėmiausi darbo. Žinoma, pradėjau nuo rėmo. Kaip ir tikėjausi, instrukcijos nėra labai jau "user-friendly". Pvz. jose nurodoma "prie rėmo priekio priklijuokite detalę 1h, o prie galo detalę 1h". Tuo tarpu pati detalė 1h kaip kokioj Biblijoj, viena tikra ir viena - šventoji dvasia. Be to, viena jos pusė yra balta, o kur ji nukreipta tenka pačiam fantazuoti. Tiksliau, galima numanyti, kad spalvotoji puse bus nukreipta į apačia. Tokiu atveju baltojoje pusėje nėra tvirtinimo prie rėmo kontūrų - daryk "iš akies", jei nori. Nusprendžiau daug negudrauti ir pasidaryti paprasčiausią juodai-baltą kopija darbe. Truputį padažysiu, gal nekris į akis. Be viso kito, ta pati detalė 1h pažymėta dviem *. Ką jos reiškia niekur nepaaiškinta. Ir spėliok žmogus - ar tą patį, ką ir kitų lenkų gamintojų leidiniuose, ar jau minėtą jos mistinį antrininką. Kai kurios detalės instrukcijoje visai neminimos. Kai kurios surinkimo diagramos rodo maždaug tokį vaizdą: "prikllijuok detales 63, 64 kur nors prie detalės 49", o žodinė instrukcija pritaria: "prie kėbulo dugno ("do podlogi" - musek nesuklydau) priklijuok purvasargius 63, 64". O dugnas tai nemažas ir tų "blotnikų" vieta niekaip nepažymėta. Visa laimė, kad darysiu sanitarinį variantą, kuriam šių detalių nereikės - pasirinkau tarsi nujausdamas.

Nors darbas dar tik prasidėjo, neapsiėjau be kliurkų. Šiaip jau nemėgstu ilgų siaurų konstrukcijų, nes man sunku jas suklijuoti tiesias. O rėmo išilginiai elementai būtent tokie. Pirmo elemento lenkimo linijas įrėžiau laikydamasis detalės "linijų". Klaida. Detalės skerspjūvis išėjo labai bjauriai ne stačiakampis. Antrą detalę lanksčiau ir klijavau remdamasis pirmosios klaidomis ir pavyko daug geriau. Vėliau pagalvojau, kad buvo galima suklijuoti "užpildą" iš paspartavimo popieriaus ir ant jo užklijuoti pačią detalę - ir tvirčiau, ir dailiau. Bet toks jau aš žmogus - protas velkasi tolokai iš paskos... Su skersiniais rėmo elementais tas pats cirkas - jei kirpti ir lankstyti pagal atspausdintas linijas, gaunasi bjaurūs nesutapimai. Vėlgi, pirma detalė išėjo šiaip sau, kitos dvi netgi visai padoriai. Nors aš savęs nelaikau profu, tikrai nesinori tikėti, kad tokios klaidos vien dėl mano neišmanymo ir kreivų rankų.

Kelias dienas leidau rėmui "pasiilsėti" po Sapkowskio foliantais, galgi išsitiesins mazumėlę ;)


          Į viršų  
 
StandartinėParašytas: 23 Bal 2014 19:47
  

Vartotojo avataras
Vyr. diskusijų administratorius

Užsiregistravo: 11 Rgp 2011 14:21
Pranešimai: 12965
svarankiskas rašė:
Na jei klaidos labai erzina ir zinote kad galit padryti geriau, siulau atsispausdindi tas detales nuo skanuotos leidininio versijos, viena kita tokia detale manau nesugadins modelio, ypac jei ji ne taip matoma (pvz remas), arba isvis nesimatys jokio skirtumo.


          Į viršų  
 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Pereiti į:  

Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume


cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007